Genel Bilgi
Kod | SBUS412 |
Ad | Avrupa Bütünleşmesi Konuları |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Gökçe YİĞİT CEYDİLEK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders öğrencilerin AB'de yönetim, AB politikaları ve kurumları konularında teorik, kavramsal ve pratik bilgilerini güçlendirmeyi amaçlamaktadır. Bu ders, lisans öğrencilerine Avrupa bütünleşme süreçleri ve bütünleşme teorileri konusunda bilgi vermeyi amaçlamaktadır. Bununla birlikte, Avrupa bütünleşme sürecinin geçirdiği krizler ve bu krizlere ilişkin bütünleşme teorilerinin sunduğu çözüm önerilerini anlamayı hedeflemektedir.
Dersin İçeriği
Bu ders Avrupa bütünleşme süreci alanında çeşitli teorik, kavramsal ve güncel konulara yoğunlaşmaktadır. Bu ders, Avrupa bütünleşmesi süreçlerini teorik bir çerçevede ele almayı amaçlamaktadır. Ders, Avrupa bütünleşmesini ele alan geleneksel teorilerle başlamakta ve güncel eleştirel bütünleşme teorilerinin Avrupa bütünleşmesindeki gelişmeleri nasıl ele aldığını inceleyerek devam etmektedir. Bu bağlamda, öğrenciler Avrupa bütünleşmesinin son dönem krizlerini analiz etmek için bütünleşme teorilerinin temel metinlerini okuyacaklardır.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Akçay, B., & Göçmen, İ. (Eds.). (2012). Avrupa Birliği: Tarihçe, Teoriler, Kurumlar ve Politikalar. Seçkin Yayınevi. Özdemir, H. (2012). Avrupa Mantığı: Avrupa Bütünleşmesinin Teori ve Dinamikleri. Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi.
Notlar
Dersin diğer kaynakları yoktur.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Avrupa bütünleşme süreçlerini tanımlamak |
ÖÇ02 | AB kurumları, AB üye ve aday ülkeler ve üçüncü ülkeler arasındaki ilişkileri eleştirel yaklaşımla anlama ve analiz etmek |
ÖÇ03 | AB düzeyinde yapılan çeşitli politikaları, hukuki ve kurumsal mekanizmaları değerlendirmek |
ÖÇ04 | AB'nin küresel siyasi ilişkilerde rolünü eleştirel yaklaşımla anlamak |
ÖÇ05 | Geleneksel Avrupa bütünleşme teorilerinin temel varsayımlarını açıklamak |
ÖÇ06 | Avrupa bütünleşmesine ilişkin güncel tartışmaları analiz etmek |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içersindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimler alanı uygulamaları için ihtiyaç duyulan modellemeler için veri toplama, elde edilen verileri yorumlar ve analiz eder. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli sorunları tanımlama, analiz etme, uygun çatışma-çözümlemetekniklerini ortaya koyma ve müzakere becerilerini geliştirir. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Avrupa bütünleşmesi tarihsel süreç | Haftalik detayli okuma listesi birinci haftada ogrencilere verilecektir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Avrupa bütünleşmesi teorileri I | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay |
3 | Avrupa bütünleşmesi teorileri II | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Avrupa Birliği kurumları ve AB politika yapımı süreci I | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Avrupa Birliği kurumları ve AB'de politika yapımı süreci II | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Avrupa Birliği genişleme politikası I | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Avrupa Birliği genişleme politikası II | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sinav | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
9 | Avrupa Birliği insan hakları politikası | Sinav | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
10 | Avrupa Birliği komşuluk politikası | Sinav, Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Avrupa Birliği dış ve güvenlik politikası | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
12 | Avrupa Birliği ve sivil toplum | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Avrupa Birliği göç politikası | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Avrupa Birliği ve küresel politikalar | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Avrupa Bütünleşmesinde Güncel Gelişmeler: Krizler Döneminde Avrupa Bütünleşmesi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Tekrar Dersi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 7 | 98 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,76 | ||
AKTS | 6 AKTS |