BPP215 Grafik ve Animasyon-II

4 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2.5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BPP215
Ad Grafik ve Animasyon-II
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2.5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. MEHMET İSMAİL SOLMAZ
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. MEHMET İSMAİL SOLMAZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Web için kullanılmak amacı ile gerekli temel animasyon becerisini kazandırma.

Dersin İçeriği

Temel animasyon bilgisi, Kare kare animasyonlar Ara doldurma işlemleri ileri animasyon teknikleri Action Script kodlama

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Grafik Ve Animasyon Ders Notu

Notlar

https://helpx.adobe.com/tr/animate/tutorials.html


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Animasyon ile ilgili temel bilgileri izah eder.
ÖÇ02 Web için animasyonlar yapar
ÖÇ03 Action script ile animasyon kontrollerini yapar
ÖÇ04 Sembolleri etkin şekilde kullanır.
ÖÇ05 Ters kinematik animasyon tekniği ile animasyon oluşturur
ÖÇ06 Actionscript dili ile basit animasyon kontrolleri tanımlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sektörel bazda tüm paydaşlarla etkili iletişim kurar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar yazılımı geliştirmek için gerekli olan, algoritma, sıralı ve eşzamanlı akış mantığını kurabilecek temel bilgilere sahiptir.
PÖÇ03 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mikrodenetleyiciler, gömülü sistemler ve analog/dijital elektronik alanlarında temel düzeyde problemlere yönelik sistemler tasarlar.
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilgi iletişim teknolojileri ile ilgili, mesleğine özgü temel yazılımları kullanır. 2
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgisayar Programcılığı alanındaki yazılımsal ve donanımsal gelişmeleri bağımsız öğrendiklerini uygular.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanında tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan yöntemleri açıklar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Web, mobil ve diğer elektronik platformlara özgü yazılım geliştirmek için gerekli temel bilgi düzeyine sahiptir. 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Masaüstü ve diğer ortamlar için yazılım geliştirir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Planlanmış bir proje dahilinde, proje geliştirme süreçlerinde, bağımsız veya gruba dahil olarak etkin rol üstlenir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Proje planlama, geliştirme, uygulama süreçlerini bilir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilgisayar ve ağ ortamında veriler ile ilgili saklama, düzenleme, sorgulama, vb. işlemlerini yapar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öngörülemeyen donanımsal ve yazılımsal sorunları çözme becerisine sahiptir.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çözümlemesi yapılmış ve algoritması hazırlanmış, yazılım bileşenlerini kodlar.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yazılım geliştirlirken kullanılacak yöntemleri bilir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilişim teknolojileri alanı ile ilgili güncel yenilik ve gelişmeleri sürekli takip eder.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dilde sözlü ve yazılı olarak iletişim kurar.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilişim teknolojileri mesleğini ile ilgili ahlakı ve etik davranışların gerekliliği olgusuna sahiptir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili, iş güvenliği ilgili gerekli bilince sahiptir.
PÖÇ19 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İşletim sistemlerini yönetici özellikleri ile kullanır.
PÖÇ20 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Girişimcilik ile ilgili temel bilgiye sahiptir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Temel animasyon bilgisi KONULARIN OKUNMASI Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Sahne ayarları KONULARIN OKUNMASI Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
3 Çizim teknikleri KONULARIN OKUNMASI Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
4 Kare kare animasyon KONULARIN OKUNMASI Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
5 Hareket aradoldurma KONULARIN OKUNMASI Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
6 Şekil aradoldurma KONULARIN OKUNMASI Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
7 Yayınlama seçenekleri KONULARIN OKUNMASI Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınav Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Semboller 1 KONULARIN OKUNMASI Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
10 Semboller 2 KONULARIN OKUNMASI Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
11 Ters Kinematik KONULARIN OKUNMASI Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
12 Action Script giriş KONULARIN OKUNMASI Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
13 Temel fonksiyonlar KONULARIN OKUNMASI Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
14 Animasyon kontrolleri KONULARIN OKUNMASI Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
15 Sembollerle çalışma KONULARIN OKUNMASI Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 111
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,44
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 10.05.2023 02:58