ÇM503 İçme Suları ve Sağlık

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ÇM503
Ad İçme Suları ve Sağlık
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. BÜLENT SARI
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

İçme sularının kalitesi ve insan sağlığı açısından önemi, içme suyu arıtma tesislerinin dizaynı ve tesis özellikleri hakkında bilgileri öğrencilere vermek.

Dersin İçeriği

İçme suyu ve özellikleri, içme sularının uluslararası ve TSE standartları, standartlar üzerine yapılan çalışmalar. İnsan anatomisi, sularda bulunan bazı organik ve inorganik çözünmüş maddelerin insan sağlığı üzerine etkileri, bu etkilerin iklim ve insan faktörü ile değişimi. İçme sularında kalite, içme sularının organik ve inorganik madde giderimi, arıtılması. Bakteriyolojik arıtma ve dezenfeksiyon. Su kaynaklarının sınıflandırılması, kirlenmesi ve korunması.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Ders Notları

Notlar

Su Su Arıtma Tesislerinin Tasarımı


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İçme suyu ve özelliklerinin öğrenilmesi
ÖÇ02 İçme sularının insan sağlığına etkilerinin öğrenilmesi
ÖÇ03 İçme sularının arıtılması ve dezenfeksiyonu
ÖÇ04 Su temininde kirlenme riski


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İçme suyu ve özellikleri okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
2 İçme sularının uluslararası ve TSE standartları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
3 Standartlar üzerine yapılan çalışmalar okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
4 Sularda bulunan bazı organik ve inorganik çözünmüş maddelerin insan saglığı üzerine etkileri-1 okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
5 Sularda bulunan bazı organik ve inorganik çözünmüş maddelerin insan saglığı üzerine etkileri-2 okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
6 Sularda bulunan bazı organik ve inorganik çözünmüş maddelerin insan saglığı üzerine etkileri-3 okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
7 Sularda bulunan bazı organik ve inorganik çözünmüş maddelerin insan saglığı üzerine etkileri-4 okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
8 Ara Sınav Ara sınava hazırlık, okuma ve uygulama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Proje / Tasarım
9 Sularda bulunan bazı organik ve inorganik çözünmüş maddelerin insan saglığı üzerine etkileri-5 okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
10 Sularda bulunan bazı organik ve inorganik çözünmüş maddelerin insan saglığı üzerine etkileri-6 okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
11 Sularda bulunan bazı organik ve inorganik çözünmüş maddelerin insan saglığı üzerine etkileri-7 okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
12 Sularda bulunan bazı organik ve inorganik çözünmüş maddelerin insan saglığı üzerine etkileri-8 okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
13 İçme sularının kalitesi okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
14 İçme sularında organik ve inorganik madde giderimi ve arıtımı okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme
15 İçme sularında organik ve inorganik madde giderimi ve arıtımı-devam okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Dönem sonu sınavına hazırlık, okuma, uygulama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları - devam Dönem sonu sınavına hazırlık, okuma, uygulama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 10.05.2023 12:34