Genel Bilgi
Kod | TL524 |
Ad | İleri Örme Teknolojisi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NİHAT ÇELİK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı; örme teknolojisi, örme kumaş yapıları ve analizi, örme makineleri ve üretim hazırlıkları, maliyet hesapları ve örme kumaş hataları hakkında bilgi edinmektir.
Dersin İçeriği
Örme Teknolojisine Giriş. Örgü Çeşitleri ve Desenlendirme. Kumaş Çeşitleri, Yapıları, Analizi ve Özellikleri, Örme İplikler ve Hazırlığı, Atkı Yönlü Örmecilik ve Makinaları, Çözgü Yönlü Örmecilik ve Makinaları, Kumaş Hataları ve Kalite Kontrolü, Kumaş Performans Özellikleri, Örmecilikte Makine ve Üretim Hesapları ve Maliyet. İşletme Organizasyonu.
Dersin Ön Koşulu
Ders öncesi ders notu ve çeşitli kaynaklardan ve/veya internet yoluyla ön bilgi veya fikir sahibi olunmasında yarar görülmektedir.
Kaynaklar
SPENCER D.J., 1989, Knitting Technology, Pergamon Press plc, Headington Hill Hall, Oxford OX3 0BW, England. EBERLE, H., HERMELING, H., HORNBERGER, M., MENZER, D., RING, W., 1996. Clothing Technology from fiber to fashion. Verlag Europa-Lehrmittel. TAYLOR M.A. (ÇEVİREN ALİ DEMİR VE MELİH GÜNAY), 1999, Tekstil Teknolojisi, Forbes Publications, London (UK). GÜRCÜM H.B., 2010, Tekstil Malzeme Bilgisi, Güncel Yayıncılık, İstanbul.
Notlar
Örme makine, mekanizma, sistem, örme tasarım yazılımları vs. üreticilerine ait resmi internet sayfaları, teknik kataloglar – Carl Mayer, Liba, Mayer&Cie, Stoll vs. - Tekstil teknolojisi ve Bilimine yönelik Popüler ve bilimsel konuları ele alan basılı ve on-line dergiler.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Örme teknolojisi hakkında genel bilgi sahibi olur |
ÖÇ02 | Örme kumaş yapıları ve analizi hakkında deneyim kazanır |
ÖÇ03 | Atkı ve çözgü örme makineleri ve üretim hazırlıkları hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ04 | Kumaş Hataları ve Kalite Kontrolü, Kumaş Performans Özellikleri hakkında deneyim kazanır |
ÖÇ05 | Makine özellikleri ve Üretim Hesaplarını kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tekstil mühendisliği alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil mühendisliğinin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil mühendisliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil mühendisliği alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil mühendislği ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tekstil mühendisliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tekstil mühendisliği ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tekstil mühendisliği alanındaki uluslararası platformlarda, kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve/veya görsel olarak aktarabilme | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunabilme | 3 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil mühendisliği ile ilgili en az birer adet bilimsel makaleyi ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlamak | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Örme Teknolojisine Giriş | Ders öncesi ve/veya sonrasında çeşitli kaynaklardan ders konusu üzerinde araştırma ve çalışma yapmakta fayda görülmektedir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Örgü Çeşitleri ve Desenlendirme | Ders öncesi ve/veya sonrasında çeşitli kaynaklardan ders konusu üzerinde araştırma ve çalışma yapmakta fayda görülmektedir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Örme Kumaş Çeşitleri, Yapıları, Analizi ve Özellikleri | Ders öncesi ve/veya sonrasında çeşitli kaynaklardan ders konusu üzerinde araştırma ve çalışma yapmakta fayda görülmektedir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Örme İplikleri ve Hazırlığı | Ders öncesi ve/veya sonrasında çeşitli kaynaklardan ders konusu üzerinde araştırma ve çalışma yapmakta fayda görülmektedir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Atkı ve çözgü örmeciliği 1 | Ders öncesi ve/veya sonrasında çeşitli kaynaklardan ders konusu üzerinde araştırma ve çalışma yapmakta fayda görülmektedir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Atkı ve çözgü örmeciliği 2 | Ders öncesi ve/veya sonrasında çeşitli kaynaklardan ders konusu üzerinde araştırma ve çalışma yapmakta fayda görülmektedir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Atkılı ve çözgülü örme makineleri | Ders öncesi ve/veya sonrasında çeşitli kaynaklardan ders konusu üzerinde araştırma ve çalışma yapmakta fayda görülmektedir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım |
|
9 | Örme Kumaş Hataları ve Kalite Kontrolü 1 | Ders öncesi ve/veya sonrasında çeşitli kaynaklardan ders konusu üzerinde araştırma ve çalışma yapmakta fayda görülmektedir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Örme Kumaş Hataları ve Kalite Kontrolü 2 | Ders öncesi ve/veya sonrasında çeşitli kaynaklardan ders konusu üzerinde araştırma ve çalışma yapmakta fayda görülmektedir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Örme Kumaş Performans Özellikleri | Ders öncesi ve/veya sonrasında çeşitli kaynaklardan ders konusu üzerinde araştırma ve çalışma yapmakta fayda görülmektedir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Örmecilikte Makine ve Üretim Hesapları | Ders öncesi ve/veya sonrasında çeşitli kaynaklardan ders konusu üzerinde araştırma ve çalışma yapmakta fayda görülmektedir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Maliyet hesapları | Ders öncesi ve/veya sonrasında çeşitli kaynaklardan ders konusu üzerinde araştırma ve çalışma yapmakta fayda görülmektedir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | İşletme Organizasyonu | Ders öncesi ve/veya sonrasında çeşitli kaynaklardan ders konusu üzerinde araştırma ve çalışma yapmakta fayda görülmektedir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Genel konu tekrarı | Ders öncesi ve/veya sonrasında çeşitli kaynaklardan ders konusu üzerinde araştırma ve çalışma yapmakta fayda görülmektedir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |