İÇM739 Mekan Tasarımında Kuram ve İşlev Sorunsalı

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod İÇM739
Ad Mekan Tasarımında Kuram ve İşlev Sorunsalı
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MUKADDES GÖZDE RAMAZANOĞLU
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Mekan tasarımında kuramlar anlatılmaktadır. Mekanların işlevsel ve anlamsal katmanları olduğu öğretilmektedir.

Dersin İçeriği

Mekan tasarımının estetik, işlevsel ve anlamsal katmanları olduğu anlatılmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yok

Kaynaklar

Charlotte and Peter Fiell, Design of the 20h Century, Taschen *** Kathryn B. Hiesinger and George H. Marcus, Landmarks of Twentieth-Century Design: An Illustrated Handbook, 1995. *** Oya Boyla, Mobilya Tarihi, 2012. *** Robbie G Blakemore, History of Interior Design and Furniture: From Ancient Egypt to Nineteenth-Century Europe, Wiley, *** Oya Boyla, Mobilya, Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi, Cilt II, 1997.

Notlar

iç mekan tasarımıyla ilgili internet kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 mekan tasarımının farklı bileşenleri olduğunu bilir
ÖÇ02 mekan okuma becerisi gelişir
ÖÇ03 mekansal tasarımda kimlik sorununu tanımlar
ÖÇ04 mekan tasarımının çok farklı bileşenlerini tanımlar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, iç mimari tasarım alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgi ve becerileri kullanabilme, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme, geliştirebilme ve derinleştirebilme ve alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilme, iç mimari tasarım alanından edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme ve özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme . 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme, iç mimarlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve liderlik yapabilme.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme . 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari tasarım ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme; strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme .
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari tasarım ile ilişkili olan güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, İç mimari tasarımın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak, kendi çalışmalarını alanındaki ve alan dışındaki gruplara uluslararası platformlarda yazılı, sözlü ve/veya görsel olarak aktarabilme ve bir yabancı dili ileri düzeyde kullanarak iletişim kurma.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kuram ve uygulama alanında yetkin, estetik, teknik, ekolojik vb. gereksinmeleri karşılayacak ortamlar oluşturabilme, yaratıcı, analitik, yenilikçi düşünebilme becerisine sahip olma
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tasarım sürecinde estetik ve teknik gerekleri karşılayabilme becerisine sahip olma 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan ölçek ve gereksinimleri doğrultusunda insan-mekan ilişkisini anlama 5
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiyi seçebilme, analiz edebilme ve deneysel tasarımlarla bilgiyi üretebilme
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tek başına bağımsız olarak ve grup içinde uyumlu olarak tasarım yapabilme yetkinliği
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarım süreçlerinde ilgili bilgileri elde etme, değerlendirme, kayıt etme ve uygulama
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uygun sunumlar yapmak için el çizimi, maket teknikleri, bilgisayar teknolojileri ve diğer sunum tekniklerinin de kullanıldığı programlama ve tasarım sürecinin her aşamasını biçimsel olarak ifade edebilme
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ulusal ve uluslar arası iç mekan ve mobilya tarihi temel bilgilerini açıklayabilme ve yorumlayabilme
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç mekan tasarımında, yapı bilgisi, yapı içi konstrüksiyon, yapım teknikleri ve malzeme ile ilgili yeterli bilgiye sahip olma
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sürdürülebilir tasarım, çevresel koruma ve iyileştirme hakkında yeterli bilgiye sahip olma ve açıklayabilme


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 tanışma, dersin işlenme biçimi, temel kavramlar ve terminoloji ilk ders için ön hazırlık gerekmiyor Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
2 temel kavramlar ve terminoloji ilgili makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 mekan- kabuk ilişkisi ilgili makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
4 mekanda anlam sorunsalı ilgili makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
5 mekanda kimlik sorunsalı ilgili makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
6 tematik mekanlar, mekan çözümleme ilgili makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
7 mekan tasarım ilkeleri ilgili makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav ödev hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 iç mekanda işlev çeşitleri ve çözümleri ilgili makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
10 mekanda kimlik sorunsalı: analiz ilgili makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 mekanda işlev çözümleme sorunu ilgili makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
12 mekan dilini oluşturan bileşenler ilgili makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
13 mekan tasarımına farklı yaklaşımlar, mekan dili 1 ilgili makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
14 mekan tasarımına farklı yaklaşımlar, mekan dili 2 ilgili makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
15 ödev sunumları ödev hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları okuma ve ödev sunumu hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları okuma ve ödev sunumu hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 6 6
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 149
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,96
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 02.06.2023 11:37