MT018 Hata Düzelten Kodlar II

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MT018
Ad Hata Düzelten Kodlar II
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. YILMAZ DURĞUN


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı kodlama teorisinin bazı önemli kodlarını tanıtmaktır.

Dersin İçeriği

Reed Solomon kodları, Kuadratik kalan kodları, Genelleştirilmiş Reed Solomon kodları, Alternant kodlar, Genelleştirilmiş RS kodları için Sudan kod çözme, Goppa kodları, Self-dual kodlar, Self-orthogonal kodlar, LCD kodları

Dersin Ön Koşulu

YOK

Kaynaklar

Hill, Raymond. A first course in coding theory. Oxford University Press, 1986.

Notlar

Fundamentals of Error-Correcting Codes, 2003 W. Cary Huffman, Vera Pless


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kuadratik kalan kodları, Alternant kodlar
ÖÇ02 Genelleştirilmiş RS kodları için Sudan kod çözme, Goppa kodları
ÖÇ03 Self-dual kodlar, Self-orthogonal kodlar, LCD kodları
ÖÇ04 Reed Solomon kodları, Genelleştirilmiş Reed Solomon kodları
ÖÇ05 Devirli Kodlar, Serbest Kodlar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematiğin özel bir alanında daha önce yapılmış olan araştırmaların sonuçlarını bilir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sahip olduğu uzmanlık alanındaki sonuçların matematiğin diğer alanları ile ilişkisini ayrıntıları ile bilir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanında edindiği bilgiler yardımıyla yeni matematiksel modeller kurar. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematiğin her alanında temel düzeyde bilgi birikimine sahiptir. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematiğin farklı alanlarında edindiği bilgileri birbirleriyle ilişkilerini en sade ve anlaşılır bir biçimde sunar. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematiğin ifade edilmesinde ihtiyaç duyulan teknik donanımları etkin bir biçimde kullanır. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili konuda orijinal problemler kurar ve değişik çözüm teknikleri sunar. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili konuda özgün ve nitelikli bilimsel çalışmalar yapar. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mevcut matematik kuramlarını analiz eder ve yeni kuramlar geliştirir.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Matematiğin uzmanlık gerektiren alanlarındaki öğrenme-öğretme tekniklerini bilir ve bu teknikleri eğitim-öğretimin her aşamasında etkin olarak kullanır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek ve yabancı paydaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yapmış olduğu özgün çalışmaları paydaşlarının da yararlanması amacıyla bilimsel etik kurallar çerçevesinde sunar ve yayınlar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sahip olduğu bilimsel ünvanın gerektirdiği etik kurallara bağlı kalır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Reed Solomon kodları Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Reed Solomon kodları2 Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Kuadratik kalan kodları Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 GenelleştirilmişReed Solomon kodları Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Alternant kodları Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Genelleştirilmiş RS kodları için Sudan kod çözme Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Goppa Kodları Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Ders notlarının okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Goppa Kodları2 Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Self-orthogonal Kodları Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Self-orthogonal kodların inşaası Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Self-Dual kodları Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Self-Dual kodların inşaası Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 LCD kodları Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 LCD kodların inşaası Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notlarının okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notlarının okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 10.05.2023 01:04