Genel Bilgi
Kod | BDT228 |
Ad | Masaüstü Yayıncılık |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. BEKİR YİĞİT YILDIZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
masaüstü yayıncılık nesneleri olan kartvizit broşür el ilanı kitap kapağı tasarımlarının yapılmasının öğretilmesi
Dersin İçeriği
Adobe Serisi Indesign paket programının menüleri ve toolbox araç kutusu ögretilmesi
Dersin Ön Koşulu
Ders için herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır
Kaynaklar
ders notu
Notlar
Adobe İndesign. Kodlab Yayıcılık
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Masaüstü yayıncılığı kavrar |
ÖÇ02 | baskı öncesi hazırlıkları yapar |
ÖÇ03 | indesign programını kullanır |
ÖÇ04 | baskı teknikleri hakkında bilği sahibidir |
ÖÇ05 | kurumsal kimlik hazırlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon alanında yeterli düzeyde kuramsal bilgiye sahiptir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon alanında gerekli tasarım, laboratuvar çalışmalarını yürütür. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ofis programlarını ve mesleki bilgisayar programlarını kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tasarım ve Animasyon kavramlarını bilir. Temel tasarım ve animasyon konusunda bilgi sahibidir ve temel uygulamaları yapar. | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel animasyon yöntemleri ile animasyonlar yapar. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İki boyutlu tasarım yöntemleri ile tasarımları yapar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Üç boyutlu tasarım yöntemleri ile tasarımları yapar | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Web Tasarım Temelleri ile Web Sayfalarını tasar | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Modelleme Teknikleri konusunda temel kuramsal bilgileri uygulamalı alanlarda kullanır | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnternet Teknolojisi konusunda temel kuramsal bilgilere sahiptir ve dinamik web sayfaları tasar | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görüntü İşleme Teknikleri konusunda temel kuramsal bilgilere sahiptir ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Örgüt, İş Ve Toplumsal Etik Değerlere Uygun Davranır, | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanına İlişkin Bilgileri Analiz Etme, Yorumlama Ve Değerlendirme Becerisine Sahiptir, | 3 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme Gereksiniminin Sürekliliğini Kavradığını Gösterir, | 4 |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur | 4 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri i kullanarak, karşılaşılan sorunlara çözüm önerileri geliştirir | |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır | |
PÖÇ19 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | masaüstü yayıncılık | herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Masaüstü yayıncılık tanımı ve temelleri | herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
3 | Indesign porgramına genel bakış ve sayfa ayarları | herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
4 | Indesign porgramı sayfa ayarları | herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
5 | menülere genel bakış | herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
6 | yazı menüleri | herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
7 | uygulama | herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | renk menus | herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
10 | paletlerle çalışma | herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
11 | renk ve renk yönetimi | herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
12 | metin paleti | herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
13 | metin ayarlamaları | herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
14 | broşür yapımı | herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
15 | gazete yapımı | herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,64 | ||
AKTS | 5 AKTS |