Genel Bilgi
| Birim | EĞİTİM FAKÜLTESİ |
| RESİM-İŞ ÖĞRETMENLİĞİ PR. | |
| Kod | EFMZ424 |
| Ad | Öğretmenlik Uygulaması II |
| Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 2-6 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 10 AKTS |
| Yerel Kredi | 5 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Lisans Dersi |
| Tür | Uygulamalı Ders |
| Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. FEHMİ KANALMAZ |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ÖZGÜR AKTAŞ
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. CEM DEMİR (Bahar) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı; resim-iş eğitimi öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleği ile ilgili deneyimlerini artırmak, programda öğrendiklerini uygulama fırsatı sunmak.
Dersin İçeriği
Bu ders, alana özgü özel öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlem yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak mikro-öğretim uygulamaları yapma; bir dersi bağımsız bir şekilde planlayabilme; dersle ilgili etkinlik ve materyal geliştirme; öğretim ortamlarını hazırlama; sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapmayı içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur.
Kaynaklar
Okul Deneyimi I II
Notlar
Öğretmenlik Uygulaması Ve Ders Planları
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Öğretmen adayı, dersin amaçlarına bağlı olarak etkili öğretim ve öğrenci faaliyetine uygun bir öğretim ders planı hazırlar. |
| ÖÇ02 | Öğretmen adayı, eğitim programında yer alan kazanımlara uygun öğrenme ortamları düzenler. |
| ÖÇ03 | Öğretmen adayı, alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapar. |
| ÖÇ04 | Öğretmen adayı, sınıf içinde istenmeyen davranışları önleme ve baş etme yollarını fark eder |
| ÖÇ05 | Öğretmen adayı alana özgü etkinlik ve materyal geliştirir. |
| ÖÇ06 | Öğretmen adayı, öğretim planına uygun olarak teknolojik araçları (bilgisayar, tablet, internet vb.) etkin bir şekilde kullanır. |
| ÖÇ07 | Öğretmen adayı öğretim planını etkili bir şekilde uygular. |
| ÖÇ08 | Öğretmen adayı öğretim sürecinde ses tonunu ve beden dilini etkili bir şekilde kullanır. |
| ÖÇ09 | Öğretmen adayı öğrencileri değerlendirmek için uygun ölçme araçları hazırlar. |
| ÖÇ10 | Öğretmen adayı, uygun teknikleri kullanarak öğretimi değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Görsel sanatlar dersinin gerekliliğini savunur. | 4 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatlar eğitiminin temel teori, kavram ve ilkelerini açıklar. | 3 |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin kendilerini farklı yollarla ifade edebilmelerine olanak sağlayan özgürlükçü bir eğitim ortamı hazırlar. | 3 |
| PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri kullanır. | 2 |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin sanatsal gelişim özelliklerini açıklar. | |
| PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına özgü öğretim materyalleri geliştirir. | 3 |
| PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarihi ve çağdaş kültür-sanat mekânlarını eğitim öğretim sürecinde etkin bir şekilde kullanır. | |
| PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrencilerin seviyelerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. | 2 |
| PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlar dersinde kültürel çeşitliliğin önemine yönelik etkinlikler yapar. | 1 |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Özel eğitime gereksinimi olan öğrencilere yönelik eğitim ortamı sağlar. | |
| PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşbirliği, iletişim, eleştirel düşünme, medya ve teknoloji okuryazarlığı gibi 21. yüzyıl becerilerini kullanır. | |
| PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. | 4 |
| PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Millî Eğitim Bakanlığı ilköğretim kurumları yönetmeliği ile ortaöğretim kurumları yönetmeliğini açıklar. | |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. | 4 |
| PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlar dersinde farklı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını uygular. | |
| PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatların çeşitli alanlarında uygulamalarda bulunur. | 2 |
| PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. | 2 |
| PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geçmişten günümüze önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. | 2 |
| PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. | 2 |
| PÖÇ20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Programın öngördüğü düzeyde bir yabancı dil kullanır. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Dönem planı ve yapılacak çalışmalar hakkında açıklamaların yapılması | Bilgilendirme toplantıları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
| 2 | Okul müdürü ve öğretmenle tanışma, dönem planı ve haftalık ders programını hazırlama | Okuldaki rehber öğretmen ve okul yöneticileriyle görüşme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Grup Çalışması |
| 3 | Okulun işleyişi ve evraklar hakkında bilgi edinme | Araştırma, E-okul, MEBBİS sistemini tanıma, okuldaki rehber öğretmen ile görüşme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Grup Çalışması |
| 4 | Yıllık plan, günlük planın edinilmesi; Uygulama yapılacak dersler için ünite planının hazırlanması | Dosyadaki bilgiler, okuldaki rehber öğretmen ile görüşme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
| 5 | Ders işleme sürecini izleme ve öğretim becerisi kazanma | Dosyadaki bilgiler, okuldaki rehber öğretmen ile görüşme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
| 6 | Günlük ders planının hazırlanması | Okuldaki rehber öğretmen ve akademisyen ile görüşme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
| 7 | Günlük ders planının hazırlanması ve ders planının işlenmesi-1.hafta | Haftalık ders planı hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
| 8 | Ara Sınav | Genel tekrar ve dönüt verme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
| 9 | Günlük ders planının hazırlanması ve ders planının işlenmesi-2. hafta | Haftalık ders planı hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
| 10 | Günlük ders planının hazırlanması ve ders planının işlenmesi-3.hafta | Haftalık ders planı hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
| 11 | Günlük ders planının hazırlanması ve ders planının işlenmesi-4.hafta | Haftalık ders planı hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
| 12 | Günlük ders planının hazırlanması ve ders planının işlenmesi-5.hafta | Haftalık ders planı hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
| 13 | Günlük ders planının hazırlanması ve ders planının işlenmesi-6.hafta | Haftalık ders planı hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
| 14 | Günlük ders planının hazırlanması ve ders planının işlenmesi-7.hafta | Haftalık ders planı hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
| 15 | Öğretmenlik uygulaması dosyasının düzenlenmesi, teslim edilmesi ve uygulama okulunun onayının yapılması | Okuldaki rehber öğretmen ile görüşme ve dosyanın tamamlanması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğretmenlik uygulaması dosyasının değerlendirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğretmenlik uygulaması dosyasının değerlendirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 0 | 0 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 100 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 1 | 14 | 14 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 24 | 24 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 64 | 64 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 242 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 9,68 | ||
| AKTS | 10 AKTS | ||