Genel Bilgi
Kod | ELT279 |
Ad | Mikrodenetleyiciler |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MAHİR CAN KAÇAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. MAHİR CAN KAÇAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. MAHİR CAN KAÇAR (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste öğrencilerin mikrodenetleyici seçebilmesi, algoritma ve akış diyagramı tasarlayabilmesi, mikrodenetleyici için program yazabilmesi, mikrodenetleticiye program yükleyebilmesi ve temel uygulamalar yapmabilmesi amaçlanmaktadır
Dersin İçeriği
Mikrodenetleyici Mimarisi Ve Donanımı,Mikrodenetleyiciye program yükleme ,Algoritma, akış diyagramları, mikrodenetleyici hafızası, kaydediciler, mikrodenetleyici programlama komutları
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Mahir Can KAÇAR Ders notu
Notlar
Mikrodenetleyiciler Hasan Hakan Genç 1. Baskı, Ocak 2020
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mikrodenetleyici mimarisini ve donanımları tanır |
ÖÇ02 | Algoritma ve akış diyagramı tasarlar |
ÖÇ03 | Mikrodenetleyici için program yazar |
ÖÇ04 | Temel mikrodenetleyici programlarını yazar |
ÖÇ05 | Öğrendiği komutlar ile çevresel sorunların çözümüne ilişkin program yazar. |
ÖÇ06 | Hata kodlarını analiz eder |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektronik Teknolojileri ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektronik teknolojileri için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektronik teknolojileri ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektronik teknolojileri ile ilgili problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Elektronikle ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Elektronikle ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili kullanarak Elektronik Teknolojileri ile ilgili bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektronik cihazlarda meydana gelebilecek arızaları tespit ederek arızaları giderir. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mikrodenetleyici ve PLC ile sistem tasarımı yaparak, programlar ve uygulamalar geliştirir. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik-Elektronik devrelerinin çözümlemesini yapar. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektrik Motorları ve Sürücü sistemleri ile program tasarımı yaparak uygulamalar geliştirir. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel analog ve sayısal elektronik devrelerinin çalışmasını açıklar. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve elektronik alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Mikrodenetleyici Mimarisi Ve Donanımı-1 | Kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar |
2 | Mikrodenetleyici Mimarisi Ve Donanımı-2 | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar |
3 | Mikrodenetleyiciye program yükleme | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar |
4 | Algoritma Tasarlamak | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar |
5 | Akış diyagramları | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar |
6 | Mikrodenetleyici hafızası ve kaydediciler-1 | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar |
7 | Mikrodenetleyici hafızası ve kaydediciler-2 | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav Haftası | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Mikrodenetleyici program komutları-1 | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar |
10 | Mikrodenetleyici program komutları-2 | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar |
11 | Temel giriş çıkış programları | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar |
12 | Program derleme ve hata denetimi | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar |
13 | Mikrodenetleyici ile buton ve led uygulamaları | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar |
14 | Mikrodenetleyici ile 7 segment display uygulamaları Mikrodenetleyici ile tuş takımı uygulamaları | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar |
15 | Mikrodenetleyici ile LCD uygulamaları | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar |
16 | Dönem Sonu Sınavı | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Dönem Sonu Sınavı | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 16 | 16 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,64 | ||
AKTS | 5 AKTS |