TB569 Çayır Mera ve Yem Bitkilerinde Ürün Standardizasyonu

6 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TB569
Ad Çayır Mera ve Yem Bitkilerinde Ürün Standardizasyonu
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. VEYİS TANSI
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Standardizasyonun tanımını, kapsamını, tarla ürünleri yönünden önemini, Türkiye'deki mevcut kanun ve yönetmeliklere göre ekimden depolama ve satışa kadar var olan standartların tanımlanmasını ve uygulanmasını açıklar ve sorunlar ve çözüm yolları üzerinde tartışır.

Dersin İçeriği

Bu ders; Besin maddesi rezervleri ve büyüme ilişkisini, abiytic ve biyotik stres faktörlerini ve biçim zamanı ve verim kalite ilişkisini içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yok

Kaynaklar

Yem Bitkileri , Çayır Mera Tarımına giriş Cilt.1 , Çayır Mera Tarımı Bilimi Cilt.2 , Buğdaygil Yem Bitkileri Ders Notları , Baklagil Yem Bitkileri Ders Notları FORAGES VOLUME I-II AN INTRODUCTION TO GRASSLAND AGRICULTURE 7TH EDITION FORAGES VOLUME I-II AN INTRODUCTION TO GRASSLAND AGRICULTURE 7TH EDITION, Edited by Michael Collins, C. Jerry Nelson, Kenneth J. Moore, Robert F Barnes

Notlar

yem bitkilerinin besin gereksinimleri https://www.pda.org.uk/pda_leaflets/26-nutrient-requirements-of-forage-crops/


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Standardizasyon kavramını tanır.
ÖÇ02 Standardizasyon aşamaları konusunda teorik bilgi edinir.
ÖÇ03 Standardizasyon ile ilgili teknoloji, araç ekipman, yöntem konularını öğrenir.
ÖÇ04 Ekip çalışmasına uyum sağlama, meslek etiğine saygılı olma ve yaşam boyu öğrenme yetkinliği kazanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. 3
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. 4
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Tarla Bitkileri alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Standardizasyon tanımı ve önemi Ders notları ve kaynak kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Standardizasyon gelişimi ve modern Standardizasyon Ders notları ve kaynak kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
3 Standardizasyon ile ilgili mevzuat Ders notları ve kaynak kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Standardizasyon ile ilgili mevzuat ve yönetmelikler Ders notları ve kaynak kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Dünyada Standardizasyon Ders notları ve kaynak kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
6 Standardizasyon uygulama teknikleri Ders notları ve kaynak kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
7 Analiz yöntemleri Ders notları ve kaynak kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Sınav hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Örnek alma Ders notları ve kaynak kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 Tarla Kontrolleri Ders notları ve kaynak kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Tohum Depolama Koşulları Ders notları ve kaynak kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
12 Paketleme ve etiketleme Ders notları ve kaynak kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Bitki materyali ve çeşit koruma Ders notları ve kaynak kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Tohum Koşullama Ders notları ve kaynak kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
15 Taşıma ve nakliye Ders notları ve kaynak kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 6 12
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 142
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,68
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 10.05.2023 09:52