BPP104 Nesne Tabanlı Programlama

4 AKTS - 3-1 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 3.5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BPP104
Ad Nesne Tabanlı Programlama
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3.5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi VEYSEL POLAT
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. MEHMET İSMAİL SOLMAZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör.Dr. MEHMET İSMAİL SOLMAZ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Nesne tabanlı programlama mantığında kod yazmasını amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Kodlama Ortamının Tanıtılması ve Giriş Çıkış Komutları, Sabit, değişken, nesne ve operatörlerin kullanımı, Karar yapıları, Sınıf alan ve metod kullanımı I, Sınıf alan ve metod kullanımı II, Local ve Global değişkenlerin tanımlanması ve kullanılması, Dizilerin kullanılması, Formun yapısı, özelliği ve olayları, FORM elemanlarının kullanılması, Menü, araç çubukları ve baskı araçlarını kullanmak, Diyalog pencereleri kullanmak, Veritabanı ile ilgili tanımlamaların yapılması ilgili komutların açıklanması, Access Veritabanı dosya uygulamaları.

Dersin Ön Koşulu

Yok.

Kaynaklar

Ders notu: Nesne Tabanlı Programlama, Veysel POLAT, M. İsmail SOLMAZ, Mesut ÖZONUR, Mehmet ESEN, Yılmaz KOÇAK.

Notlar

Internet Kaynakları, anahtar kelime C++ kodlama.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bilgisayar yazılımı hakkında temel kavramları açıklar.
ÖÇ02 Kodlamada matematiksel ve mantıksal işleri yapar.
ÖÇ03 Kodlamada karşılaştığı hataları düzeltir.
ÖÇ04 Nesne, sınıf ve alan kodlarını yazar.
ÖÇ05 Local ve Global değişkenleri uygular.
ÖÇ06 Görsel dilin yapısını uygular.
ÖÇ07 Access veri tabanı kullanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sektörel bazda tüm paydaşlarla etkili iletişim kurar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar yazılımı geliştirmek için gerekli olan, algoritma, sıralı ve eşzamanlı akış mantığını kurabilecek temel bilgilere sahiptir. 5
PÖÇ03 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mikrodenetleyiciler, gömülü sistemler ve analog/dijital elektronik alanlarında temel düzeyde problemlere yönelik sistemler tasarlar. 5
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilgi iletişim teknolojileri ile ilgili, mesleğine özgü temel yazılımları kullanır.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgisayar Programcılığı alanındaki yazılımsal ve donanımsal gelişmeleri bağımsız öğrendiklerini uygular.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanında tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan yöntemleri açıklar. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Web, mobil ve diğer elektronik platformlara özgü yazılım geliştirmek için gerekli temel bilgi düzeyine sahiptir.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Masaüstü ve diğer ortamlar için yazılım geliştirir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Planlanmış bir proje dahilinde, proje geliştirme süreçlerinde, bağımsız veya gruba dahil olarak etkin rol üstlenir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Proje planlama, geliştirme, uygulama süreçlerini bilir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilgisayar ve ağ ortamında veriler ile ilgili saklama, düzenleme, sorgulama, vb. işlemlerini yapar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öngörülemeyen donanımsal ve yazılımsal sorunları çözme becerisine sahiptir. 4
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çözümlemesi yapılmış ve algoritması hazırlanmış, yazılım bileşenlerini kodlar.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yazılım geliştirlirken kullanılacak yöntemleri bilir. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilişim teknolojileri alanı ile ilgili güncel yenilik ve gelişmeleri sürekli takip eder.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dilde sözlü ve yazılı olarak iletişim kurar.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilişim teknolojileri mesleğini ile ilgili ahlakı ve etik davranışların gerekliliği olgusuna sahiptir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili, iş güvenliği ilgili gerekli bilince sahiptir.
PÖÇ19 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İşletim sistemlerini yönetici özellikleri ile kullanır.
PÖÇ20 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Girişimcilik ile ilgili temel bilgiye sahiptir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kodlama Ortamının Tanıtılması ve Giriş Çıkış Komutları Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
2 Sabit, değişken, nesne ve operatörlerin kullanımı amaçlanmaktadır. Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
3 Karar yapıları Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar
4 Fonksiyonlar Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar
5 Sınıf alan ve metod kullanımı I. Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar
6 Sınıf alan ve metod kullanımı II. Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar
7 Local ve Global değişkenlerin tanımlanması ve kullanılması. Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınav Sınava hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Dizilerin kullanılması Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası
10 Formun yapısı, özelliği ve olayları. Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
11 FORM elemanlarının kullanılması. Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar
12 Menü, araç çubukları ve baskı araçlarını kullanmak Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar
13 Diyalog pencereleri kullanmak Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar
14 Veritabanı ile ilgili tanımlamaların yapılması ilgili komutların açıklanması. Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar
15 Access Veritabanı dosya uygulamaları. Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 108
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,32
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 10.05.2023 02:51