CSS232 Konumsal Üç Boyutlu Modelleme

3 AKTS - 1-1 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod CSS232
Ad Konumsal Üç Boyutlu Modelleme
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi DENİZ MUTLU ALA
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. Mustafa UĞURLU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, üç boyutlu modelleme ile ilgili temel tanım ve kavramların verilmesi, verilerin elde edilmesi, işlenmesi ve üç boyutlu modellemesi konularının öğretilmesidir.

Dersin İçeriği

İki boyutlu CBS ve sayısal arazi modeli, Coğrafi varlıkların üç boyutlu modellenmesi, Üç Boyutlu nesnelerin otomatik olarak elde edilmesi, Raster verilerden üç boyutlu nesne oluşturma, Vektör verilerden üç boyutlu nesne üretme, Mekanın üç boyutlu görselleştirilmesi, Tematik verilerin üç boyutlu görselleştirilmesi, Mekanın üç boyutlu görsel çıktısı

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Solidworks Ders Notu; Deniz Mutlu ALA

Notlar

Solidworks Ders Notu; Deniz Mutlu ALA


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Üç boyutlu modelleme hakkında temel kavramları bilir
ÖÇ02 İki boyutlu CBS ve sayısal arazi modelini algılar
ÖÇ03 Coğrafi varlıkların üç boyutlu modellenmesini algılar
ÖÇ04 Üç Boyutlu nesnelerin otomatik olarak elde edilmesini kavrar
ÖÇ05 Raster verilerden üç boyutlu nesne oluşturma uygulamalarını kavrar
ÖÇ06 Raster verilerden üç boyutlu nesne oluşturma becerisine sahip olur
ÖÇ07 Tematik verilerin üç boyutlu görselleştirilmesini kavrar
ÖÇ08 Tematik verilerin üç boyutlu görselleştirme becerisine sahip olur
ÖÇ09 Arazinin üç boyutlu modellemesinde planlanma yapar
ÖÇ10 Arazinin üç boyutlu modellemesinde veri düzenler
ÖÇ11 Arazinin üç boyutlu modellemesinde farklı yaklaşımları kavrar
ÖÇ12 Küçük alanlarda üç boyutlu arazi modelleme becerisine sahip olur
ÖÇ13 Büyük alanlarda üç boyutlu arazi modelleme becerisine sahip olur
ÖÇ14 Üç boyutlu arazi modellemede sunum tekniklerini kavrar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olmak. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Coğrafi Bilgi Sistemleri ile ilgili kavramları bilir, Coğrafi Bilgi Sistemlerinin kullanıldığı programları bilir. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazandırmak.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Coğrafi Bigi Sistemleri alanında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini gösterme ve bağımsız davranma risk alma becerisine sahip olma.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Coğrafi Bilgi Sistemleri kullanımı ve proje üretimi hakkında bilgi sahibidir ve bu bilgileri uygulayabilir. 4
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Coğrafi Bilgi Sistemleri ile ilgili sorunlarda çözüm üretebilme, takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisi ile donatılmış olur. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisine sahip olmak. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş Literatür okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 İki boyutlu CBS ve sayısal arazi modeli Literatür okuma ve ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
3 Coğrafi varlıkların üç boyutlu modellenmesi Literatür okuma ve ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
4 Üç Boyutlu nesnelerin otomatik olarak elde edilmesi Literatür okuma ve ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
5 Raster verilerden üç boyutlu nesne oluşturma-1 Literatür okuma ve ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Raster verilerden üç boyutlu nesne oluşturma - 2 Literatür okuma ve ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
7 Tematik verilerin üç boyutlu görselleştirilmesi - 1 Literatür okuma ve ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay, Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınav Literatür okuma ve ders tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Tematik verilerin üç boyutlu görselleştirilmesi - 2 Literatür okuma ve ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
10 Arazinin üç boyutlu görselleştirilmesi: Planlama Literatür okuma ve ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
11 Arazinin üç boyutlu görselleştirilmesi: Veri yönetimi Literatür okuma ve ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
12 Arazinin üç boyutlu görselleştirilmesi: Farklı Yaklaşımlar Literatür okuma ve ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
13 Üç boyutlu modelleme uygulaması: Küçük Alanlar Literatür okuma ve ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
14 Üç boyutlu modelleme uygulaması: Büyük Alanlar Literatür okuma ve ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
15 Üç boyutlu modellemede sunum teknikleri Literatür okuma ve ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Literatür okuma ve ders tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Literatür okuma ve ders tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 80
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,20
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2023 07:41