Genel Bilgi
Kod | MÜZ704 |
Ad | Oda Müziği II |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Anton TROFIMOV |
Dersin Amacı / Hedefi
Oda Müziği yapıtlarının incelenmesi, tanıtılması, birlikte çalmayı öğrenmek, yapıtların yorumlanmasını sağlamak ve orkestra dersinin temelini oluşturmak
Dersin İçeriği
Çeşitli dönemlere ait oda müziği eserlerini yorumlamak
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
W. A. Mozart Divertimento
Notlar
W. A. Mozart Divertimento
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Oda Müziği Eğitim Programını yerine getirme yetisine sahip olur. |
ÖÇ02 | Eğitim Programındaki seçili eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. |
ÖÇ03 | Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. |
ÖÇ04 | Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. |
ÖÇ05 | Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. |
ÖÇ06 | Sahne üzerinde çalacağı eserleri, birlikte icra etmesini sağlar. |
ÖÇ07 | Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. |
ÖÇ08 | Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Müzik Eğitim Programı içerisinde kendi alanına özgü ileri düzeyde sanat kültürü ve estetik bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü önceden edinilmiş bilgi ve beceriler doğrultusunda, kendi yaratıcılığı sonucu geliştirilen bir çalışmada kuram ve uygulama ilişkisini kurar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri sanat kültürü ve estetik bilgisi ile değerlendirir. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Müzik Eğitim Programı kendi sanat alanında yeralan eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanında sahip olduğu bilgi, yöntem ve teknikleri geliştirir ve derinleştirir. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Üst düzeyde beceriler gerektiren bir sanat eserini yorumlar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili bilgi, yöntem ve teknikleri diğer disiplinlerle ilişkilendirir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslar arası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana özgü ileri düzeyde sanat ve icra konusundaki tartışmalara katılarak görüşlerini etkin biçimde aktarır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendi çalışmalarının amacını, değerini ve hedef kitlesi için anlamını tanımlayarak etkin biçimde ifade eder. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eğitim Programındaki seçili eserleri yenilikçi ve özgün biçimde teknik ve müzikal anlamda icra eder. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilinci ile sanatın gelişimi ve tanıtılması konusunda toplumu bilinçlendirme sürecinde yer alır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanına özgü edindiği bilgiyi disiplinlerarası çalışma ortamında bir müzikal bir topluluk içerisinde paylaşır ve uygular. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Oda müziği eserinin genel değerlendirmesi | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
2 | 1 Eserin birinci bölümünün dinlenmesi | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
3 | Eserin birinci bölümünün dinlenmesi | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
4 | 2 Eserin ikinci bölümünün dinlenmesi | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
5 | Eserin ikinci bölümünün dinlenmesi | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
6 | 1 Eserin birinci ve ikinci bölümlerinin dinlenmesi | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
7 | Eserin birinci ve ikinci bölümlerinin dinlenmesi | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
8 | Eserin üçüncü bölümünün dinlenmesi | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
9 | Eserin dördüncü bölümünün dinlenmesi | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
10 | 2 Eserin dördüncü bölümünün dinlenmesi | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
11 | Eserin üçüncü ve dördüncü bölümlerinin dinlenmesi | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
12 | 2 Eserin üçüncü ve dördüncü bölümlerinin dinlenmesi | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
13 | Eserin tamamının dinlenmesi | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
14 | 2 Eserin tamamının dinlenmesi | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
15 | Eserin final çalışmaları | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
16 | Eserin Final hazırlığı | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
17 | Final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,72 | ||
AKTS | 5 AKTS |