Genel Bilgi
Kod | ELH224 |
Ad | R/F Tekniği |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MAHİR CAN KAÇAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. SERDAR KAŞIKCI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste öğrencinin elektronik iletişim sistemlerindeki temel elemanları tanıyabilmesi, osilasyon, filtreleme, karıştırma işlemlerinin ne zaman ve nasıl yapılacağının kavrayabilmesi, Genlik ve frekans modüleli alıcı ve verici devreleri anlayabilmesi, karşılaştırabilme ve analizini yapabilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Osilatorler Filtreler Mikserler RF ve IF Yükselteçler PLL ve Frekans Sentezleyiciler Modülatör ve Demodülatör Devreleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Mahir Can KAÇAR - Ders Notu
Notlar
http://elektrikbilim.com/858-rf-teknigi.html
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Frekans üretme yöntemlerini açıklar |
ÖÇ02 | PLL ve VCO çalışmasını açıklar |
ÖÇ03 | Aktif ve pasif filtreleri ve kullanım amaçlarını açıklar |
ÖÇ04 | Aktif filtre devreleri tasarlar |
ÖÇ05 | Temel pasif filtreleri gerçekleştirir |
ÖÇ06 | A, B, AB ve C sınıfı yükselteçleri açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve bu alanların elektronik haberleşme konularına uygulanması kapsamında yeterli bilgi birikimine sahip olur. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektronik haberleşme sektöründe mevcut malzeme bilgisi ve seçimine ilişkin bilgilere sahip olur. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektronik haberleşme Sektöründe atölye planlaması ve organizasyonu ile tesislerin işletim bilgisine sahip olur | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gelişen teknolojileri sahip olduğu bilgi birikimi ile takip edebilme becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektronik haberleşme teknolojisine yönelik her türlü problemin incelenmesi için temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir, veri elde edebilir, verilerin analizi ve temel yorumlarını yapar, raporlar ve sunar. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektronik haberleşme alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır; yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olarak, bilgiye erişmek için kendini sürekli yeniler. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | En az bir programlama dilini ve bir yabancı dili mesleğinin gerektirdiği ölçüde kullanabilme becerisi sağlar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini temel düzeyde kullanır. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sabırlı, sorumluluk bilincine ve mesleğinin gerektirdiği ahlaki değerlere sahip bir birey olmayı telkin eder. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında iş sağlığı ve iş güvenliğinin sağlanmasında meslek etiğini gözetir. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uygulamalı eğitim ile öğrendiklerini, iş hayatında kullanmaya hazır hale gelir | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Pozitif geri beslemenin incelenmesi. Barkhausen kriteri. | Anlatım,uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Problem Çözme |
2 | Sinyal üreteçleri. Osilatörler. | Anlatım,uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Problem Çözme |
3 | Frekans kararlılığı ve kristalli osilatörler. | Anlatım,uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Problem Çözme |
4 | Hartley ve Collpits osilatörleri. | Anlatım,uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Problem Çözme |
5 | Transfer fonksiyonu ve birim filtreler. | Anlatım,uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Problem Çözme |
6 | İdeal Alçak, yüksek, band geçiren, band durduran süzgeçler. | Anlatım,uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Problem Çözme |
7 | İdeal olmayan Alçak, yüksek, band geçiren, band durduran süzgeçler. | Anlatım,uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | A sınıfı ve B sınıfı yükselteçler. | Anlatım,uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Problem Çözme |
10 | AB, C ve D sınıfı yükselteçler. | Anlatım,uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Problem Çözme |
11 | Örnek sorular çözümü. | Anlatım,uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Problem Çözme |
12 | Antenler. Dipol anten ve ışıma paterni. | Anlatım,uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Problem Çözme |
13 | Anten yükleme | Anlatım,uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Problem Çözme |
14 | Anten dizileri. Yagi-Uda, logaritmik periyodik anten. | Anlatım,uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Problem Çözme |
15 | Öğrenci Sunumları | Anlatım,uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |