Genel Bilgi
Kod | BPP114 |
Ad | Veri Tabanı-I |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MESUT ÖZONUR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. MESUT ÖZONUR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. MESUT ÖZONUR (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders ile veri tabanlarının gelişimi, veri tabanı tasarım mantığı, veritabanı yönetim sistemi uygulama programı (MS Access) görsel ara yüzü kullanılarak ilişkisel veri tabanı tasarlama, oluşturma, sorgulama yapma, yönetimsel fonksiyonları kullanması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Veritabanı ve Veritabanı Yönetim Sistemleri, Veritabanı Nesneleri, Veritabanı Alan Özellikleri, Tablolar, Sorgular, Formlar, Raporlar, Makrolar, Modüller.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Hendrick, T. (2022) Microsoft Access 2022: Complete Beginner to Expert Guide That Teaches Everything You Need to Know About Microsoft Access 2022 Including Tips - Tricks on Data Management
Notlar
Özonur, M. (2005) Veritabanı Yönetim Sistemleri 1 Ders Notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Veritabanı temel konularını açıklar. |
ÖÇ02 | Veritabanının programlamadaki önemini kavrar. |
ÖÇ03 | Veritabanında temel işlemleri yapar. |
ÖÇ04 | Veritabanı nesne özelliklerini detaylı açıklar. |
ÖÇ05 | Veritabanı nesnelerini tasarlar. |
ÖÇ06 | Veritabanında her türlü veri işlemlerini yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sektörel bazda tüm paydaşlarla etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar yazılımı geliştirmek için gerekli olan, algoritma, sıralı ve eşzamanlı akış mantığını kurabilecek temel bilgilere sahiptir. | 2 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mikrodenetleyiciler, gömülü sistemler ve analog/dijital elektronik alanlarında temel düzeyde problemlere yönelik sistemler tasarlar. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilgi iletişim teknolojileri ile ilgili, mesleğine özgü temel yazılımları kullanır. | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar Programcılığı alanındaki yazılımsal ve donanımsal gelişmeleri bağımsız öğrendiklerini uygular. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanında tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan yöntemleri açıklar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Web, mobil ve diğer elektronik platformlara özgü yazılım geliştirmek için gerekli temel bilgi düzeyine sahiptir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Masaüstü ve diğer ortamlar için yazılım geliştirir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Planlanmış bir proje dahilinde, proje geliştirme süreçlerinde, bağımsız veya gruba dahil olarak etkin rol üstlenir. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje planlama, geliştirme, uygulama süreçlerini bilir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilgisayar ve ağ ortamında veriler ile ilgili saklama, düzenleme, sorgulama, vb. işlemlerini yapar. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öngörülemeyen donanımsal ve yazılımsal sorunları çözme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çözümlemesi yapılmış ve algoritması hazırlanmış, yazılım bileşenlerini kodlar. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yazılım geliştirlirken kullanılacak yöntemleri bilir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilişim teknolojileri alanı ile ilgili güncel yenilik ve gelişmeleri sürekli takip eder. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dilde sözlü ve yazılı olarak iletişim kurar. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilişim teknolojileri mesleğini ile ilgili ahlakı ve etik davranışların gerekliliği olgusuna sahiptir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili, iş güvenliği ilgili gerekli bilince sahiptir. | |
PÖÇ19 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletim sistemlerini yönetici özellikleri ile kullanır. | |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Girişimcilik ile ilgili temel bilgiye sahiptir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Veritabanı ve Veritabanı Yönetim Sistemleri | Ders bilgi paketinin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Veritabanı Nesneleri | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Veritabanı Alan Özellikleri | Dersten önce konunun okunması ve uygulama yapması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
4 | Tablolar - Genel Sekmesi | Dersten önce konunun okunması ve uygulama yapması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
5 | Tablolar - Arama Sekmesi | Dersten önce konunun okunması ve uygulama yapması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
6 | Sorgular | Dersten önce konunun okunması ve uygulama yapması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
7 | Formlar - Özellikleri | Dersten önce konunun okunması ve uygulama yapması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Uygulama yaparak konulara çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Formlar - Denetimler | Dersten önce konunun okunması ve uygulama yapması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
10 | Formlar - Sihirbazlar | Dersten önce konunun okunması ve uygulama yapması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
11 | Raporlar - Bölümleri | Dersten önce konunun okunması ve uygulama yapması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
12 | Raporlar - Ana/Alt Rapor | Dersten önce konunun okunması ve uygulama yapması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
13 | Raporlar - Grafik- Etiket Oluşturma | Dersten önce konunun okunması ve uygulama yapması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
14 | Makrolar | Dersten önce konunun okunması ve uygulama yapması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
15 | Modüller | Dersten önce konunun okunması ve uygulama yapması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Uygulama yaparak konulara çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Uygulama yaparak konulara çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 85 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,40 | ||
AKTS | 3 AKTS |