Genel Bilgi
Kod | TB044 |
Ad | Sıcak İklim Tahılları Özel Islahı |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. CELALEDDİN BARUTÇULAR |
Dersin Amacı / Hedefi
Sıcak iklim tahıllarında yabancı ve kendine döllenen bitkilerde ıslah amaçları ve yöntemleri açıklanacaktır
Dersin İçeriği
Sıcak iklim tahıllarının (mısır, çeltik, sorgum, millet) önemi, ekolojik istekleri, morfolojik özellikleri ile ıslah yöntemleri ve ıslah amaçlarının temel prensipleri verilmektedir
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Hutcheson, T. B., & Wolfe, T. K. (1924). The Production of Field Crops: A Textbook of Agronomy. McGraw-Hill. Hake, S. (2009). Handbook of maize (pp. 693-713). J. L. Bennetzen (Ed.). New York: Springer. Chisi, M., & Peterson, G. (2019). Breeding and agronomy. In Sorghum and millets (pp. 23-50). AACC International Press. Smith, C. W., & Frederiksen, R. A. (Eds.). (2000). Sorghum: Origin, history, technology, and production (Vol. 2). John Wiley & Sons. Panda, S. C. (2010). Rice crop science. Agrobios (India). Sasaki, T., & Ashikari, M. (Eds.). (2018). Rice genomics, genetics and breeding (pp. 191-206). Singapore: Springer. Slafer, G. A., & Otegui, M. E. (2000). Physiological bases for maize improvement. CRC Press. Hallauer, A. R., Carena, M. J., & Miranda Filho, J. D. (2010). Quantitative genetics in maize breeding (Vol. 6). Springer Science & Business Media. Sasaki, T., & Ashikari, M. (Eds.). (2018). Rice genomics, genetics and breeding (pp. 191-206). Singapore: Springer. Wang, Y. H., Upadhyaya, H. D., & Kole, C. (Eds.). (2014). Genetics, genomics and breeding of sorghum. CRC Press.
Notlar
WEB'de sıcak iklim tahılları yetiştirme konuları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sıcak iklim tahıllarında ıslah amaçlarını bilir |
ÖÇ02 | Sıcak iklim tahıllarında kendine döllenen bitkilerde ıslahı bilir |
ÖÇ03 | Sıcak iklim tahıllarında yabancı döllenen bitkilerde ıslahı bilir |
ÖÇ04 | Tarla Bitkilerinde Sıcak İklim Tahılları Özel Islahı konusunda seminer verebilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. | 4 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme, liderlik yapabilme yetisi taşır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri alanındaki kaynaklara ulaşarak güncel gelişmeleri takip ederek, kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sıcak iklim tahıllarında adaptasyon | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Sıcak iklim tahıllarında (mısır, çeltik, sorgum, darılar) çiçek biyolojisi | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Sıcak iklim tahılları ıslahının ilkeleri, varyabilite ve korelasyon | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Sıcak iklim tahılları ıslahının ilkeleri, varyabilite ve korelasyon II | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Sıcak iklim tahıllarında kardeşlenme, kök ve yaprak özellikleri, sap sağlamlığı, koçan veya salkım sıklığı ve şekli | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Sıcak iklim tahıllarında koçan veya salkım verimi, dane dökme | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Sıcak iklim tahıllarında hastalık ve zararlılara dayanıklılık | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ön okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Sıcak iklim tahıllarında abiyotik koşullara dayanıklılık | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Sıcak iklim tahıllarında kalite ve verim ile ilgili kalıtsal yapı | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Sıcak iklim tahıllarında kalite ve verim ile ilgili kalıtsal yapı II | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Sıcak iklim tahıllarında ıslah metodları ve bunların uygulanışı ve değerlendirilmesi | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Sıcak iklim tahıllarında ıslah metodları ve bunların uygulanışı ve değerlendirilmesi II | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Sıcak iklim tahıllarında ıslah metodları ve bunların uygulanışı ve değerlendirilmesi III | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Sıcak iklim tahıllarında kayıt işlemleri | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ön okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları II | Ön okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |