CBS110 Coğrafi Bilgi Sistemleri İçin Temel İstatistik

3 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2.5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod CBS110
Ad Coğrafi Bilgi Sistemleri İçin Temel İstatistik
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2.5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. GAMZE GÜLŞEN BAKICI
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. GAMZE GÜLŞEN BAKICI (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin amacı, öğrencilere veriye uygun istatistiksel analiz yöntemi kullanarak veriyi analiz edebilme ve yorumlayabilme becerisi kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Temel istatistik kavramlar, verilerin toplanması ve seriler halinde düzenlenmesi, verilerin sunulması, merkezi eğilim ve dağılım ölçüleri, olasılık, istatistiksel karar vermede hipotez testleri, ana kütle ortalamasına ilişkin testler, regresyon ve korelasyon analizi konularından oluşur.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

İstatistik; Sema Ulutürk Akman

Notlar

SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri; Şeref Kalaycı


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İstatistikte temel kavramları açıklar
ÖÇ02 Tablo ve grafikleri yorumlar
ÖÇ03 Merkezi eğilim ölçülerinin değerlerine göre dağılımın şeklini betimler
ÖÇ04 Ana kütle ortalamaları arasındaki farkların hipotez testlerini yapar
ÖÇ05 Basit doğrusal regresyon analizi yapar
ÖÇ06 Korelasyon analizi yapar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olmak. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Coğrafi Bilgi Sistemleri ile ilgili kavramları bilir, Coğrafi Bilgi Sistemlerinin kullanıldığı programları bilir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazandırmak.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Coğrafi Bigi Sistemleri alanında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini gösterme ve bağımsız davranma risk alma becerisine sahip olma.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Coğrafi Bilgi Sistemleri kullanımı ve proje üretimi hakkında bilgi sahibidir ve bu bilgileri uygulayabilir.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Coğrafi Bilgi Sistemleri ile ilgili sorunlarda çözüm üretebilme, takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisi ile donatılmış olur. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisine sahip olmak. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İstatistiğin tanımı ve temel kavramlar Literatür okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Veri çeşitleri ve veri toplama teknikleri Literatür okuma ve ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Verilerin düzenlenmesi, seriler ve grafikler Literatür okuma ve ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Analitik ortalamalar Literatür okuma ve ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
5 Analitik olmayan ortalamalar Literatür okuma ve ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
6 Dağılma ölçüleri Literatür okuma ve ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Standart sapma ve varyans Literatür okuma ve ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Olasılık Literatür okuma ve ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Örneklem dağılımları Literatür okuma ve ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Hipotez testi Literatür okuma ve ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 SPSS paket programı, veri girişi Literatür okuma ve ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
13 Ki-kare testi Literatür okuma ve ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
14 Varyans analizi Literatür okuma ve ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
15 Regresyon ve korelasyon analizi Literatür okuma ve ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
16 Final sınavları Literatür okuma ve ders tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Final sınavları Literatür okuma ve ders tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 87
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,48
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2023 07:41