Genel Bilgi
Kod | BPP101 |
Ad | Programlama Temelleri |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi VEYSEL POLAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi VEYSEL POLAT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi VEYSEL POLAT (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bilgisayar yazılımı hakkında temel kavramları, temel düzeyde problem çözme becerilerini, yazılım planlama ve hazırlaması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Algoritma ve Akış Şeması ,Kodlama Ortamı ,Kod Yazım Kuralları , Temel Giriş Çıkış Komutları ,Değişken Tanımlamaları ,Döngü Kontrol Deyimleri ,Saptırma ve Karşılaştırma Komutları,Dizi Değişkenlerin Tanımlanması ve Kullanılması, Dizi Değişken Uygulamaları ve sıralama işlemi, Altprogramlar , Fonksiyon Altprogramlar , Harici Altprogramlar , Sırasal Dosyalar ,Doğrudan Erişimli Dosyalar
Dersin Ön Koşulu
Yok.
Kaynaklar
Programlama Temelleri Ders Notu / Veysel POLAT, M. İsmail SOLMAZ,Mehmet ESEN, Mesut ÖZONUR, Yılmaz KOÇAK
Notlar
Internet kaynağı: anahtar kelimeler: Algoritma, akış şeması
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel seviyede kodlama mantığını açıklar. |
ÖÇ02 | Algoritma kavramını açıklar. |
ÖÇ03 | Problemin akış şeması çizer. |
ÖÇ04 | Kodlama ortamı yazılımlarını kullanır. |
ÖÇ05 | Matematiksel ve mantıksal düşünme sistemini kodlamada uygular. |
ÖÇ06 | Bilgisayar yazılımı hakkında temel kavramları açıklar, temel düzeyde problem çözer. |
ÖÇ07 | Değişken ve dizi değişkenleri tanımlar. |
ÖÇ08 | AltProgramların kodunu yazar. |
ÖÇ09 | Sırasal erişimli dosyaların kodunu yazar. |
ÖÇ10 | Rastgele erişimli dosyaların kodunu yazar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sektörel bazda tüm paydaşlarla etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar yazılımı geliştirmek için gerekli olan, algoritma, sıralı ve eşzamanlı akış mantığını kurabilecek temel bilgilere sahiptir. | 5 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mikrodenetleyiciler, gömülü sistemler ve analog/dijital elektronik alanlarında temel düzeyde problemlere yönelik sistemler tasarlar. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilgi iletişim teknolojileri ile ilgili, mesleğine özgü temel yazılımları kullanır. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar Programcılığı alanındaki yazılımsal ve donanımsal gelişmeleri bağımsız öğrendiklerini uygular. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanında tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan yöntemleri açıklar. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Web, mobil ve diğer elektronik platformlara özgü yazılım geliştirmek için gerekli temel bilgi düzeyine sahiptir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Masaüstü ve diğer ortamlar için yazılım geliştirir. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Planlanmış bir proje dahilinde, proje geliştirme süreçlerinde, bağımsız veya gruba dahil olarak etkin rol üstlenir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje planlama, geliştirme, uygulama süreçlerini bilir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilgisayar ve ağ ortamında veriler ile ilgili saklama, düzenleme, sorgulama, vb. işlemlerini yapar. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öngörülemeyen donanımsal ve yazılımsal sorunları çözme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çözümlemesi yapılmış ve algoritması hazırlanmış, yazılım bileşenlerini kodlar. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yazılım geliştirlirken kullanılacak yöntemleri bilir. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilişim teknolojileri alanı ile ilgili güncel yenilik ve gelişmeleri sürekli takip eder. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dilde sözlü ve yazılı olarak iletişim kurar. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilişim teknolojileri mesleğini ile ilgili ahlakı ve etik davranışların gerekliliği olgusuna sahiptir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili, iş güvenliği ilgili gerekli bilince sahiptir. | |
PÖÇ19 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletim sistemlerini yönetici özellikleri ile kullanır. | |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Girişimcilik ile ilgili temel bilgiye sahiptir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Algoritma ve Akış Şeması | Dersten önce ders 1. konunun notunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Kodlama Ortamı | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Kod Yazım Kuralları | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Temel Giriş Çıkış Komutları | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
5 | Değişken Tanımlamaları | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
6 | Döngü Kontrol Deyimleri | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
7 | Saptırma ve Karşılaştırma Komutları | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Dizi Değişkenlerin Tanımlanması ve Kullanılması | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
10 | Dizi Değişken Uygulamaları ve sıralama işlemi | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Altprogramlar | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
12 | Fonksiyon Altprogramlar | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Harici Altprogramlar | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
14 | Sırasal Dosyalar | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
15 | Doğrudan Erişimli Dosyalar | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlanma. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,12 | ||
AKTS | 6 AKTS |