UAI102 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod UAI102
Ad Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. SAİT DİNÇ
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. SAİT DİNÇ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Temelde Modern Türkiyenin doğuşu ve gelişiminin öğretilmesini esas alan dersin amacı: Atatürkçü Düşünce Sistemi, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi hakkında ve Türkiye ile Atatürkçü Düşünce Sisteminin uygulamalarına yönelik tehditler konusunda doğru bilgiler vermek; Türk gençliğini ülkesi, milleti ve devletiyle bölünmez bir bütünlük içinde Atatürkçü Düşünce Sistemi doğrultusunda yetiştirmek, güçlendirmek ve milli hedefler etrafında birleştirmek; akılcı, çağdaş, onurlu, çalışkan, yurt ve millet sevgisiyle dolu, hoşgörü ve insancıl fikirlerden oluşan bir kişiliğe sahip bireyler yetiştirmektir.

Dersin İçeriği

Cumhuriyetin ilanı ve siyasal sosyal kültürel inkılaplar ekonomik atılımlar Lozan Barış Antlaşmasının çözüme ulaştıramadığı sorunlar ve bunların sonuçlandırılması Yeni düzene karşı hareketler Çok partili hayat denemeleri ve sonuçları Atatürk dönemi Türk Dış Polikası İnönü dönemi ve İkinci Dünya Savaşı yılları Türkiyenin çok partili hayata geçişi Demokrat Parti dönemi ve sonrası Atatürkçülük ve Atatürk İlkeleri

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Sait Dinç, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I, Adana Meslek Yüksek Okulu Yay./No: 16, Adana, 2007 Sait Dinç, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II, Adana Meslek Yüksek Okulu Yay./No25, Adana, 2007 Sait Dinç, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Nobel Kitabevi Yay., Adana 2004

Notlar

Y.Ö.K. (Komisyon), Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I/1, Ankara, 1989 Y.Ö.K. (Komisyon), Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I/2, Ankara, 1989 Y.Ö.K. (Komisyon), Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi II, Ankara, 1986


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Türkiye'nin yakın tarihi hakkında genel bilgi sahibi olacaklar.
ÖÇ02 Türkiye Cumhuriyetinin kuruluş felsefesi ve temel ilkeleri hakkında bilgi sahibi olacaklar.
ÖÇ03 Yirminci yüzyıl önemli gelişmeleri ve günümüzü etkileyen belirleyici gelişmeler hakkında genel kültüre kavuşacaklar yaşadıkları dönemi hazırlayan şartlar hakkında genel bilgiye sahip olacaklar.
ÖÇ04 Türkiye'de demokrasinin gelişimi hakkında gerekli birikime sahip olacaklar
ÖÇ05 Günümüz Türkiye'sinin uluslararası sorunları ve kaynakları hakkında bilgi sahibi olacaklar
ÖÇ06 Geçmişi ve bugünü karşılaştırma yeteneğine sahip olacaklar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sektörel bazda tüm paydaşlarla etkili iletişim kurar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar yazılımı geliştirmek için gerekli olan, algoritma, sıralı ve eşzamanlı akış mantığını kurabilecek temel bilgilere sahiptir.
PÖÇ03 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mikrodenetleyiciler, gömülü sistemler ve analog/dijital elektronik alanlarında temel düzeyde problemlere yönelik sistemler tasarlar.
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilgi iletişim teknolojileri ile ilgili, mesleğine özgü temel yazılımları kullanır.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgisayar Programcılığı alanındaki yazılımsal ve donanımsal gelişmeleri bağımsız öğrendiklerini uygular.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanında tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan yöntemleri açıklar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Web, mobil ve diğer elektronik platformlara özgü yazılım geliştirmek için gerekli temel bilgi düzeyine sahiptir.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Masaüstü ve diğer ortamlar için yazılım geliştirir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Planlanmış bir proje dahilinde, proje geliştirme süreçlerinde, bağımsız veya gruba dahil olarak etkin rol üstlenir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Proje planlama, geliştirme, uygulama süreçlerini bilir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilgisayar ve ağ ortamında veriler ile ilgili saklama, düzenleme, sorgulama, vb. işlemlerini yapar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öngörülemeyen donanımsal ve yazılımsal sorunları çözme becerisine sahiptir.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çözümlemesi yapılmış ve algoritması hazırlanmış, yazılım bileşenlerini kodlar.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yazılım geliştirlirken kullanılacak yöntemleri bilir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilişim teknolojileri alanı ile ilgili güncel yenilik ve gelişmeleri sürekli takip eder.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dilde sözlü ve yazılı olarak iletişim kurar.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilişim teknolojileri mesleğini ile ilgili ahlakı ve etik davranışların gerekliliği olgusuna sahiptir. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili, iş güvenliği ilgili gerekli bilince sahiptir.
PÖÇ19 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İşletim sistemlerini yönetici özellikleri ile kullanır.
PÖÇ20 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Girişimcilik ile ilgili temel bilgiye sahiptir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Türk İnkılabının Stratejisi Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Siyasal Alanda İnkılaplar Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Çok Partili Hayata Geçiş Denemeleri Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Hukuk Alanında İnkılaplar Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Eğitim ve Kültür Alanında İnkılaplar Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Ekonomik Alanda İnkılaplar Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Sosyal ve Sağlık Alanında İnkılaplar Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
9 Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası I (1923 1930) Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
10 Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası II Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Atatürk ilkeleri I Cumhuriyetçilik, Milliyetçilik, Halkçılık Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Atatürk İlkeleri II Laiklik, Devletçilik, İnkılapçılık Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Atatürk Sonrası Türkiye'nin İç ve Dış Politikası (1938-1960) Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Atatürk Sonrası Türkiye'nin İç ve Dış Politikası (1960-2000) Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Türkiye'nin Jeopolitik durumu Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 10.05.2023 05:15