Genel Bilgi
Kod | EFGZ402 |
Ad | Topluma Hizmet Uygulamaları |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ÖZGÜR AKTAŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. ÖZGÜR AKTAŞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Toplumun güncel sorunlarını belirlemek ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlamak, sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer almak, topluma hizmet çalışmalarının uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerileri kazanmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Toplum ve sosyal sorumluluk kavramlarını anlama; toplumsal ve kültürel değerler yönünden sosyal sorumluluk projeleri geliştirme; güncel toplumsal sorunları belirleme; belirlenen toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler hazırlama; bireysel ve grup olarak sosyal sorumluluk projelerinde gönüllü olarak yer almayı içerir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Ali Gürsan Saraç, Topluma Hizmet Uygulamaları. Kemalettin Kuzucu, Topluma Hizmet Uygulamaları
Notlar
İlgili çevrimiçi kaynaklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Topluma hizmet uygulamalarının önemini açıklar. |
ÖÇ02 | Toplumun güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlar. |
ÖÇ03 | Sanat eğitimi programının öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri sosyal sorumluluk projelerinde uygular. |
ÖÇ04 | Görsel sanatların temel alanlarında edindiği bilgi ve uygulama becerisini toplumsal sorunların çözümüne yönelik kullanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Görsel sanatlar dersinin gerekliliğini savunur. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatlar eğitiminin temel teori, kavram ve ilkelerini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin kendilerini farklı yollarla ifade edebilmelerine olanak sağlayan özgürlükçü bir eğitim ortamı hazırlar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin sanatsal gelişim özelliklerini açıklar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına özgü öğretim materyalleri geliştirir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarihi ve çağdaş kültür-sanat mekânlarını eğitim öğretim sürecinde etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrencilerin seviyelerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlar dersinde kültürel çeşitliliğin önemine yönelik etkinlikler yapar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Özel eğitime gereksinimi olan öğrencilere yönelik eğitim ortamı sağlar. | 3 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşbirliği, iletişim, eleştirel düşünme, medya ve teknoloji okuryazarlığı gibi 21. yüzyıl becerilerini kullanır. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. | 4 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Millî Eğitim Bakanlığı ilköğretim kurumları yönetmeliği ile ortaöğretim kurumları yönetmeliğini açıklar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlar dersinde farklı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını uygular. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatların çeşitli alanlarında uygulamalarda bulunur. | |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. | |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geçmişten günümüze önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Programın öngördüğü düzeyde bir yabancı dil kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma, dersin işleyişine dair genel giriş. | Dönem akışına uygun -eski- projelerin hazırlanması ve sunumu. | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
2 | 2. Topluma hizmet uygulamalarına genel bakış; tanımlar ve olası projeler. | İlgili kaynakçaların araştırılması ve sunumu. | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
3 | 3. Topluma hizmet uygulamaları kapsamında sivil toplum kuruluşları. | İlgili kaynakçaların araştırılması ve sunumu. | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
4 | Topluma hizmet uygulamalarında proje hazırlama ve tartışma. | 4.İlgili kaynakçaların araştırılması ve sunumu. | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Uygulanması olası proje/etkinlik öneri planları. | 5.İlgili kaynakçaların araştırılması ve sunumu. | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
6 | Proje / etkinlik öneri planları sunumları | 6.İlgili kaynakçaların araştırılması ve sunumu. | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
7 | Öneri ve Planlar | İlgili kaynakçaların araştırılması ve sunumu. | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | - | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | 9. Grup veya bireysel proje/etkinlik uygulaması. | 9.İlgili proje görsellerinin taranması. | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Proje / etkinlik uygulaması. | 10.İlgili proje görsellerinin taranması. | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
11 | 11.Proje Sürecinin sunumu ve tartışılması | 11.Proje görsellerinin sunumu hazırlıkları | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
12 | 12. Bireysel ve/veya grup proje/etkinlik uygulaması. | 12. İlgili proje görsellerinin taranması. | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Proje Sürecinin sunumu ve tartışılması | Proje görsellerinin sunumu hazırlıkları | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Bireysel ve/veya grup proje/etkinlik uygulaması. | İlgili proje görsellerinin taranması. | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Proje ve Etkinliklerin değerlendirilmesi. | Bitmiş proje gorsel ve sunumların taranması. | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 9 | 9 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 21 | 21 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |