Genel Bilgi
Kod | ÇM0023 |
Ad | Mikrobiyal Ekoloji |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. OLCAYTO KESKİNKAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste yüksek lisans öğrencilerine mikrobiyal ekolojinin çevre mühendisliğine katkı sağlayacak özel bilgileri aktarmak ve çalışma konuları için öğrencilerin bakış açılarını genişletmek.
Dersin İçeriği
Mikrobiyal ekolojiye giriş ve tarihçe, Çevre ve ekosistemler, fonksiyonel rolleri, Hava mikrobiyolojisi, Su mikrobiyolojisi, Su mikrobiyolojisi, Toprak mikrobiyolojisi, Karbon devri, Azot devri, Sülfür devri, azot fosfor, demir ve diğer minerallerin devri, Mikroorganizma-mikroorganizma interaksiyonları ve ekolojik prensipler, Bitkilerle interaksiyonlar, Mikroorganizma-hayvan ilişkisi, Ekstrem çevreler, İnsan mikrobiyal ekolojisi, Moleküler mikrobiyal kommunite analizleri.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders notları
Notlar
İnternet ve makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mikrobiyal ekolojiye giriş ve tarihçe konusunda verilen bilgilerle derse yeterli derecede motivasyon sağlanır. |
ÖÇ02 | Öğrenci çevre ve ekosistemler ve fonksiyonel rollerini anlatabilir. |
ÖÇ03 | Hava mikrobiyolojisi konusunda aldığı bilgileri aktarabilir, bilgilendirme yapabilir. |
ÖÇ04 | Su mikrobiyolojisi konusunda aldığı bilgileri aktarabilir, bilgilendirme yapabilir. |
ÖÇ05 | Toprak mikrobiyolojisi konusunda aldığı bilgileri aktarabilir, bilgilendirme yapabilir. |
ÖÇ06 | Karbon devrini mikrobiyal ekolojik yönden açıklayabilir ve çevre mühendisliği açısından değerlendirmeleri yapabilir. |
ÖÇ07 | Azot devrini mikrobiyal ekolojik yönden açıklayabilir ve çevre mühendisliği açısından değerlendirmeleri yapabilir. |
ÖÇ08 | Kükürt devrini mikrobiyal ekolojik yönden açıklayabilir ve çevre mühendisliği açısından değerlendirmeleri yapabilir. |
ÖÇ09 | Fosfor, demir ve diğer minerallerin devrini mikrobiyal ekolojik yönden açıklayabilir ve çevre mühendisliği açısından değerlendirmeleri yapabilir. |
ÖÇ10 | Mikroorganizma-mikroorganizma interaksiyonları ve bu konudaki ekolojik prensipleri çevre mühendisliği bağlamında değerlendirmeyi öğrenir. |
ÖÇ11 | Bitkilerle interaksiyonlar konusunda geniş bilgi potansiyeline sahip olur. |
ÖÇ12 | Mikroorganizma-hayvan ilişkilerini öğrenir, anlatabilir, yorumlayabilir ve aktarabilir. |
ÖÇ13 | Ekstrem çevreler, habitatlar, ekosistemler ve bunların çevre mühendisliği açısından değerlendirmelerini yapabilir. |
ÖÇ14 | İnsan mikrobiyal ekolojisi, moleküler mikrobiyal kommunite analizleri konusunda yeterli bilgiye sahip olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Mikrobiyal ekolojiye giriş ve tarihçe | İlgili üniteyi çalışmak, araştırmak | |
2 | çevre ve ekosistemler ve fonksiyonel rolleri | İlgili üniteyi çalışmak, araştırmak | |
3 | Hava Mikrobiyolojisi | İlgili üniteyi çalışmak, araştırmak | |
4 | Su Mikrobiyolojisi | İlgili üniteyi çalışmak, araştırmak | |
5 | Toprak Mikrobiyolojisi | İlgili üniteyi çalışmak, araştırmak | |
6 | Karbon devri | İlgili üniteyi çalışmak, araştırmak | |
7 | Azot devri | İlgili üniteyi çalışmak, araştırmak | |
8 | Ara Sınavlar | Tüm üniteleri çalışmak | |
9 | Kükürt devri | İlgili üniteyi çalışmak, araştırmak | |
10 | Fosfor, demir ve diğer minerallerin devri | İlgili üniteyi çalışmak, araştırmak | |
11 | Mikroorganizma-mikroorganizma interaksiyonları | İlgili üniteyi çalışmak, araştırmak | |
12 | Bitkilerle interaksiyonlar | İlgili üniteyi çalışmak, araştırmak | |
13 | Mikroorganizma-hayvan ilişkileri | İlgili üniteyi çalışmak, araştırmak | |
14 | Ekstrem çevreler, habitatlar, ekosistemler | İlgili üniteyi çalışmak, araştırmak | |
15 | İnsan mikrobiyal ekolojisi | İlgili üniteyi çalışmak, araştırmak | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tüm üniteleri çalışmak | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tüm üniteleri çalışmak |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |