Genel Bilgi
Kod | SBUS301 |
Ad | Osmanlı'dan Türkiye Cumhuriyeti'ne Geçiş |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ASLI EMİNE ÇOMU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste son dönem Osmanlı ve erken dönem Cumhuriyet tarihi incelenecektir. Öğrencilere ele alınan dönemle ilgili yeni bir bakış açısı kazandırılmak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Dersin önemli bir kısmı ele alınan dönemde yaşanılan olaylar hakkında metin okumasına ve tartışılmasına ayrılacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Justin McCarthy Osmanlı Türkleri İlber Ortaylı İmparatorluğun En Uzun Yüzyılı
Notlar
Halil İnalcık Osmanlı imparatorluğu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | On sekizinci yüzyıl sonunda Osmanlı İmparatorluğu hakkında genel bilgi edinir. |
ÖÇ02 | Uluslararası politikada Osmanlı İmparatorluğu'nun yeri hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ03 | Üçüncü Selim dönemi ve Nizam-ı Cedid hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ04 | Sultan İkinci Mahmud'un ilk yılları hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ05 | Yunan İsyanı ve Mısır Krizi'nin nedenleri ve sonuçları hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ06 | Sultan İkinci Mahmud'un uyguladığı reformlar hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ07 | Tanzimat Dönemi hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ08 | Kırım Savaşı ve sonuçları hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ09 | Tanzimat Dönemi eğitim reformları hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ10 | Sultan İkinci Abdülhamit Döneminde gerçekleşen önemli olaylar hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ11 | Jöntürk Hareketinin çıkışı hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ12 | 1908 Devriminin nedenleri ve sonuçları hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ13 | Osmanlı İmparatorluğu'nun Birinci Dünya Savaşı boyunca ve savaş sonrasındaki durumu hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ14 | Bağımsızlık mücadelesi ve Türkiye Cumhuriyeti'nin doğuşu hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ15 | Cumhuriyetin ilk on yılında öne çıkan politikalar hakkında bilgi edinir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içersindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimler alanı uygulamaları için ihtiyaç duyulan modellemeler için veri toplama, elde edilen verileri yorumlar ve analiz eder. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli sorunları tanımlama, analiz etme, uygun çatışma-çözümlemetekniklerini ortaya koyma ve müzakere becerilerini geliştirir. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | On Sekizinci Yüzyıl Sonunda Osmanlı İmparatorluğu | Konuyla ilgili okuma verilecektir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Uluslararası Politikada Osmanlı İmparatorluğu | Konuyla ilgili okuma verilecektir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Üçüncü Selim Dönemi ve Nizam-ı Cedid | Konuyla ilgili okuma verilecektir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Sultan İkinci Mahmud'un İlk Yılları | Konuyla ilgili okuma verilecektir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Yunan İsyanı ve Mısır Krizi | Konuyla ilgili okuma verilecektir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Sultan İkinci Mahmud'un Uyguladığı Reformlar | Konuyla ilgili okuma verilecektir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Vize Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
8 | Kırım Savaşı ve Sonuçları | Konuyla ilgili okuma verilecektir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
9 | Tanzimat Dönemi Eğitim Reformları | Konuyla ilgili okuma verilecektir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Sultan İkinci Abdülhamit Dönemi | Konuyla ilgili okuma verilecektir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Jöntürk Hareketi | Konuyla ilgili okuma verilecektir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | 1908 Devrimi | Konuyla ilgili okuma verilecektir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Osmanlı İmparatorluğu ve Birinci Dünya Savaşı | Konuyla ilgili okuma verilecektir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Bağımsızlık Mücadelesi | Konuyla ilgili okuma verilecektir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Türkiye Cumhuriyeti'nin Doğuşu | Konuyla ilgili okuma verilecektir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Cumhuriyetin İlk On Yılında Öne Çıkan Politikalar | Konuyla ilgili okuma verilecektir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
17 | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 6 | 90 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 137 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,48 | ||
AKTS | 5 AKTS |