Genel Bilgi
Kod | CBS219 |
Ad | Kent Bilgi Sistemleri |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MAHMUT DİNGİL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MEHMET EREN ÖZTEKİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Kentsel yönetim uygulamaları kapsamında ihtiyaç duyulan konumsal verinin toplanması, analizi, organizasyonu ve sunumunu sağlayacak kent bilgi sistemleri temel bileşenleri ve uygulama prensiplerinin aktarılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Şehirleşme ve kent kavramı, kentsel yönetim uygulamaları, kent bilgi sistemine giriş, kent bilgi sistemi temel bileşen ve fonksiyonları, kent bilgi sistemi modellemesi, analizi, yönetimi ve güncellenmesi
Dersin Ön Koşulu
Kentlerin genel yapıları ile ilgili görüş sahibi olmak
Kaynaklar
Kent bilgi sistemlerinin oluşturulmasına ilişkin yazılımlar, dokümanlar
Notlar
Şehirlerin internet üzerindeki kent bilgi sistemleri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kentleşme süreci ve kent kavramının algılanması |
ÖÇ02 | Kent ve konum bilgisi etkileşiminin kavranması |
ÖÇ03 | Kent bilgi sistemi genel çerçevesinin algılanması |
ÖÇ04 | Kent bilgi sistemi fonksiyonlarının kavranması |
ÖÇ05 | Kent bilgi sistemi bileşenlerinin kavranması |
ÖÇ06 | Kent Bilgi Sistemlerinde veri kaynaklarını tanıma |
ÖÇ07 | Kent Bilgi Sistemlerinde veri tabanı oluşturma sürecini çözümleyebilme |
ÖÇ08 | Kent bilgi sistemi modellemesinin kavranması |
ÖÇ09 | Kent bilgi sisteminde katman mantığının kavranması |
ÖÇ10 | Kent bilgi sistemi projelendirme ilkelerinin öğrenilmesi |
ÖÇ11 | kent bilgi sistemi organizasyon basamaklarının algılanması |
ÖÇ12 | Kent bilgi sistemi uygulama örneklerini irdeleyebilme |
ÖÇ13 | Kent bilgi sistemi uygulama örneklerini için geliştirme önerileri sunabilme |
ÖÇ14 | Temel bir kent bilgi sistemi planlama becerisi edinme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olmak. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Coğrafi Bilgi Sistemleri ile ilgili kavramları bilir, Coğrafi Bilgi Sistemlerinin kullanıldığı programları bilir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazandırmak. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Coğrafi Bigi Sistemleri alanında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini gösterme ve bağımsız davranma risk alma becerisine sahip olma. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Coğrafi Bilgi Sistemleri kullanımı ve proje üretimi hakkında bilgi sahibidir ve bu bilgileri uygulayabilir. | 1 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Coğrafi Bilgi Sistemleri ile ilgili sorunlarda çözüm üretebilme, takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisi ile donatılmış olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisine sahip olmak. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kentleşme Süreci ve Kent Kavramı | Literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Kent ve Konum Bilgisi Etkileşimi | Literatür okuma ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Kent Bilgi Sistemine Giriş | Literatür okuma ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Kent Bilgi Sistemi Fonksiyonları | Literatür okuma ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Kent Bilgi Sistemi Bileşenleri | Literatür okuma ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | KBS Veri Kaynakları | Literatür okuma ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | KBS'nde Veri Tabanı Oluşturma | Literatür okuma ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Literatür okuma ve ders tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kent Bilgi Sistemi Modellemesi | Literatür okuma ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Kent Bilgi Sistemi Katmanları | Literatür okuma ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Kent Bilgi Sistemi Projelendirme | Literatür okuma ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Kent Bilgi Sistemi Organizasyonu | Literatür okuma ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Yerel Kent Bilgi Sistemi Örnekleri | Literatür okuma ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Ulusal Kent Bilgi Sistemi Örnekleri | Literatür okuma ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
15 | Uluslararası Kent Bilgi Sistemi Örnekleri | Literatür okuma ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Literatür okuma ve ders tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Literatür okuma ve ders tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 111 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,44 | ||
AKTS | 4 AKTS |