Genel Bilgi
Kod | YOT242 |
Ad | Güzel Sanatlar II |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. BİLGE BOZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. BİLGE BOZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Medeniyetlerin ayırt edici özelliklerinden olan Sanatın insan ve toplum hayatındaki yeri ve önemini, toplumsal yaşam ve barışa katkılarını öğretmektir.
Dersin İçeriği
Sanat kültürünü, sanata bakış açısını kazandırmak. Bir sanat eserinin değerlendirilmesinde yararlı olacak bilgiler vermek. Güncel sanat olaylarının takip edilmesi ve değerlendirilmesi.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1. Prof.Dr. Bahadır GÜLMEZ, KÜLTÜR TARİHİ, Anadolu Aöf yayınları 2. DOÇ. DR. GÜLDER EMRE, RESİM SANATI TARİHİ, İstanbul Aöf yayınları 3. Prof.Dr. Canan PARLA, Sanat TARİHİ, Anadolu Aöf yayınları
Notlar
Dijital kaynaklar, Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kültürel değerlerin önemini açıklar. |
ÖÇ02 | Sanatın birleştirici ve evrensel işlevlerini ilişkilendirir. |
ÖÇ03 | Sanatın tanımını, anlamını, işlevini gerekçeleriyle açıklar. |
ÖÇ04 | Sanatın türlerini ve nasıl sınıflandırıldığını tanımlar. |
ÖÇ05 | Toplumların gelişiminde sanatın rolünü açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler tarımsal üretim sürecine ait temel bilgileri, organik tarım ilkelerini, üretim felsefesini ve konuyla ilgili temel bilgileri açıklar. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler organik tarım alanında öğrendiği bilgilerin doğru, güvenilir ve güncel olup olmadığını bilirler. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir tarım yönetimi, kırsal kalkınma, tarımsal planlama ve tarımsal teknoloji kullanımına yönelik gelişmeleri ve bunların insan hayatındaki etkilerini bilirler. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler Organik Tarım Kanunu ve Organik Tarımın Esasları ve Uygulamasına İlişkin Yönetmelik hükümleri doğrultusunda organik tarım üretim faaliyetlerini yönetirler. | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler organik ürünün nihai tüketiciye ulaşıncaya kadar olan üretim aşamalarında karşılaşılabilecekleri sorunlara çözüm üretirler | 1 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler organik tarım alanında sorunları bilimsel araştıma yöntemine (tanımlama, analiz etme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm üretme ve uygulama) uygun biçimde değerlendirebilirler. | 1 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler organik tarım alanında hem bireysel hem de ekip üyesi olarak karşılaştığı problemlerin çözümünde üstlendiği sorumlulukları yerine getirirler. | 1 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler mesleği ile ilgili gelişmeleri hayat boyu öğrenmenin gerekliliği ile takip ederler. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler organik tarım alanında araştırma ve sorgulama yoluyla elde ettiği bilgiye kullanırlar | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler organik tarım alanı ile ilgili kişi ve kurumlarla etkileşimli olarak toplumsal, kültürel ve etik sorumluluk bilinci ile projeler üretebilirler. | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler mesleği ve diğer alanlarla ilgili iletişim sürecini yönetebilecek olan Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde yabancı dil bilirler. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler organik tarım alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak sözlü ve yazılı olarak iletişim kurabilirler. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler organik tarım alanı ile ilgili bilimsel araştırma sürecinden elde edilen sonuçları uygulayabilirler. | 1 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler organik tarım ile ilgili gürev ve sorumluluklarını bilimsel, kültürel, etik değerler ve yasal mevzuata uygun yaparlar. | 1 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler organik tarım alanında sosyal adalet, kalite, kültürel değerler, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptirler. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin genel tanımı ve kaynakların verilmesi | İnternet konu taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Tiyatronun sınıflandırılması | İnternet konu taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Müziksiz Tiyatro türleri | İnternet konu taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Müzikli Tiyatro Türleri | İnternet konu taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Türk Sinema tarihi | İnternet konu taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Türk musikisi nazariyatı | İnternet konu taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Türkiyeden edebiyat örnekleri | İnternet konu taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | İnternet konu taraması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Belgesel gösterimi | İnternet konu taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Müzik Sanatı | İnternet konu taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Fotoğraf Sanatı | İnternet konu taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Adana İli Müze ve sergi gezisi | İnternet konu taraması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
13 | Misis İlçesi Müze ve sergi gezisi | İnternet konu taraması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
14 | Tiyatro oyunu gezisi | İnternet konu taraması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
15 | Müze ve sergi gezisi | İnternet konu taraması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İnternet konu taraması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final sınavı | İnternet konu taraması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 12 | 3 | 36 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 12 | 2 | 24 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
AKTS | 3 AKTS |