Genel Bilgi
Kod | POLZ302 |
Ad | Foreign Policy Analysis |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ASLI ILGIT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ASLI ILGIT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, dış politika yapım sürecinin işleyişini, dış politikanın oluşturulmasında ve anlaşılmasında etkili olan iç ve dış faktörleri ve bu süreçte rol alan aktörleri incelemektedir. Bu derste, dış politika analizi teorileri ve örnek dış politika olayları karşılaştırmalı bir perspektif ile işlenecektir
Dersin İçeriği
Dış ve güvenlik politikalarının oluşturulmasını açıklayan teorik yaklaşımlar ve örnek olaylar üzerinde derinlemesine durularak öğrencilerin dış politika süreçleri ve sonuçlarına ilişkin analitik düşünme becerilerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Hudson, V. (2014) Foreign Policy Analysis: Classic and Contemporary. Rowman&Littlefield.
Notlar
Kesgin, B & J Kaarbo, (2010)“When and How Parliaments Influence Foreign Policy: The Case of Turkey’s Iraq Decision,” International Studies Perspectives 11:19-36. M. G. Hermann, (2001) "How Decision Units Shape Foreign Policy: A Theoretical Framework,"International Studies Review 3(2): 47-81.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dış Politika Analizi ve Uluslararası İlişklier disiplini arasındaki bağı ve ilişkiyi öğrenir. |
ÖÇ02 | Dis politika analizi teorilerine ve dis politika yapimini etkileyen faktorlere iliskin genel bir anlayis kazanir. |
ÖÇ03 | Farkli siyasi sistemlerde dis politika yapim surecini ve dis politika karar alma mekanizmalarini ogrenir. |
ÖÇ04 | Dış Politikada dış faktörlerin yerini öğrenir. |
ÖÇ05 | Dış politika yapımında iç faktörlerin rolünü öğrenir. |
ÖÇ06 | Dış politika yapımında kültürel faktörlerin rolünü öğrenir. |
ÖÇ07 | Dış politika yapımında medya ve kamuoyunun etkilerini rolünü öğrenir. |
ÖÇ08 | Dış politika yapımında bireysel faktörlerin rolünü öğrenir. |
ÖÇ09 | Dış politika yapımında grup içi dinamiklerin rolünü öğrenir. |
ÖÇ10 | Dış politika yapımında organizasyonel süreçlerin rolünü öğrenir. |
ÖÇ11 | Dış politika örneklerini karşılaştırmalı olarak analiz eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içersindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimler alanı uygulamaları için ihtiyaç duyulan modellemeler için veri toplama, elde edilen verileri yorumlar ve analiz eder. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli sorunları tanımlama, analiz etme, uygun çatışma-çözümlemetekniklerini ortaya koyma ve müzakere becerilerini geliştirir. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Derse Giris ve Doneme Genel Bakis | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Dış Politika Nedir-Nasıl Analiz Edilir | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Kuramsal ve Teorik Yaklaşımlar: Sistem Düzeyinde Yaklaşımlar | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Dış Politikanın Toplumsal Kaynakları: Kültür ve Kimlik | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Dış Politikanın Toplumsal Kaynakları: Kamuoyu | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Dış Politikada Hükümetin Yapısının ve Siyasi Muhalefetin Rolü | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Dıs Politika Yapımında Organizasyonel Süreç | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınav | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
9 | DP Karar Alma Psikolojisi: Kişilik | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | DP Karar Alma Psikolojisi: Grup Dinamikleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Devlet Dışı Aktörler I | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Devlet Dışı Aktörler II | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Dıs Politika Analizinin Geleceği | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Karşılaştırmalı Dış Politika Örnekleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Değerlendirme | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 7 | 98 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,76 | ||
AKTS | 6 AKTS |