Genel Bilgi
Kod | IEM741 |
Ad | Dynamic Panel Data Models I |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. KENAN LOPCU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı öğrencilerin panel birim kök ve panel eşbütünleşme konularını kavrayıp bu konularla ilgili uygulama yapabilmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders, panel veride bazı ileri düzey konuları öğrencilere tanıtmaktadır. Panel veri ile ilgili temel konuların tekrarından sonra panel birim kök, panel eşbütünleşme ve konuları tartışılacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Lisansüstü düzeyde en az iki ekonometri dersi almış olmak.
Kaynaklar
Dynamic Panel Data Models, Christopher F. Baum, SAGE Publications Limited, 2020.
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Panel veri ile ilgili temelleri anlar |
ÖÇ02 | Panel birim kök testlerinin nasıl yapılacağını öğrenir |
ÖÇ03 | Eşbütünleşme testlerinin nasıl yapılacağını öğrenir |
ÖÇ04 | Panel veri analizinde tanı testleri yapar. |
ÖÇ05 | Panel veri analizi sonuçlarını iktisadi olarak yorumlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem Araştırması alanında güncel kavramları açıklar | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem Araştırması alanında sahip olduğu bilgiler arasındaki ilişkileri açıklar | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında sahip olduğu bilgilerin İktisat, İşletme ve diğer sosyal bilimlere nasıl uygulanacağını açıklar | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Problemlere çözüm önerileri geliştirmek üzere kavramsal düzeyde analiz yapar | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Karşılaşılan problemleri matematik, istatistik ve ekonometri bilgisi ile modeller | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Modeli tahmin etmek için en uygun yöntemden elde ettiği sonuçları yorumlar | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanarak elde ettiği bilgileri sentezler | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir örgüt/kurum için vizyon, amaç ve hedef belirlemek amacıyla alanında öğrendiği bilgileri kullanır | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Karşılaştığı problemleri çözmek üzere yeni yaklaşım ve yöntemler arar | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Analiz sonuçlarını uygun bir şekilde sunar | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Amaca uygun bir şekilde veri toplar/analiz eder | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bulgularını Türkçe veya yabancı bir dilde yüksek lisans tezine ya da mesleki bir rapora dönüştürür | 5 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem Araştırması yöntemlerini kullanarak kurumların ihtiyaç duyduğu çözüm önerilerini getirir | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir problemi çözmek üzere Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili bilgileri kullanarak bireysel çalışma yapar | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alarak liderlik yapar | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili bir paket program kullanır veya yeni bir bilgisayar kodu yazar | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde yorumlar/kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel konuları takip ederek iktisadi ve sosyal olaylara ilişkin verileri yorumlar | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri uygular |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Panel veri ile ilgili temel konulara giriş | İlgili okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Panel veri ile ilgili temel konuların tekrarı | İlgili okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Panel veri ile ilgili örnek çözümü | İlgili okumalar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Dinamik Panel veri ile ilgili temel konuların tekrarı | İlgili okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Panel birim kök yaklaşımına giriş | İlgili okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Panel birim kök yaklaşımları | İlgili okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Panel birim kök testlerine giriş | İlgili okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Arasınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Panel birim kök testleri | İlgili okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Panel birim kök testlerine uygulama | İlgili okumalar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | IPS panel birim kök testine giriş | İlgili okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | IPS panel birim kök testi, uygulama | İlgili okumalar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | LL panel birim kök testine giriş | İlgili okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | LL panel birim kök testi, uygulama | İlgili okumalar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Panel eşbütünleşme yaklaşımına giriş | İlgili okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Tekrar | İlgili okumalar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
17 | Final sınavı | İlgili okumalar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |