Genel Bilgi
Kod | BPP242 |
Ad | Mesleki İngilizce |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ŞÜKRÜ ÇETİN İLİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. Halil KIRNAK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencilerin İngilizce akademik çalışmalara yönelik olarak akademik dil becerilerini geliştirmede gerekli olan, eleştirel düşünme yeteneği kazandırmak için bilgi, fikir ve yargıları kavrama, değerlendirme ve sentezlemelerine rehberlik etmektir.
Dersin İçeriği
Nasıl etkin öğrenilir, kolay ve etkili öğrenme için nasıl stratejiler geliştirilir. Daha iyi eğitim ya da sınav stratejileri için geliştirilmiş bellek teknikleri. Dersin içeriği, akademik dil becerilerini öğretmek için, mesleğin çeşitli alanlarında ve onların çalışmaları ile ilgili sıklıkla kullanılan Mesleki İngilizce'nin dil yapılarını ve fonksiyonlarını kapsayan uygun bir ortamı kapsamaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
"Here We Go 3-Kurs Kitabı" Gülden İlin-Çetin İlin
Notlar
Prof.Dr. Arda Arıkan, 2008, "Vocational English For Computers and The Internet" Gündüz Yayıncılık, Ankara
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilgisayar yazılımı ve donanımı ile ilgili bilgileri uygular. |
ÖÇ02 | Bilgisayar Programlama alanında tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan veri ve donanımı araştırır. |
ÖÇ03 | Bilgisayar ve bilgisayar ağı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
ÖÇ04 | Bilgisayarda karşılaşılan basit yazılım ve donanım arızalarını tespit eder ve bilgi teknolojilerini öğrenme ve öğrenimi planlama sürecinde etkili olarak kullanır. |
ÖÇ05 | Bilgisayar Programlama alanında tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan yöntemlerin uygular. |
ÖÇ06 | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri uygular. |
ÖÇ07 | Bilgisayarda karşılaşılan basit yazılım ve donanım arızalarını ve uzmanlık gerektirmeyen sorunların çözümünü planlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sektörel bazda tüm paydaşlarla etkili iletişim kurar. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar yazılımı geliştirmek için gerekli olan, algoritma, sıralı ve eşzamanlı akış mantığını kurabilecek temel bilgilere sahiptir. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mikrodenetleyiciler, gömülü sistemler ve analog/dijital elektronik alanlarında temel düzeyde problemlere yönelik sistemler tasarlar. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilgi iletişim teknolojileri ile ilgili, mesleğine özgü temel yazılımları kullanır. | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar Programcılığı alanındaki yazılımsal ve donanımsal gelişmeleri bağımsız öğrendiklerini uygular. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanında tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan yöntemleri açıklar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Web, mobil ve diğer elektronik platformlara özgü yazılım geliştirmek için gerekli temel bilgi düzeyine sahiptir. | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Masaüstü ve diğer ortamlar için yazılım geliştirir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Planlanmış bir proje dahilinde, proje geliştirme süreçlerinde, bağımsız veya gruba dahil olarak etkin rol üstlenir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje planlama, geliştirme, uygulama süreçlerini bilir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilgisayar ve ağ ortamında veriler ile ilgili saklama, düzenleme, sorgulama, vb. işlemlerini yapar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öngörülemeyen donanımsal ve yazılımsal sorunları çözme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çözümlemesi yapılmış ve algoritması hazırlanmış, yazılım bileşenlerini kodlar. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yazılım geliştirlirken kullanılacak yöntemleri bilir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilişim teknolojileri alanı ile ilgili güncel yenilik ve gelişmeleri sürekli takip eder. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dilde sözlü ve yazılı olarak iletişim kurar. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilişim teknolojileri mesleğini ile ilgili ahlakı ve etik davranışların gerekliliği olgusuna sahiptir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili, iş güvenliği ilgili gerekli bilince sahiptir. | |
PÖÇ19 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletim sistemlerini yönetici özellikleri ile kullanır. | |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Girişimcilik ile ilgili temel bilgiye sahiptir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Mesleki yabancı dil yeterliklerine temel teşkil edecek genel İngilizce bilgilerinin güncelleştirilerek tekrarı | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Örnek Olay |
2 | Bilgi Teknolojisi Temelleri | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay |
3 | Donanım nedir | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay |
4 | Yazılım nedir | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay |
5 | Sistem Birim Parçaları | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay |
6 | Ana ekran nedir | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay |
7 | RAM nedir | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | Önceki konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Daimi hafıza nedir | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay |
10 | Girdi ve çıktı cihazları | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay |
11 | Yazılım Türleri | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay |
12 | İşletim Sistemleri | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay |
13 | Uygulama Yazılım Türleri | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay |
14 | Taşınabilir dijital cihazlar | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay |
15 | İletişim Ağı | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önceki konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önceki konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |