Genel Bilgi
Kod | ELH222 |
Ad | Mikrodenetleyici Uygulamaları |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. AHMET KARAKUŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. AHMET KARAKUŞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste öğrencilerin mikrodenetleyiciler ile anolog dijital dönüştürme işlemlerini yapabilmesi, mikrodenetleyiciler için çevre birimleri tasarlayabilmesi, Mikrodenetleyiciler ile eeprom ve seri iletişim hakkında bilgi sahibi olması, mikrodenetleyiciler ile motor sistemlerini kullanması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Analog işlemler, çevresel donanımlar, habeleşme protokolleri, sensör uyglumaları, ekran uygulamaları
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
1-) Mustafa KARAKAŞ, Arduino ile Pratik Uygulamalar, Dikeyeksen Yayınevi, 2020 2-) Kemal İKİZOĞLU, Projelerle Arduino, Dikeyeksen Yayınevi, 2020
Notlar
Mikrodenetleyici Uygulamaları Ders Notları, Ahmet KARAKUŞ
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mikrodenetleyiciler için gerekli çevre birim donanımlarını tasarlar. |
ÖÇ02 | Mikrodenetleyiciler ile çevre birimlerini haberleştirir. |
ÖÇ03 | Mikrodenetleyiciler ile anolog dijital dönüştürme yapar. |
ÖÇ04 | Mikrodenetleyici ile 7 segment display ve LCD uygulamaları için program yazar. |
ÖÇ05 | Mikrodenetleyiciler ile elektrik elemanlarının kontrolünü yapar. |
ÖÇ06 | Mikrodenetleyiciler ile elektronik elemanlarının kontrolünü yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve bu alanların elektronik haberleşme konularına uygulanması kapsamında yeterli bilgi birikimine sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektronik haberleşme sektöründe mevcut malzeme bilgisi ve seçimine ilişkin bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektronik haberleşme Sektöründe atölye planlaması ve organizasyonu ile tesislerin işletim bilgisine sahip olur | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gelişen teknolojileri sahip olduğu bilgi birikimi ile takip edebilme becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektronik haberleşme teknolojisine yönelik her türlü problemin incelenmesi için temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir, veri elde edebilir, verilerin analizi ve temel yorumlarını yapar, raporlar ve sunar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektronik haberleşme alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır; yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olarak, bilgiye erişmek için kendini sürekli yeniler. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | En az bir programlama dilini ve bir yabancı dili mesleğinin gerektirdiği ölçüde kullanabilme becerisi sağlar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini temel düzeyde kullanır. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sabırlı, sorumluluk bilincine ve mesleğinin gerektirdiği ahlaki değerlere sahip bir birey olmayı telkin eder. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında iş sağlığı ve iş güvenliğinin sağlanmasında meslek etiğini gözetir. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uygulamalı eğitim ile öğrendiklerini, iş hayatında kullanmaya hazır hale gelir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Mikrodenetleyiciler ile Anolog Dönüştürücülü Devreler Kurma | Kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar |
2 | Mikrodenetleyiciler ile Dijital Dönüştürücülü Devreler Kurma | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar |
3 | Mikrodenetleyici İle Anahtarlama Elemanlı Devreler Kurmak | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar |
4 | Mikrodenetleyici İle Transistör sürücülü Devreler Kurmak | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar |
5 | Mikrodenetleyici İle Isı Sensörlü Devreler Kurmak-1 | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar |
6 | Mikrodenetleyici İle Isı Sensörlü Devreler Kurmak-2 | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar |
7 | Mikrodenetleyici Eepromlu Devreler Kurmak | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav Haftası | Sınava Hazırlık. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Mikrodenetleyiciler ve Çevre Birimleri Arasında Seri İletişim Kurmak-1 | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar |
10 | Mikrodenetleyiciler ve Çevre Birimleri Arasında Seri İletişim Kurmak-2 | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar |
11 | Mikrodenetleyici İle Step Motorlu Devreler Kurmak-1 | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar |
12 | Mikrodenetleyici İle Step Motorlu Devreler Kurmak-2 | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar |
13 | Mikrodenetleyici İle Dc Motorlu Devreler Kurmak | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar |
14 | Mikrodenetleyici İle Servo Motoru Kontrol Etmek-1 | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar |
15 | Mikrodenetleyici İle Servo Motoru Kontrol Etmek-2 | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar |
16 | Dönem Sonu Sınavı | Sınava Hazırlık. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Dönem Sonu Sınavı | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |