Genel Bilgi
Kod | PGÖ809 |
Ad | Disiplinlerarası Bağlamda Eğitim Programları ve Öğretim |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEMET KARAKUŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Eğitim Programları ve Öğretimin (EPÖ) disiplinlerarası boyutlarını bilimsel olarak tartışmak ve bu bağlamda disiplinlerarası bir program geliştirme becerisi kazandırmak.
Dersin İçeriği
Sosyal bilimlerin felsefesi, Sosyal bilim olarak Eğitim programları ve Öğretim(EPÖ), Küresel sorunlar ve bunların çözümü konusunda EPÖ’nün rolü, Disiplinlerarası öğretimle ilgili temel kavramlar, Disiplinlerarası EPÖ’ye farklı boyutlardan bakış, Eğitim programlarını bütünleştirme yöntemleri, Üst düzey düşünme becerileri ve disiplinlerarası EPÖ, Disiplinlerarası öğretime yönelik uygulama örnekleri, Disiplinlerarası EPÖ’nün aşamaları, Disiplinlerarası program geliştirme, Disiplinlerarası EPÖ uygulamalarını içermektedir
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Drake, S.M. (2007). Creating standart based integrated curriculum. Sage Publication, London.
Notlar
Çevrimiçi kaynaklar, veri tabanları, tezler, kongre kitapları, bildiriler, kitaplar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | C&I'nin sosyal bilimlerdeki önemini açıklar. |
ÖÇ02 | Çağdaş EPÖ’nün felsefesini açıklar |
ÖÇ03 | Disiplinlerarası bağlamda neden C&I'ye ihtiyacımız olduğunu açıklar. |
ÖÇ04 | Disiplinlerarası öğretimle ilgili temel kavramları doğru olarak kullanır. |
ÖÇ05 | Eğitim programlarını bütünleştirme yöntemlerini açıklar |
ÖÇ06 | Disiplinlerarası bir alan olarak EPÖ’nün önemini takdir eder. |
ÖÇ07 | 7. EPÖ’de gerçekleştirilen disiplinlerası çalışmaları inceler |
ÖÇ08 | Problem çözme sürecinde ve kavram öğretiminde disiplinlerarası öğretim yöntemlerini kullanır |
ÖÇ09 | Adım adım disiplinlerarası bir programı nasıl geliştireceğini bilir |
ÖÇ10 | Uzmanlık alanıyla ilgili bir öğretim programı tasarlar |
ÖÇ11 | Disiplinlerarası EPÖ’yle ilgili tasarladığı programı raporlaştırır. |
ÖÇ12 | Bir temayı disiplinlerarası öğretime göre planlayıp uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim bilimleri yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ile uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim bilimlerinin ilişkili olduğu disiplinleri arası etkileşimi kavrayarak, yeni ve karmaşık fikirleri sistematik bir yaklaşımla analiz ederek, değerlendirir | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık bilgilerini kullanarak eğitim bilimleri alanındaki özgün tanımlara ve sonuçlara ulaşır | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eğitim bilimlerindeki yeni fikir ve düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eğitim bilimleriyle ilgili özgün bir konuyu üst düzey araştırma yöntem ve becerilerini, ileri istatistik tekniklerini kullanarak araştırır | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eğitim bilimleri alanına yenilik getiren özgün bir yöntem, düşünce, tasarım veya uygulama geliştirir/ farklı bir alana uygular/ uyarlar | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eğitim bilimleri alanına yenilik getiren veya uygulamayı farklı bir alana uyarlayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirir | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eğitim bilimleri alanıyla ilgili bilimsel çalışmalarını ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak, alanındaki bilginin genişlemesine katkı sağlar | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarında, yerel ve ulusal düzeyde yaşanan disiplinler arası özgün sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eğitim bilimleri alanında gereksinim duyduğu çeşitli bilgi-iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, eğitim bilimleri ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim bilimleri alanıyla ilgili teorik ve pratik çalışmalarında etik davranır | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sosyal ilişkileri ve normları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir, gerektiğinde geliştirmeye veya değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Eğitim bilimleri alanındaki ilgili kişiler ve uzmanlarla alan yetkinliğini, özgün görüş ve düşüncelerini tartışabilecek ve gerektiğinde savunabilecek etkili bir iletişim kurar | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | En az bir yabancı dilde ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü C1 düzeyi) | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Eğitim bilimlerine dönük araştırma ve uygulamalarının başarıya ulaşmasında ilgili kurum/ kişilerle işbirliğini sağlar. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eğitim bilimleri alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal, kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak, bilgi toplumu olma ve sürdürebilme çalışmalarına katkıda bulunur | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eğitim bilimleri alanıyla ilgili sorunların kaynaklarını tespit etmede ve çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanır | 3 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel, toplumsal ve etik konularda yaşanan sorunların çözümüne alan yetkinliğiyle katkı sağlar | 4 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eğitim bilimleri alanındaki tüm paydaşlara uzmanlık alanının yetkinliğini ortaya koyarak, işlevsel etkileşimle işbirliği sağlar | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı ve derse hazırlık çalışmaları | Dersin izlencesinin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Felsefi olarak Sosyal bilimler ve EPÖ 1 | Aşağıdaki kitabın ilk 5 bölümü okunacak: Fay, B. (2012). Çağdaş Sosyal Bilimler Felsefesi Çokkültürlü Bir Yaklaşım. (3.baskı). İstanbul: Ayrıntı yayınları. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Felsefi olarak Sosyal bilimler ve EPÖ 2 | Aşağıdaki kitabın son 6 bölümü okunacak: Fay, B. (2012). Çağdaş Sosyal Bilimler Felsefesi Çokkültürlü Bir Yaklaşım. (3.baskı). İstanbul: Ayrıntı yayınları. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Disiplinlerarası öğretimle ilgili temel kavramlar | Disiplin, Disiplin içi, çapraz disiplinli, disiplinlerarası ve çok disiplinli kavramlarının ararştırılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Eğitim programlarını bütünleştirme yöntemleri | Konuyla ilgili makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
6 | Güncel öğretim programlarının disiplinlerarası bağlamda incelenmesi. | Bir dersin mevcut öğretim programının incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Problem Çözme |
7 | EPÖ’de gerçekleştirilen disiplinlerası çalışmaların incelenmesi. | Konuyla ilgili makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınavlar | Portfolyo hazırlamak | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
9 | Disiplinlerarası program geliştirme sürecinin aşamaları | Disiplinlerarası programların aşamalarının incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
10 | Program geliştirme çalışmaları: Disiplinlerarası bağlantıları gösteren “Kavram çemberi”nin oluşturulması | Kavram çarkını araştırmak. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Program geliştirme çalışmaları: Temanın bütünleştirildiği özgün senaryonun yazılması. | Senaryo oluşturma konusunda hazırlık yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
12 | Program geliştirme çalışmaları: Disiplinler arası öğrenme çıktılarının yazılması. | Bilişsel, duyuşsal ve psikomotor hedeflerin yazımını incelemek. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Program geliştirme çalışmaları: Disiplinlerarası ders planı hazırlama. | Disiplinerarası ders planlarının incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Disiplinlerarası öğretim tasarımlarının sunumu. | Hazırlanan tasarımın sunumunun hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Grup Çalışması |
15 | Displinlerarası öğetim tasarımı değerlendirme paneli | Panele hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Portfolyo hazırlamak. | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Portfolyo hazırlamak. | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 23 | 23 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |