Genel Bilgi
Kod | YOT146 |
Ad | Dış Mekan Süs Bitkileri |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. BİLGE BOZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. BİLGE BOZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
ogrencilerimize,dis mekan bitkileri tanitilmakta ve yetistiricilikleri hakkinda bilgi verilmekte, uygulama yaptirilmaktadir.
Dersin İçeriği
dis mekan bitkileri tanitilmakta ve yetistiricilikleri hakkinda bilgi verilmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ornamental Horticulture, http://www.jnkvv.org/PDF/05042020173542ornamental.pdf
Notlar
Dijital Kaynaklar, Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Süs bitkileri ile ilgili temel kavramları açıklar. |
ÖÇ02 | Süs bitkilerinin üretiminde kullanılan alet ve ekipmanları açıklar. |
ÖÇ03 | Süs bitkilerinin tohumla üretim sürecini açıklar. |
ÖÇ04 | Süs bitkilerinin vegatatif üretimini açıklar. |
ÖÇ05 | Dış mekan süs bitki türlerini sayar. |
ÖÇ06 | Dış mekan bitkilerine ait önemli bazı türlerin özellikleri, yetiştirme ve üretimlerini açıklar. |
ÖÇ07 | İç mekan süs bitki türlerini sayar. |
ÖÇ08 | İç mekan bitkilerine ait önemli bazı türlerin özellikleri, yetiştirme ve üretimleri açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler tarımsal üretim sürecine ait temel bilgileri, organik tarım ilkelerini, üretim felsefesini ve konuyla ilgili temel bilgileri açıklar. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler organik tarım alanında öğrendiği bilgilerin doğru, güvenilir ve güncel olup olmadığını bilirler. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir tarım yönetimi, kırsal kalkınma, tarımsal planlama ve tarımsal teknoloji kullanımına yönelik gelişmeleri ve bunların insan hayatındaki etkilerini bilirler. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler Organik Tarım Kanunu ve Organik Tarımın Esasları ve Uygulamasına İlişkin Yönetmelik hükümleri doğrultusunda organik tarım üretim faaliyetlerini yönetirler. | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler organik ürünün nihai tüketiciye ulaşıncaya kadar olan üretim aşamalarında karşılaşılabilecekleri sorunlara çözüm üretirler | 1 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler organik tarım alanında sorunları bilimsel araştıma yöntemine (tanımlama, analiz etme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm üretme ve uygulama) uygun biçimde değerlendirebilirler. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler organik tarım alanında hem bireysel hem de ekip üyesi olarak karşılaştığı problemlerin çözümünde üstlendiği sorumlulukları yerine getirirler. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler mesleği ile ilgili gelişmeleri hayat boyu öğrenmenin gerekliliği ile takip ederler. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler organik tarım alanında araştırma ve sorgulama yoluyla elde ettiği bilgiye kullanırlar | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler organik tarım alanı ile ilgili kişi ve kurumlarla etkileşimli olarak toplumsal, kültürel ve etik sorumluluk bilinci ile projeler üretebilirler. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler mesleği ve diğer alanlarla ilgili iletişim sürecini yönetebilecek olan Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde yabancı dil bilirler. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler organik tarım alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak sözlü ve yazılı olarak iletişim kurabilirler. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler organik tarım alanı ile ilgili bilimsel araştırma sürecinden elde edilen sonuçları uygulayabilirler. | 1 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler organik tarım ile ilgili gürev ve sorumluluklarını bilimsel, kültürel, etik değerler ve yasal mevzuata uygun yaparlar. | 1 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler organik tarım alanında sosyal adalet, kalite, kültürel değerler, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptirler. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Süs bitkilerinin tanımı, sınıflandırması, Dünyada ve Türkiye'deki süs bitkileri yetiştiriciliğinin durumu | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Süs bitkilerinin ekolojik istekleri (sıcaklık, ışık, oransal nem, toprak vb) | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Süs bitkileri üretiminde ihtiyaç duyulacak üretim yapılarını, alet ve ekipmanların tanıtılması | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Süs bitki türlerine göre çogaltma yöntemi seçimi | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Süs bitkilerinde kullanılan süs bitki örneklerinin yetiştirilmeleri hakkında bilgi | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Süs bitkilerinde çiçek çeşitleri ve özellikleri | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Ağaç ve ağaçcık grubu bitkilerin tanıtılması | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Ağaç ve ağaçcık grubu bitkilerin özellikleri üretimleri, yetiştirme istekleri, bakımları | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Çalı grubu bitkilerin tanıtılması ( özellikleri üretimleri, yetiştirme istekleri, bakımları) | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Yerörtücü türlerin tanıtılması ( özellikleri üretimleri, yetiştirme istekleri, bakımları) | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Mevsimlik türlerin tanıtılması ( özellikleri üretimleri, yetiştirme istekleri, bakımları) | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Sarılıcı, tırmanıcı ve su bitkilerinin tanıtılması ( özellikleri üretimleri, yetiştirme istekleri, bakımları) | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | İç mekan bitkilerinin tanıtılması sınıflandırılması | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | İç mekan bitkilerinden özellikleri üretimleri, yetiştirme istekleri, bakımları | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Final sınavı | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final sınavı | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 12 | 3 | 36 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 12 | 2 | 24 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
AKTS | 3 AKTS |