Genel Bilgi
Kod | CBS228 |
Ad | İş Yeri Eğitimi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 6-10 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 20 AKTS |
Yerel Kredi | 11 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | İşyeri Eğitimi (7+1,3+1 vb.) |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET EREN ÖZTEKİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MEHMET EREN ÖZTEKİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. MAHMUT DİNGİL (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Belirli mesleklere yönelik öğrencilerimize verilen bilgi, beceri, davranış ve birlikte iş görme alışkanlıklarını, iş ortamında uygulamalı olarak yaptırmak. Hayata hazırlamak ve iş dünyasının ihtiyaç duyduğu nitelikli insan gücünü yetiştirmektir.
Dersin İçeriği
Kamu veya özel kuruluşlardaki üretim ve hizmet süreçlerini iş yerinde uygulamaktır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
İş yeri eğitiminde(IYE) günlük rapor tutma teknikleri
Notlar
İş yeri eğitiminde(IYE) günlük rapor tutma teknikleri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler iş yeri ortamına, disiplinine, çalışma prensiplerine uyum sağlar. |
ÖÇ02 | Ekip halinde çalışma becerisi elde eder. |
ÖÇ03 | Piyasa koşullarında kullanılan yazılı, araç gereçleri tanır ve kullanır. |
ÖÇ04 | Kendi konusuyla ilgili sorumlulukları yerine getirir. |
ÖÇ05 | İş yerinde iş ilişkisini kavrar. |
ÖÇ06 | İş yerinde tasarım, üretim, depolama, pazarlama, satış gibi konularında tecrübe kazanır. |
ÖÇ07 | Uzmanlık alanı ile ilgili yeni teknolojilerin kullanım alanlarını öğrenir. |
ÖÇ08 | Çalışma saatlerine uyum sağlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olmak. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Coğrafi Bilgi Sistemleri ile ilgili kavramları bilir, Coğrafi Bilgi Sistemlerinin kullanıldığı programları bilir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazandırmak. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Coğrafi Bigi Sistemleri alanında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini gösterme ve bağımsız davranma risk alma becerisine sahip olma. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Coğrafi Bilgi Sistemleri kullanımı ve proje üretimi hakkında bilgi sahibidir ve bu bilgileri uygulayabilir. | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Coğrafi Bilgi Sistemleri ile ilgili sorunlarda çözüm üretebilme, takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisi ile donatılmış olur. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisine sahip olmak. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İş yeri eğitimi ile ilgili bilgilendirme ve programın tanıtımı. | İş yeri bilgilerinin öğrenilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Personel ile tanışma ve personelin görev sorumluluklarının anlatılması. | İş yeri ile ilgili bilgi sahibi olmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | İdari bölümlerde yapılan işlerin tanıtımı. | İş yeri ile ilgili bilgi sahibi olmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Bilgi işlem bölümündeki işlerin tanıtımı. | İş yeri ile ilgili bilgi sahibi olmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Üretim bölümündeki işlerin tanıtımı. | İş yerinde verilen sorumlulukları yerine getirmek. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Kalite kontrol bölümünün tanıtımı. | İş yerinde verilen sorumlulukları yerine getirmek. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Satış-pazarlama bölümünün tanıtımı. | İş yerinde verilen sorumlulukları yerine getirmek. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | İş yerine ait uygulama ve teorik bilgi tekrarı yapmak. | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Araştırma geliştirme bölümünün tanıtımı. | İş yerinde verilen sorumlulukları yerine getirmek. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | İdari bölümde iş akışına dahil olma. | İş yerinde verilen sorumlulukları yerine getirmek. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Bilgi işlem bölümünde verilen görevlerin uygulaması. | İş yerinde verilen sorumlulukları yerine getirmek. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Üretim bölümünde yapılan işlemlerin detayları üzerinde çalışmak. | İş yerinde verilen sorumlulukları yerine getirmek. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Kalite kontrol bölümünde TSE standartlarına uygun üretim aşamalarında sorumluluk almak. | İş yerinde verilen sorumlulukları yerine getirmek. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Satış-pazarlama bölümünde verilen sorumluluğu yerine getirme. | İş yerinde verilen sorumlulukları yerine getirmek. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Araştırma geliştirme bölümününde yeni model/ürün çalışmasına katılmak. | İş yerinde verilen sorumlulukları yerine getirmek. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bilgi tekrarı yapmak. | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bilgi tekrarı yapmak. | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 16 | 224 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 16 | 224 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 16 | 16 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 48 | 48 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 512 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 20,48 | ||
AKTS | 20 AKTS |