Genel Bilgi
Kod | BDT105 |
Ad | Temel Tasarım |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. İNAN ÜNLÜ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. İNAN ÜNLÜ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Temel tasarım ile ilgili temel bilgi ve kuramlar anlatılır.
Dersin İçeriği
Tasarımın tanımı, Tasarım ilkeleri ve temel kavramlar, Tasarımda çizgi, renk, dolgu kavramları, Tasarımda görsellik, Tasarımda işlevsellik, Görsel algılama, Tasarım sanat ilişkisi anlatılır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Öğretim Elemanı Ders Notları
Notlar
Derse yönelik hazırlanmış tüm kaynaklar.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tasarım kavramını ve önemini anlar. |
ÖÇ02 | Tasarımın temel ilkelerini ve konularını kavrar. |
ÖÇ03 | Tasarım ile ilgili her bir öğeyi ve tasarımdaki önemini bilir. ayrı ayrı tasarım ilkeleri paralelinde anlatım ve uygulamalarının yaptırılması. |
ÖÇ04 | Öğeleri tasarım ilkeleri paralelinde değerlendirir ve kullanır. |
ÖÇ05 | Temel tasarım ilkelerini tasarım alanında etkin kulalnır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon alanında yeterli düzeyde kuramsal bilgiye sahiptir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon alanında gerekli tasarım, laboratuvar çalışmalarını yürütür. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ofis programlarını ve mesleki bilgisayar programlarını kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tasarım ve Animasyon kavramlarını bilir. Temel tasarım ve animasyon konusunda bilgi sahibidir ve temel uygulamaları yapar. | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel animasyon yöntemleri ile animasyonlar yapar. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İki boyutlu tasarım yöntemleri ile tasarımları yapar. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Üç boyutlu tasarım yöntemleri ile tasarımları yapar | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Web Tasarım Temelleri ile Web Sayfalarını tasar | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Modelleme Teknikleri konusunda temel kuramsal bilgileri uygulamalı alanlarda kullanır | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnternet Teknolojisi konusunda temel kuramsal bilgilere sahiptir ve dinamik web sayfaları tasar | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görüntü İşleme Teknikleri konusunda temel kuramsal bilgilere sahiptir ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Örgüt, İş Ve Toplumsal Etik Değerlere Uygun Davranır, | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanına İlişkin Bilgileri Analiz Etme, Yorumlama Ve Değerlendirme Becerisine Sahiptir, | 4 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme Gereksiniminin Sürekliliğini Kavradığını Gösterir, | 3 |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri i kullanarak, karşılaşılan sorunlara çözüm önerileri geliştirir | 4 |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır | |
PÖÇ19 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tasarım ve tasarımcı, tasarım ögelerini ve tasarım ilkelerinin teorik olarak öğrenir. | Herhangi bir ön çalışma yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Açık - Koyu ve ışık- gölge kavramlarını bilir. | Herhangi bir ön çalışma yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Teknik anlatım öğelerini tanır. | Herhangi bir ön çalışma yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Çizgi ve çizgi türlerini tanır. | Herhangi bir ön çalışma yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Çizim ve boyama araç gereçlerinin dışında bir malzeme ile kolaj tekniğinde belirlenecek bir konunun nokta ve çizgi öğesi bir arada kullanabilir | Herhangi bir ön çalışma yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Leke: Nokta yoğunlaşmalarıyla, çizgi yoğunlaşma ve çakışmalarıyla, yedirme tekniği ile lekelerin oluşturulması ve belirlenen form ve objelerin üzerine giydirilmesini uygular. | Herhangi bir ön çalışma yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Zemin, Şekil - Biçim - Form, Işık- Gölge, Leke, Doku öğelerini tanır. | Herhangi bir ön çalışma yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Arasınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Çizgisel, geometrik ve lekesel anlatım çalışmalarının fotokopi yöntemi ile büyütülüp - küçültülerek elde edilen materyallerin parçalama yöntemi ile ( çizgisel ve / veya geometrik şekillerde) bozularak yeniden bir araya getirilip yeni bir tasarıma dönüştürür. | Herhangi bir ön çalışma yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Doku öğesi, önemi, sınıflandırılmasını bilir. | Herhangi bir ön çalışma yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Kompozisyon / Düzenleme/ Yorum konusunu öğrenerek çalışmalar yapar. | Herhangi bir ön çalışma yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Kompozisyon kuralları ve öğelerini kullanarak çalışmalar yürütür. | Herhangi bir ön çalışma yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Serbest konu çalışması yapar. | Herhangi bir ön çalışma yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Uygulamalı olarak kişisel tasarım çalışması yürütür. | Herhangi bir ön çalışma yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Dönem içi çalışmalarını sınıf ortamında sunar. | Herhangi bir ön çalışma yoktur | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |