Genel Bilgi
Kod | BPP215 |
Ad | Grafik ve Animasyon-II |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. MEHMET İSMAİL SOLMAZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. MEHMET İSMAİL SOLMAZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Web için kullanılmak amacı ile gerekli temel animasyon becerisini kazandırma.
Dersin İçeriği
Temel animasyon bilgisi, Kare kare animasyonlar Ara doldurma işlemleri ileri animasyon teknikleri Action Script kodlama
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Grafik Ve Animasyon Ders Notu
Notlar
https://helpx.adobe.com/tr/animate/tutorials.html
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Animasyon ile ilgili temel bilgileri izah eder. |
ÖÇ02 | Web için animasyonlar yapar |
ÖÇ03 | Action script ile animasyon kontrollerini yapar |
ÖÇ04 | Sembolleri etkin şekilde kullanır. |
ÖÇ05 | Ters kinematik animasyon tekniği ile animasyon oluşturur |
ÖÇ06 | Actionscript dili ile basit animasyon kontrolleri tanımlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sektörel bazda tüm paydaşlarla etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar yazılımı geliştirmek için gerekli olan, algoritma, sıralı ve eşzamanlı akış mantığını kurabilecek temel bilgilere sahiptir. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mikrodenetleyiciler, gömülü sistemler ve analog/dijital elektronik alanlarında temel düzeyde problemlere yönelik sistemler tasarlar. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilgi iletişim teknolojileri ile ilgili, mesleğine özgü temel yazılımları kullanır. | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar Programcılığı alanındaki yazılımsal ve donanımsal gelişmeleri bağımsız öğrendiklerini uygular. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanında tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan yöntemleri açıklar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Web, mobil ve diğer elektronik platformlara özgü yazılım geliştirmek için gerekli temel bilgi düzeyine sahiptir. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Masaüstü ve diğer ortamlar için yazılım geliştirir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Planlanmış bir proje dahilinde, proje geliştirme süreçlerinde, bağımsız veya gruba dahil olarak etkin rol üstlenir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje planlama, geliştirme, uygulama süreçlerini bilir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilgisayar ve ağ ortamında veriler ile ilgili saklama, düzenleme, sorgulama, vb. işlemlerini yapar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öngörülemeyen donanımsal ve yazılımsal sorunları çözme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çözümlemesi yapılmış ve algoritması hazırlanmış, yazılım bileşenlerini kodlar. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yazılım geliştirlirken kullanılacak yöntemleri bilir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilişim teknolojileri alanı ile ilgili güncel yenilik ve gelişmeleri sürekli takip eder. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dilde sözlü ve yazılı olarak iletişim kurar. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilişim teknolojileri mesleğini ile ilgili ahlakı ve etik davranışların gerekliliği olgusuna sahiptir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili, iş güvenliği ilgili gerekli bilince sahiptir. | |
PÖÇ19 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletim sistemlerini yönetici özellikleri ile kullanır. | |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Girişimcilik ile ilgili temel bilgiye sahiptir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Temel animasyon bilgisi | KONULARIN OKUNMASI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Sahne ayarları | KONULARIN OKUNMASI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
3 | Çizim teknikleri | KONULARIN OKUNMASI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
4 | Kare kare animasyon | KONULARIN OKUNMASI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
5 | Hareket aradoldurma | KONULARIN OKUNMASI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
6 | Şekil aradoldurma | KONULARIN OKUNMASI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
7 | Yayınlama seçenekleri | KONULARIN OKUNMASI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Semboller 1 | KONULARIN OKUNMASI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
10 | Semboller 2 | KONULARIN OKUNMASI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
11 | Ters Kinematik | KONULARIN OKUNMASI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
12 | Action Script giriş | KONULARIN OKUNMASI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
13 | Temel fonksiyonlar | KONULARIN OKUNMASI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
14 | Animasyon kontrolleri | KONULARIN OKUNMASI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
15 | Sembollerle çalışma | KONULARIN OKUNMASI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 111 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,44 | ||
AKTS | 4 AKTS |