Genel Bilgi
Kod | TLS433 |
Ad | Denim Teknolojisi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SERİN MEZARCIÖZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. SERİN MEZARCIÖZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Denim kumaşların ve giysilerin üretimi, terbiyesi, özel yıkamaları ve kalite kriterleri için gerekli bilgilerin verilmesi
Dersin İçeriği
Denimin tarihçesi, Denim kumaşların ve denim kumaş üretiminde kullanılan ipliklerin özellikleri, Denim kumaş üretim teknikleri, Denim giysilerin yıkanması ve terbiyesi, Denim yıkamada karşılaşılan kusurlar ve kalite kriterleri
Dersin Ön Koşulu
ön koşul yoktur.
Kaynaklar
1-Hans-Karl Rouette, Encyclopedia of Textile Finishing, 2002, Springer 2- Denim konusunda yapılmış yüksek lisans ve doktora tezleri 3- Denim yıkama ile ilgili yazılmış çeşitli bilimsel makaleler
Notlar
1-Hans-Karl Rouette, Encyclopedia of Textile Finishing, 2002, Springer 2- Denim konusunda yapılmış yüksek lisans ve doktora tezleri 3- Denim yıkama ile ilgili yazılmış çeşitli bilimsel makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Denim kumaş üretimini kavrayabilme |
ÖÇ02 | Denim kumaş ve denim giyside kalite kriterlerini kavrayabilme |
ÖÇ03 | Denim giysilerin yıkanma ve terbiye metotlarını seçebilme yeteneği |
ÖÇ04 | Yıkanmış denim giysilerin kalite kriterlerini kavrayabilme |
ÖÇ05 | Denim kumaşlara uygulanan özel yıkamaları öğrenebilme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Fen bilimleri ve Tekstil mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olma | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilimler ve mühendislik konularında edinilen bilgileri Tekstil mühendisliği alanında kullanabilme | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil Mühendisliği alanında süreç analizi yapabilme, sorunları tanımlayabilme, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlama, veri toplama, sonuçların bilişsel analizi ve yorumlanma becerisine sahip olabilme | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve ekip üyesi olarak etkin çalışabilme ve sorumluluk alabilme | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme | 1 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olabilme | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme becerisine sahip olabilme | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahip olabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş sağlığı ve güvenliği, mühendislik uygulamalarının hukuksal boyutu ve çevre sağlığı konularında gerekli bilince sahip olabilme | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik konularında gerekli yetkinliğe sahip olabilme | 4 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçerek çözme ve uygulama becerisi. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Denimin tarihçesi | ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Denim kumaşların ve denim kumaş üretiminde kullanılan ipliklerin özellikleri | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | rgfdhgdfd | dfhgfhdszTermodinamiğin diğer mühendislik disiplinlerle ilişkisini kavrayabilme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | tyetyuty | lopıopğıopTermodinamiğin diğer mühendislik disiplinlerle ilişkisini kavrayabilme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | uıkuıljkb | ftyıkılghjdtyfjhdTermodinamiğin diğer mühendislik disiplinlerle ilişkisini kavrayabilme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | dfasdc<xzc | sdasdwasdTermodinamiğin diğer mühendislik disiplinlerle ilişkisini kavrayabilme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | ADasdasdsadf | RAESFERGTermodinamiğin diğer mühendislik disiplinlerle ilişkisini kavrayabilme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | JYUHJJdthjdghmdTermodinamiğin diğer mühendislik disiplinlerle ilişkisini kavrayabilme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | SFDASFDSA | DFVZFXGSDFTermodinamiğin diğer mühendislik disiplinlerle ilişkisini kavrayabilme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | ERHFBFCVB | RTGBDFGBFSGTermodinamiğin diğer mühendislik disiplinlerle ilişkisini kavrayabilme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | RFGBFGF | TRGDGFTTermodinamiğin diğer mühendislik disiplinlerle ilişkisini kavrayabilme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | RTGDSFG | RSTHGFSDTermodinamiğin diğer mühendislik disiplinlerle ilişkisini kavrayabilme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | RSGSDFG | EGDFHTermodinamiğin diğer mühendislik disiplinlerle ilişkisini kavrayabilme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | RGDFSDGF | ERGSFDGTermodinamiğin diğer mühendislik disiplinlerle ilişkisini kavrayabilme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | ERGSFDG | ARGSDGTermodinamiğin diğer mühendislik disiplinlerle ilişkisini kavrayabilme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | EHDFBSHTermodinamiğin diğer mühendislik disiplinlerle ilişkisini kavrayabilme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | GHFGDTermodinamiğin diğer mühendislik disiplinlerle ilişkisini kavrayabilme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |