Genel Bilgi
Kod | BPP128 |
Ad | Betik Diller |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Mühendis YUSUF POLAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Mühendis YUSUF POLAT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Mühendis YUSUF POLAT (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
İstemci taraflı betik dillerinden biri olan JavaScript'i detaylı olarak incelemek. Diğer konu başlıkları ise DOM kullanımı, JavaScript güvenliği, düzenli ifadeler, form geliştirimi, veri geçerliliği, JavaScript kütüphanelerinin kullanımı olarak sıralanır.
Dersin İçeriği
Javascript' e Giriş, Test ve Geliştirme Ortamlarının Kurulumu. Değişkenler ,Sabitler ve Operatörler. Karar Kontrol Yapıları. Döngü Kontrol Yapıları. Diziler. Düzenli İfadeler. Fonksiyonlar. Nesne Yönelimli Programlama ve Javascript Nesneleri. Doküman Nesne Modeli (DOM). Olaylar. Tarayıcı Nesne Modeli (BOM). Hata Denetimi ve Zamanlayıcılar. Formlar ve Form Elemanları. Çerezler ve Oturumlar
Dersin Ön Koşulu
Temel bilgisayar bilgilerine sahip olması gerekir.
Kaynaklar
İnternet Programcılığı-II Ders Notu ,Y.POLAT, V.POLAT, M.ÖZONUR, Y.KOÇAK,M.ESEN,M.İ.SOLMAZ WEB SAYFASI TASARIMI DERS NOTU PHP Diline Giriş, G.GÖKHAN
Notlar
Konu ile ilgili(PHP Dili) tüm kitaplardan yararlanılabilir
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Etkin form tasarımı ile kullanıcı etkileşimini sağlayabilme |
ÖÇ02 | Olay ve olay işlemelerini etkin bir şekilde kullanabilme |
ÖÇ03 | Form verilerine ulaşabilme ya da doğrulama için düzenli ifadeleri kullanabilme |
ÖÇ04 | Web sayfalarının görünümünü değiştirmek için javascript kütüphanelerini kullanabilecekler |
ÖÇ05 | JavaScript kütüphanelerini kullanabilme |
ÖÇ06 | Sayfa elemanlarına DOM modelini kullanarak erişebilme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sektörel bazda tüm paydaşlarla etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar yazılımı geliştirmek için gerekli olan, algoritma, sıralı ve eşzamanlı akış mantığını kurabilecek temel bilgilere sahiptir. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mikrodenetleyiciler, gömülü sistemler ve analog/dijital elektronik alanlarında temel düzeyde problemlere yönelik sistemler tasarlar. | 2 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilgi iletişim teknolojileri ile ilgili, mesleğine özgü temel yazılımları kullanır. | 1 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar Programcılığı alanındaki yazılımsal ve donanımsal gelişmeleri bağımsız öğrendiklerini uygular. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanında tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan yöntemleri açıklar. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Web, mobil ve diğer elektronik platformlara özgü yazılım geliştirmek için gerekli temel bilgi düzeyine sahiptir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Masaüstü ve diğer ortamlar için yazılım geliştirir. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Planlanmış bir proje dahilinde, proje geliştirme süreçlerinde, bağımsız veya gruba dahil olarak etkin rol üstlenir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje planlama, geliştirme, uygulama süreçlerini bilir. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilgisayar ve ağ ortamında veriler ile ilgili saklama, düzenleme, sorgulama, vb. işlemlerini yapar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öngörülemeyen donanımsal ve yazılımsal sorunları çözme becerisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çözümlemesi yapılmış ve algoritması hazırlanmış, yazılım bileşenlerini kodlar. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yazılım geliştirlirken kullanılacak yöntemleri bilir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilişim teknolojileri alanı ile ilgili güncel yenilik ve gelişmeleri sürekli takip eder. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dilde sözlü ve yazılı olarak iletişim kurar. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilişim teknolojileri mesleğini ile ilgili ahlakı ve etik davranışların gerekliliği olgusuna sahiptir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili, iş güvenliği ilgili gerekli bilince sahiptir. | |
PÖÇ19 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletim sistemlerini yönetici özellikleri ile kullanır. | |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Girişimcilik ile ilgili temel bilgiye sahiptir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Javascript' e giriş | Konunun internetten ve kaynaklardan araştırılması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Değişkenler ,Sabitler ve Operatörler, Veri Türleri, Tür Dönüşümleri, Özel Operatörler, Mantıksal ve Bitsel Operatörleri ve Karşılaştırma Operatörleri | Konunun internetten ve kaynaklardan araştırılması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Karar Kontrol Yapıları | Konunun internetten ve kaynaklardan araştırılması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Döngü Kontrol Yapıları | Konunun internetten ve kaynaklardan araştırılması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Diziler | Konunun internetten ve kaynaklardan araştırılması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Düzenli İfadeler, RegExp Nesnesi ve Fonksiyonları, Düzenli İfade Karakterleri ve Anlamları | Konunun internetten ve kaynaklardan araştırılması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Fonksiyonlar | Konunun internetten ve kaynaklardan araştırılması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Çoktan Seçmeli, Yazılı, Doğru/Yanlış veya Açık Uçlu Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Nesne Yönelimli Programlama ve Javascript Nesneleri | Konunun internetten ve kaynaklardan araştırılması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Doküman Nesne Modeli (DOM) | Konunun internetten ve kaynaklardan araştırılması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Olaylar, Event Nesnesi Özellik ve Metotları | Konunun internetten ve kaynaklardan araştırılması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Tarayıcı Nesne Modeli (BOM), | Konunun internetten ve kaynaklardan araştırılması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Hata Denetimi ve Zamanlayıcılar, try-catch ve throw Deyimleri | Konunun internetten ve kaynaklardan araştırılması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Formlar ve Form Elemanları | Konunun internetten ve kaynaklardan araştırılması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Çerezler ve Oturumlar, Çerez Oluşturma, Çerezi Okuma, Oturum Depolama, Yerel Depolama | Konunun internetten ve kaynaklardan araştırılması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Çoktan Seçmeli, Yazılı, Doğru/Yanlış veya Açık Uçlu Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Çoktan Seçmeli, Yazılı, Doğru/Yanlış veya Açık Uçlu Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |