Genel Bilgi
Kod | YMUV115 |
Ad | Orkestra Repertuvarı ve Deşifraj I |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Konservatuar - Yardımcı Meslek |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Anton TROFIMOV |
Dersin Öğretim Elemanı |
Anton TROFIMOV
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Ilgar EYYUBOV (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Raup MUSAEV (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Orkestra repertuarını tanımak, eserleri nota zorlanmadan deşifre edebilme ve icra edebilme becerisi kazanmak.
Dersin İçeriği
Çeşitli dönemlere ait orkestra eserlerini seslendirmek
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
UC ERKİN Köçekçe Suiti F. TÜZÜN Esintiler
Notlar
UC ERKİN Köçekçe Suiti F. TÜZÜN Esintiler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Orkestra Yetiştirme Programını yerine getirme becerisine sahip olur. |
ÖÇ02 | Eğitim Programında seçilen eserler teknik ve müzikal anlatımlar yapabilir. |
ÖÇ03 | Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilinci kazanır. |
ÖÇ04 | Mesleki bilgi birikimi ile ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımlamaya yönelik uygulamalı çalışmalar yapar. |
ÖÇ05 | Teknik olarak farklı gruplarla müzikal ve teknik bilgi alışverişinde bulunarak orkestranın genel performansını iyileştirmeye yardımcı olur. |
ÖÇ06 | Onu sahnede çalacak repertuar belli, incelenmiş ve çalınmış. |
ÖÇ07 | İcra sırasında meslektaşları ile birlikte ortaya çıkar ve müzikal işbirliği niteliğini kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üflemeli-Vurmalı Çalgılar literatürü kapsamında yer alan eserleri, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş bestecilerin dönem ve stillerine uygun olarak çalma ve yorumlama yetisini kazanır. | 5 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Üflemeli-Vurmalı Çalgılar Literatüründe yeralan eserleri teknik anlamda icra eder. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Konser ve sınavlardaki seçili eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar Literatüründe yeralan eserleri müzikalitesine uygun olarak yorumlar ve icra eder. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Üflemeli-Vurmalı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal ve kültürel alanlarda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | En az bir yabancı dili kullanabilme ve sanatın, bilim ve diğer alanlar ile ilişkisinde, güncel gelişmeleri takip edebilmek için, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisi kazanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir enstürümana kendi enstrümanıyla ile eşlik eder. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | j.HAYDN Senfoni no 101 | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
2 | 2 j.HAYDN Senfoni no 101 | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
3 | PITCHAIKOVSKY senfoni no 6 | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
4 | A.DVORAK senfoni no 8 | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
5 | A.DVORAK senfoni no 9 | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
6 | LWBEETHOVEN senfoni no 1 | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
7 | 1 PITCHAIKOVSKY senfoni no 6 | ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
8 | LWBEETHOVEN senfoni no 5 | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
9 | F.SCHUBERT senfoni no 7 | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
10 | F.SCHUBERT senfoni no 8 | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
11 | R.SCHUMANN Senfoni no 3 | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
12 | J.BRAHMS SENFONİ NO 1 | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
13 | J.BRAHMS SENFONİ NO 2 | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
14 | J.ROSSINI ÜVERTÜR Wilhelm Tell | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
15 | PITCHAIKOVSKY Senfoni no 4 | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
16 | PITCHAIKOVSKY Senfoni no 5 | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
17 | Ara sınav | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
18 | LWBEETHOVEN senfoni no 3 | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
19 | LWBEETHOVEN senfoni no 2 | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
20 | LWBEETHOVEN SENFONİ NO 6 | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
21 | LWBEETHOVEN senfoni no 7 | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
22 | LWBEETHOVEN senfoni no 8 | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
23 | F.SCHUBERT NO 5 | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
24 | F.SCHUBERT NO 6 | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
25 | F.MENNDELSOHNN NO 4 | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
26 | F.LISZT piyano konçertosu no 2 | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
27 | J.BRAHMS senfoni no 3 | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
28 | A.DVORAK senfoni no 8 , no 9 | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
29 | G.MAHLER senfoni no 1 | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
30 | 2 PITCHAIKOVSKY senfoni no 6 | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
31 | Final Sınavı hazırlık çalışmaları | sınav programı çalışması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
32 | Final Sınavı | sınav programı çalışması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 2 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 2 | 60 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,96 | ||
AKTS | 5 AKTS |