Genel Bilgi
Kod | ZO0050 |
Ad | Kuluçka Yönetimi ve Embriyoloji |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MİKAİL BAYLAN |
Dersin Amacı / Hedefi
Kuluçka yönetimi ve embriyoloji konusunda teorik ve pratik bilgiler kazanmak ve bunları uygulama aktarabilmek
Dersin İçeriği
Kuluçkacılığın önemi, yumurtanın yapısı, yumurtanın oluşumu, sperm üretimi, döllülük ve suni tohumlama, çıkış gücü, embriyo gelişimi, çıkışı etkileyen kalıtsal faktörler, kuluçkalık yumurta özellikleri, kuluçkalık yumurta muhafazası, başarılı bir çıkış için fiziki şartlar, kuluçkahaneler ve kuluçka idaresi, kuluçka hijyeni ve hastalık eradikasyonu, civciv nakliyesi ve yetiştirmeye alınma.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
power point sunumlar, ders kitabı.
Notlar
internet kaynakları, bilimsel makaleler.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kuluçka uygulamaları konusunda bilgi sahibi olur |
ÖÇ02 | Kuluçkahanelerde sorumluluk alabilir, kuluçka sonuçlarını değerlendirebilir. |
ÖÇ03 | Embriyo gelişimini bilir, embriyo gelişimi sırasında meydana gelen tüm değişimleri bilir. |
ÖÇ04 | Kuluçkada aksaklıkları belirleyebilir |
ÖÇ05 | Damızlık yumurta üretim prensiplerini bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitimi sonrası, hayvan yetiştirme ve ıslahı, yemler ve hayvan besleme, biyometri ve genetik bilim dallarından birinde bilgi birikimini artırır | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilim alanı için stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve bölgesel, ulusal ya da uluslararası çözüm üreteilme becerisini kazanır | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilimindeki verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilme, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile bu bilgileri kullanabilme becerisini kazanır | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilim alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile bilişim teknolejilerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisini kazanır | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi çalışmalarını ya da Zootekni bilim alanındaki güncel gelişmeleri alanındaki veya diğer bilim alanlarındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisini kazanır | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal ürünlerin kalite süreçlerini değerlendirme becerisini kazanır | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal üretimin, değişen ekonomik ve toplumsal koşullara uygun şekilde dinamik kalmasını sağlayacak yeteneği kazanır | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası güncel sorunları takip edebilme, yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri hayvansal üretime aktarabilme becerisini kazanır | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal ürünler ile insan sağlığı ve toplum refahı arasındaki ilişkiyi özümser | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Damızlık yumurta üretim prensipleri | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Kuluçkalık yumurta kalitesine etki eden faktörler | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Döllenme ve hücre bölünmesi | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Embriyo gelişimi | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Embriyonik zarlar | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Ödev sunumu/tartışma | sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
7 | Kuluçka ve çıkım manejmanı. ideal kuluçka koşulları | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Kuluçka problemlerinin belirlenmesi ve alınacak önlemler | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Kuluçkahane ve ekipmanlar | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Araştırma uygulama biriminde kuluçka uygulamaları | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Civcivlere kuluçkada yapılan uygulamalar | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Kuluçkahanelerde temzlik ve dezenfeksiyon | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Civciv kalitesi ve sınıflandırma | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
15 | Ödev sunumu/tartışma-2 | makale taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |