Genel Bilgi
Kod | SBUZ206 |
Ad | Siyasal Düşünceler Tarihi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ASLI EMİNE ÇOMU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi ASLI EMİNE ÇOMU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Devlet ve toplum hayatına yön veren her türlü siyasi düşünce ve anlayışın tarihsel geçmişini sunmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Antik Yunan döneminden on dokuzuncu yüzyıla kadar Batı siyasal düşünceler tarihinde etkin olmuş düşünürler ve eserleri ele alınacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Ayferi Göze Siyasal Düşünceler ve Yönetimler
Notlar
Alan Ryan Siyasal Düşünceler Tarihi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Antik Yunan siyasi düşüncesinin temel noktalarını öğrenir. |
ÖÇ02 | Sokrat ve Platon'un siyaset felsefesi hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ03 | Aristoteles ve siyaset biliminin çıkışı hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ04 | Aziz Augustine'in siyaset felsefesi hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ05 | Aziz Thomas Aquinas'ın siyaset felsefesi hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ06 | Machiavelli'nin Hükümdar adlı eserinde prense yönetim hakkında verdiği öğütleri öğrenir. |
ÖÇ07 | Toplumsal sözleşme teorisini öğrenir ve bu teorinin Hobbes versiyonu hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ08 | Toplumsal sözleşme teorisine örnek olarak gösterilen John Locke hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ09 | Toplumsal sözleşme teorisine örnek olarak gösterilen Jean Jacques Rousseau hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ10 | Aydınlanma dönemiyle birlikte değişen siyasi düşünceyi öğrenir. |
ÖÇ11 | Amerikan aydınlanması hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ12 | Aydınlanma karşıtı düşünürlerin fikirleri hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ13 | Liberal düşüncenin nasıl yükseldiğini öğrenir. |
ÖÇ14 | Hegel'in siyasi düşüncesi hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ15 | Marksizm ve diğer sosyalizmleri öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içersindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimler alanı uygulamaları için ihtiyaç duyulan modellemeler için veri toplama, elde edilen verileri yorumlar ve analiz eder. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli sorunları tanımlama, analiz etme, uygun çatışma-çözümlemetekniklerini ortaya koyma ve müzakere becerilerini geliştirir. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Antik Yunan Siyasi Düşüncesi | Ayferi Göze, Siyasal Düşünceler ve Yönetimler, s. 1-14. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Sokrat ve Platon | Ayferi Göze, Siyasal Düşünceler ve Yönetimler, s. 16-39. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Aristoteles ve Siyaset Bilimi | Ayferi Göze, Siyasal Düşünceler ve Yönetimler, s. 42-57. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Aziz Augustine ve Tanrı Şehri | Ayferi Göze, Siyasal Düşünceler ve Yönetimler, s. 80-88. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Aziz Thomas Aquinas | Ayferi Göze, Siyasal Düşünceler ve Yönetimler, s. 89-98. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Machiavelli ve Hükümdar | Ayferi Göze, Siyasal Düşünceler ve Yönetimler, s. 111-122. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Vize Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
8 | Toplumsal Sözleşme Teorisi ve John Locke | Iain Hampsher-Monk, Modern Sİyasal Düşünce Tarihi, s.100-150. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
9 | Toplumsal Sözleşme Teorisi ve Jean Jacques Rousseau | Iain Hampsher-Monk, Modern Sİyasal Düşünce Tarihi, s.200-245. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Aydınlanma Dönemi Politikaları | Ayferi Göze, Siyasal Düşünceler ve Yönetimler, s.194-211. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Amerikan Aydınlanması ve Thomas Jefferson ve Thomas Paine | Mete Tunçay, Batı'da Siyasal Düşünceler Tarihi, s.483-501. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Aydınlanmanın Kısıtlanması Edmund Burke ve David Hume | Iain Hampsher-Monk, Modern Sİyasal Düşünce Tarihi, s.330-370. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Liberalizmin Yükselişi | Ayferi Göze, Siyasal Düşünceler ve Yönetimler, s. 265-284. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Friedrich Hegel | Iain Hampsher-Monk, Modern Sİyasal Düşünce Tarihi, s.500-560. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Marksizm ve Diğer Sosyalizmler | Ayferi Göze, Siyasal Düşünceler ve Yönetimler, s. 284-307. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Sosyal Demokrasi Eduard Bernstein | Ayferi Göze, Siyasal Düşünceler ve Yönetimler, s.337-340. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
17 | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 6 | 90 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 137 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,48 | ||
AKTS | 5 AKTS |