Genel Bilgi
Kod | ST508 |
Ad | Türkiye Gölleri |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MELTEM MANAŞIRLI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Göllerin jeolojik yapısı ve sınıflandırılması, Türkiye göllerinin özellikleri, jeolojik ve biyolojik sınıflandırılması. Türkiye göllerinde yapılan ıslah ve balıklandırma çalışmaları. Türkiye göllerinin su ürünleri üretiminde yeri ve önemi.
Dersin İçeriği
Göllerin jeolojik yapısı ve sınıflandırılması, Türkiye göllerinin özellikleri, jeolojik ve biyolojik sınıflandırılması. Türkiye göllerinde yapılan ıslah ve balıklandırma çalışmaları. Türkiye göllerinin su ürünleri üretiminde yeri ve önemi.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notu, çografya kitapları
Notlar
Akademik yayınlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Gölleri oluşumlarını ve tiplerini öğrenir |
ÖÇ02 | Göllerin fiziksel, kimyasal ve biyolojik özelliklerini öğrenir |
ÖÇ03 | Göllerin sınıflandırma kriterlerini öğrenir |
ÖÇ04 | Türkiye göllerinin yapısını, tiplerini öğrenir |
ÖÇ05 | Göllere yaşayan canlı toplulukları hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ06 | Göllerde kirliliği ve koruma yollarını öğrenir |
ÖÇ07 | Sucul ekosistemde göllerin önemini ve yerini öğrenir |
ÖÇ08 | Göl ekosisteminin özelliklerini öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimleri kavrar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı alan ile ilgili stratejileri belirler; yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, farklı disiplinler arası bilgileri sentezler, yorumlar, yeni bilgi ve teoriler üretir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında veri toplar, sonuçları değerlendirir; araştırma yöntemlerini kullanarak, neden-sonuç ilişkisi kurup, sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak planlar, projelendirir ve yürütür. | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alan ile ilgili uygulamalarda ortaya çıkabilecek sorunların çözümü için bireysel veya ekip üyesi olarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, sorumluluk alarak çözüm üretir. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynaklara ulaşır, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirecek deneyim kazanır. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder, çalışma ve araştırmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır; alanında toplumsal bilinç oluşumuna katkı sağlar. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, seminer ve toplantıları izler, eleştirir. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yabancı dil bilgilerini kullanarak yurt dışı kaynaklı yayınları izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma alanında gereksinim duyduğu bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uygulama alanı ile ilgili verilerin bilimsel yönden değerlendirilmesi ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder, denetler ve bu değerleri öğretir. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek strateji, politika ve uygulama planları geliştirir; elde ettiği sonuçları toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde toplum yararına değerlendirir ve yaygınlaştırır. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Göllerin tanımı ve sınıflandırılması | Ders notları, kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
2 | Jeolojik oluşumuna göre göller | Ders notları, kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
3 | Kimyasal yapısına göre göller | Ders notları, kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
4 | Biyolojik verimliliklerine göre göller | Ders notları, kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Sıcaklıklarına göre göller | Ders notları, kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Göl ekosisteminin özellikleri | Ders notları, kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
7 | Marmara Bölgesi gölleri | Ders notları, kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Ders notları, kaynak taraması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Ege Bölgesi gölleri | Ders notları, kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
10 | Akdeniz Bölgesi gölleri | Ders notları, kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
11 | İç Anadolu Bölgesi gölleri | Ders notları, kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
12 | Karadeniz Bölgesi Gölleri | Ders notları, kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
13 | Doğu Anadolu Bölgesi gölleri | Ders notları, kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
14 | Güney Doğu Anadolu Bölgesi Gölleri | Ders notları, kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
15 | Göllerin yeri ve önemi | Ders notları, kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları, kaynak taraması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları, kaynak taraması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 23 | 23 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |