Genel Bilgi
Kod | ME727 |
Ad | Matematik Eğitiminde Güncel Araştırmalar |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Gülfem SARPKAYA AKTAŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Eğitim araştırmalarının genel değerlendirmesini yapmak, Matematik eğitiminde bir araştırma projesi planlamak, Planlanan projeyi yürütmek; Tamamlanan nicel veya nitel araştırmanın değerlendirmesini yapmak; Tamamlanan araştırmayı rapora dönüştürmek.
Dersin İçeriği
Bir araştırmanın aşamaları, Literatür taraması, Araştırmanın gerekçesinin, probleminin ve amacının belirlenmesi, veri toplama araçları, nitel ve nicel verilerin analizinde farklı yaklaşımlar, araştırma önerisi hazırlama
Dersin Ön Koşulu
Mevcut değil
Kaynaklar
Fraenkel, J. ve Wallen, N. (2006). How to design and evaluate research in education. New York: McGraw-Hill Higher Education.(Seventh Edition). Cobb, P., Gravemeijer, K., Yackel, E., McClain, K., & Whitenack, J. (2021). Mathematizing and symbolizing: The emergence of chains of signification in one first-grade classroom. In Situated cognition (pp. 151-233). Routledge. Cobb, P., Yackel, E., & McClain, K. (Eds.). (2012). Symbolizing and communicating in mathematics classrooms: Perspectives on discourse, tools, and instructional design. Routledge.
Notlar
Kelly, A. E. 1999; Handbook of Research Design in Mathematics and Science Education, Lawrence Erlbaum Associates, Inc.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Matematik eğitiminde bir araştırma planlar ve yürütür. |
ÖÇ02 | Nitel ve nicel veri toplama teknikleri hakkında bilgi ve becerilerini geliştirir. |
ÖÇ03 | Toplamış oldukları verileri analiz eder. |
ÖÇ04 | Araştırmaları değerlendirir ve yeni bir araştırma problemi bulur. |
ÖÇ05 | Verileri değerlendirerek rapora dönüştürür. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik programını ve dayandığı temel ilkeleri ifade eder. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik eğitimi kapsamında yer alan öğrenme kuramlarını açıklar. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik konu alanlarındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeydeki ilköğretime yönelik uygulamaları eleştirir. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir | 4 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Teknolojik gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Matematik alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma ve ders içeriğinin tanıtımı | ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Bir araştırmanın aşamaları nelerdir? | ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Literatür taraması | ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Araştırmanın gerekçesinin, probleminin ve amacının belirlenmesi | ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | veri toplama araçları | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Nitel ve nicel verilerin analizinde farklı yaklaşımlar. | İlgili Kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Araştırma önerisi hazırlama | ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Arasınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Matematik eğitimi araştırmalarının yayınlandığı dergiler. | ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
10 | Matematik Eğitimi ile ilgili son çalışma alanları | ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
11 | Öğrenci Sunumları 1 | ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
12 | Öğrenci Sunumları 2 | ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Öğrenci Sunumları 3 | ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Öğrenci Sunumları 4 | ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
15 | Öğrenci Sunumları 5 | ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
16 | Final Sınavı | ilgili kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Son değerlendirmeler | final sınavı hakkında düşünme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |