Genel Bilgi
| Birim | ADANA MESLEK YÜKSEKOKULU |
| Elektronik Teknolojisi | |
| Kod | ELT244 |
| Ad | İşletmede Mesleki Eğitim |
| Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 5-35 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 22 AKTS |
| Yerel Kredi | 22.5 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Ön Lisans Dersi |
| Tür | İşyeri Eğitimi (7+1,3+1 vb.) |
| Etiket | S Seçmeli |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MAHİR CAN KAÇAR |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Özkan BOZKURT
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste öğrencilerin Belirli mesleklere yönelik verilen bilgi, beceri, davranış ve birlikte iş görme alışkanlıklarını kazanmaları, , iş ortamında uygulama becerilerini arttırması, ve iş dünyasının ihtiyaç duyduğu nitelikli insan gücü gereksinimlerini kazanmaları amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
İş deneyimi, yerinde öğrenim, uygulama
Dersin Ön Koşulu
1-) Öğretim planının ilk üç yarıyıldaki tüm dersleri(90 AKTS) almış olmak. 2-) Genel Not Ortalamasının(GNO) 4 üzerinden en az 1.80 olması. 3-) İkinci yarıyıldaki İş Güvenliği ve İşçi Sağlığı dersini alıp başarılı olmak.
Kaynaklar
Ders Notu bulunmamaktadır.
Notlar
Kaynak Bulunmamaktadır
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Çalışma alanı ile ilgili olarak yasal, mesleki ve etik çerçeve hakkında bilgi sahibi olur. |
| ÖÇ02 | Mesleğiyle ilgili problem çözme kabiliyetini gelişir |
| ÖÇ03 | Mesleki kabiliyetlerini mesleği ile ilgili değişik alanlarda kullanır |
| ÖÇ04 | Mesleği ile ilgili alanlarda organizasyonel yetenekleri kullanarak işle ilgili ve kişiler arası problemleri çözer |
| ÖÇ05 | Mesleki kabiliyetlerini geliştirerek sorunları kendi başına çözer. |
| ÖÇ06 | Mesleki alanda iş güvenliği ve sağlığı açısından gözlem ve uygulamalar ile deneyim kazanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektronik Teknolojileri ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | 5 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | 3 |
| PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektronik teknolojileri için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır | |
| PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektronik teknolojileri ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | |
| PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektronik teknolojileri ile ilgili problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | 5 |
| PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | 3 |
| PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Elektronikle ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 5 |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | 5 |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Elektronikle ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | 3 |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili kullanarak Elektronik Teknolojileri ile ilgili bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar | |
| PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektronik cihazlarda meydana gelebilecek arızaları tespit ederek arızaları giderir. | |
| PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mikrodenetleyici ve PLC ile sistem tasarımı yaparak, programlar ve uygulamalar geliştirir. | |
| PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik-Elektronik devrelerinin çözümlemesini yapar. | |
| PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektrik Motorları ve Sürücü sistemleri ile program tasarımı yaparak uygulamalar geliştirir. | |
| PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel analog ve sayısal elektronik devrelerinin çalışmasını açıklar. | |
| PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve elektronik alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | İş yeri uygulama alanında yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak-1 | ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
| 2 | İş yeri uygulama alanında yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak-2 | ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
| 3 | İş yeri uygulama alanında yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak-3 | ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
| 4 | İş yeri uygulama alanında yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak-4 | ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
| 5 | İş yeri uygulama alanında yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak-5 | ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
| 6 | İş yeri uygulama alanında yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak-6 | ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
| 7 | İş yeri uygulama alanında yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak-7 | ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
| 8 | Ara Sınav | ön hazırlığa gerek yoktur. | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
| 9 | İş yeri uygulama alanında yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak-8 | ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
| 10 | İş yeri uygulama alanında yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak-9 | ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
| 11 | İş yeri uygulama alanında yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak-10 | ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
| 12 | İş yeri uygulama alanında yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak-11 | ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
| 13 | İş yeri uygulama alanında yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak-12 | ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
| 14 | İş yeri uygulama alanında yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak-13 | ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
| 15 | İş yeri uygulama alanında yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak-14 | ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ön hazırlığa gerek yoktur. | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ön hazırlığa gerek yoktur. | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 0 | 0 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 100 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 1 | 22 | 22 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 12 | 12 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 2 | 260 | 520 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 554 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 22,16 | ||
| AKTS | 22 AKTS | ||