CSS118 CBS' de Güncel Konular

3 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2.5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod CSS118
Ad CBS' de Güncel Konular
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2.5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MEHMET EREN ÖZTEKİN
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. MEHMET EREN ÖZTEKİN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

CBS hakkında genel bilgi sağlanması

Dersin İçeriği

CBS nedir Kullanım alanları nelerdir CBS de kullanılan temel programlar nelerdir Kullanılan programların farklı alanlara entegrasyonu nasıl sağlanır

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

CBS de Güncel Konular Ders Notları

Notlar

Anadolu Üniversitesi Ders Notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 CBS nedir. Kullanım alanlarını öğrenir
ÖÇ02 CBS de yapılan güncel projeleri öğrenir
ÖÇ03 Proje konularının belirler
ÖÇ04 Sunuların hazırlar ve sunumu öğrenir
ÖÇ05 Diğer sunuları dinler
ÖÇ06 Farklı Disiplinlerde Yapılan Çalışmaları Araştırır
ÖÇ07 CBS de Kullanılan Farklı Programları Değerlendirir
ÖÇ08 Diğer Sunuları Değerlendirip aradaki farklılıkları öğrenir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olmak.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Coğrafi Bilgi Sistemleri ile ilgili kavramları bilir, Coğrafi Bilgi Sistemlerinin kullanıldığı programları bilir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazandırmak.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Coğrafi Bigi Sistemleri alanında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini gösterme ve bağımsız davranma risk alma becerisine sahip olma. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. 2
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Coğrafi Bilgi Sistemleri kullanımı ve proje üretimi hakkında bilgi sahibidir ve bu bilgileri uygulayabilir. 3
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Coğrafi Bilgi Sistemleri ile ilgili sorunlarda çözüm üretebilme, takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisi ile donatılmış olur. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisine sahip olmak.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 CBS nedir. Kullanım alanları nelerdir literatur çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 CBS de yapılan güncel projelerin araştırılması literatur çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Grupların ve proje konularının belirlenmesi literatur çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Sunum 1 literatur çalışması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
5 Sunum 2 literatur çalışması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
6 Sunum 3 literatur çalışması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
7 Sunum 4 literatur çalışması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
8 Ara Sınav ara sınav Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Sunum 5 literatur çalışması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
10 Sunum 6 literatur çalışması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
11 Sunum 7 literatur çalışması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
12 Sunum 8 literatur çalışması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
13 Sunum 9 literatur çalışması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
14 Genel Değerlendirme 1 literatur çalışması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
15 Genel Değerlendirme 2 literatur çalışması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yıl sonu sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları yıl sonu sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 87
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,48
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2023 07:41