ELH224 R/F Tekniği

3 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ELH224
Ad R/F Tekniği
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. MAHİR CAN KAÇAR
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. SERDAR KAŞIKCI (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu derste öğrencinin elektronik iletişim sistemlerindeki temel elemanları tanıyabilmesi, osilasyon, filtreleme, karıştırma işlemlerinin ne zaman ve nasıl yapılacağının kavrayabilmesi, Genlik ve frekans modüleli alıcı ve verici devreleri anlayabilmesi, karşılaştırabilme ve analizini yapabilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Osilatorler Filtreler Mikserler RF ve IF Yükselteçler PLL ve Frekans Sentezleyiciler Modülatör ve Demodülatör Devreleri

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Mahir Can KAÇAR - Ders Notu

Notlar

http://elektrikbilim.com/858-rf-teknigi.html


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Frekans üretme yöntemlerini açıklar
ÖÇ02 PLL ve VCO çalışmasını açıklar
ÖÇ03 Aktif ve pasif filtreleri ve kullanım amaçlarını açıklar
ÖÇ04 Aktif filtre devreleri tasarlar
ÖÇ05 Temel pasif filtreleri gerçekleştirir
ÖÇ06 A, B, AB ve C sınıfı yükselteçleri açıklar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve bu alanların elektronik haberleşme konularına uygulanması kapsamında yeterli bilgi birikimine sahip olur. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Elektronik haberleşme sektöründe mevcut malzeme bilgisi ve seçimine ilişkin bilgilere sahip olur. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Elektronik haberleşme Sektöründe atölye planlaması ve organizasyonu ile tesislerin işletim bilgisine sahip olur 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gelişen teknolojileri sahip olduğu bilgi birikimi ile takip edebilme becerisine sahip olur. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Elektronik haberleşme teknolojisine yönelik her türlü problemin incelenmesi için temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir, veri elde edebilir, verilerin analizi ve temel yorumlarını yapar, raporlar ve sunar. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Elektronik haberleşme alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır; yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olarak, bilgiye erişmek için kendini sürekli yeniler. 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği En az bir programlama dilini ve bir yabancı dili mesleğinin gerektirdiği ölçüde kullanabilme becerisi sağlar.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini temel düzeyde kullanır. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sabırlı, sorumluluk bilincine ve mesleğinin gerektirdiği ahlaki değerlere sahip bir birey olmayı telkin eder. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında iş sağlığı ve iş güvenliğinin sağlanmasında meslek etiğini gözetir.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uygulamalı eğitim ile öğrendiklerini, iş hayatında kullanmaya hazır hale gelir 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Pozitif geri beslemenin incelenmesi. Barkhausen kriteri. Anlatım,uygulama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Problem Çözme
2 Sinyal üreteçleri. Osilatörler. Anlatım,uygulama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Problem Çözme
3 Frekans kararlılığı ve kristalli osilatörler. Anlatım,uygulama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Problem Çözme
4 Hartley ve Collpits osilatörleri. Anlatım,uygulama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Problem Çözme
5 Transfer fonksiyonu ve birim filtreler. Anlatım,uygulama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Problem Çözme
6 İdeal Alçak, yüksek, band geçiren, band durduran süzgeçler. Anlatım,uygulama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Problem Çözme
7 İdeal olmayan Alçak, yüksek, band geçiren, band durduran süzgeçler. Anlatım,uygulama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Problem Çözme
8 Ara Sınav sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 A sınıfı ve B sınıfı yükselteçler. Anlatım,uygulama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Problem Çözme
10 AB, C ve D sınıfı yükselteçler. Anlatım,uygulama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Problem Çözme
11 Örnek sorular çözümü. Anlatım,uygulama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Problem Çözme
12 Antenler. Dipol anten ve ışıma paterni. Anlatım,uygulama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Problem Çözme
13 Anten yükleme Anlatım,uygulama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Problem Çözme
14 Anten dizileri. Yagi-Uda, logaritmik periyodik anten. Anlatım,uygulama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Problem Çözme
15 Öğrenci Sunumları Anlatım,uygulama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Problem Çözme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 86
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,44
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2023 03:15