Genel Bilgi
Kod | ÇM507 |
Ad | Global Atmosfer Kirliliği |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BELGİN BAYAT |
Dersin Amacı / Hedefi
Doktora seviyesindeki öğrencilere global atmosfer kirliliği problemlerine neden olan parametreler, kaynakları, çevreye etkileri, Türkiye, ABD ve AB ülkelerinde kontrol ilkeleri ve uluslararası anlaşmalar hakkında bilgi birikimi saüğlamak.
Dersin İçeriği
Atmosfer kirliliği ve problemi, partikül maddeler, gaz kirleticiler ve kaynakları, asit yağmuru, atmosferde radyasyon kirliliği, ozon tüketimi ve seraların oluşturduğu gazlar, hava kirliliği kontrol ilkeleri,Türkiye, ABD ve AB ülkelerinde atmosfer kirliliği kontrolü, uluslararası anlaşmalar
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders Notları;
Notlar
Atmospheric Pollution: A Global Problem, Derek M. Elson, Blackwell Publitions.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Global atmosfer kirliliği ve kontrolü hakkında bilgi sahibi olunur. |
ÖÇ02 | Partikül maddeler, gaz kirleticiler ve kaynakları hakkında bilgi sahibi olunur. |
ÖÇ03 | Türkiye, ABD ve AB ülkelerinde atmosfer kirliliği kontrolü ve uluslararası anlaşmalar hakkında bilgi sahibi olunur. |
ÖÇ04 | Asit yağmurları, atmosferde radyasyon kirliliği, ozon ve sera gazı etkileri hakkında bilgi sahibi olunur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Atmosfer kirliliği ve problemi, | Konu hakkında araştırma yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Atmosfer kirliliği ve problemi (konu devamı), | Konu hakkında araştırma yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Partikül maddeler ve kaynakları, | Konu hakkında araştırma yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Gaz kirleticiler ve kaynakları, | Konu hakkında araştırma yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Asit yağmuru, | Konu hakkında araştırma yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Atmosferde radyasyon kirliliği, | Konu hakkında araştırma yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Ozon tüketimi ve seraların oluşturduğu gazlar, | Konu hakkında araştırma yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Yazılı Sınav |
9 | Hava kirliliği kontrol ilkeleri | Konu hakkında araştırma yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Hava kirliliği kontrol ilkeleri (konu devamı), | Konu hakkında araştırmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | AB ülkelerinde atmosfer kirliliği ve kontrolü, | Konu hakkında bilgi toplamak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | ABD de atmosfer kirliliği ve kontrolü, | Konu hakkında araştırmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Türkiye, atmosfer kirliliği ve kontrolü, | Konu hakkında araştırmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Uluslararası anlaşmalar | Konu hakkında bilgi toplamak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Uluslararası anlaşmalar(konu devamı). | Konu hakkında araştırma yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |