Genel Bilgi
Kod | ELT244 |
Ad | İşletmede Mesleki Eğitim |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 5-35 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 22 AKTS |
Yerel Kredi | 22.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | İşyeri Eğitimi (7+1,3+1 vb.) |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MAHİR CAN KAÇAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Özkan BOZKURT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste öğrencilerin Belirli mesleklere yönelik verilen bilgi, beceri, davranış ve birlikte iş görme alışkanlıklarını kazanmaları, , iş ortamında uygulama becerilerini arttırması, ve iş dünyasının ihtiyaç duyduğu nitelikli insan gücü gereksinimlerini kazanmaları amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
İş deneyimi, yerinde öğrenim, uygulama
Dersin Ön Koşulu
1-) Öğretim planının ilk üç yarıyıldaki tüm dersleri(90 AKTS) almış olmak. 2-) Genel Not Ortalamasının(GNO) 4 üzerinden en az 1.80 olması. 3-) İkinci yarıyıldaki İş Güvenliği ve İşçi Sağlığı dersini alıp başarılı olmak.
Kaynaklar
Ders Notu bulunmamaktadır.
Notlar
Kaynak Bulunmamaktadır
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çalışma alanı ile ilgili olarak yasal, mesleki ve etik çerçeve hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ02 | Mesleğiyle ilgili problem çözme kabiliyetini gelişir |
ÖÇ03 | Mesleki kabiliyetlerini mesleği ile ilgili değişik alanlarda kullanır |
ÖÇ04 | Mesleği ile ilgili alanlarda organizasyonel yetenekleri kullanarak işle ilgili ve kişiler arası problemleri çözer |
ÖÇ05 | Mesleki kabiliyetlerini geliştirerek sorunları kendi başına çözer. |
ÖÇ06 | Mesleki alanda iş güvenliği ve sağlığı açısından gözlem ve uygulamalar ile deneyim kazanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektronik Teknolojileri ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektronik teknolojileri için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektronik teknolojileri ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektronik teknolojileri ile ilgili problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Elektronikle ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Elektronikle ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili kullanarak Elektronik Teknolojileri ile ilgili bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektronik cihazlarda meydana gelebilecek arızaları tespit ederek arızaları giderir. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mikrodenetleyici ve PLC ile sistem tasarımı yaparak, programlar ve uygulamalar geliştirir. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik-Elektronik devrelerinin çözümlemesini yapar. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektrik Motorları ve Sürücü sistemleri ile program tasarımı yaparak uygulamalar geliştirir. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel analog ve sayısal elektronik devrelerinin çalışmasını açıklar. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve elektronik alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İş yeri uygulama alanında yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak-1 | ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
2 | İş yeri uygulama alanında yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak-2 | ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
3 | İş yeri uygulama alanında yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak-3 | ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
4 | İş yeri uygulama alanında yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak-4 | ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
5 | İş yeri uygulama alanında yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak-5 | ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
6 | İş yeri uygulama alanında yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak-6 | ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
7 | İş yeri uygulama alanında yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak-7 | ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | ön hazırlığa gerek yoktur. | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
9 | İş yeri uygulama alanında yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak-8 | ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
10 | İş yeri uygulama alanında yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak-9 | ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
11 | İş yeri uygulama alanında yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak-10 | ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
12 | İş yeri uygulama alanında yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak-11 | ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
13 | İş yeri uygulama alanında yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak-12 | ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
14 | İş yeri uygulama alanında yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak-13 | ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
15 | İş yeri uygulama alanında yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak-14 | ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ön hazırlığa gerek yoktur. | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ön hazırlığa gerek yoktur. | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 1 | 22 | 22 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 12 | 12 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 260 | 520 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 554 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 22,16 | ||
AKTS | 22 AKTS |