Genel Bilgi
Kod | KM543 |
Ad | Koordinasyon Kimyası |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. EMEL YILDIZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Koordinasyon kimyası hakkında bilgi sahibi olmak, özelliklerini öğrenmek, mekanizmalarını kavramak
Dersin İçeriği
Koordinasyon bileşiklerinin özellikleri, sentezleri, sınıflandırılması ve kullanım alanlarını içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Koordinasyon Kimyası, Turgut Gündüz, 2005. Gazi Kitabevi
Notlar
Koordinasyon Kimyası, Turgut Gündüz, 2005. Gazi Kitabevi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Koordinasyon bileşiklerin özelliklerini öğrenir |
ÖÇ02 | Etkin Atom Numarası Teorisini öğrenir |
ÖÇ03 | Molekül Yapısını belirler. |
ÖÇ04 | Lewis Formülleri, Oktet Kuralı, Rezonans, VSEPR Kuramı ilişkilendirir. |
ÖÇ05 | Moleküler Orbital Teorisi ve atom orbitallerinin birleşimini kullanarak Komplekslerdeki bağlanmayı açıkla |
ÖÇ06 | Koordinasyon bileşiklerinin reaksiyon mekanizmalarını ifade eder |
ÖÇ07 | Koordinasyon bileşiklerinin spektroskopik özelliklerini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında uygulanan teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olur, inceleme, öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kurumsal modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve karşılaşılan sorunları çözümler. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında bilimsel gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni durumlara uyum ve sorun çözebilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında yeni teknolojiye ulaşır. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında bağımsız ve takımlarda çalışma ve sorumluluk alma yetkinliği kazanır. | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında yönlenmeleri izler, karmaşık durumlarda çözümlenme yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam alanları ve koşullarını ilgilendiren sorunlara bilimsel yaklaşımlarda bulunarak çözüm üretir, bulunduğu çevreyi bilgilendirerek bilinçlendirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Koordinasyon Kimyasının Tarihçesi | ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Werner ve Jorgensen Yaklaşımı | ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Kovalent Bağ ve Hibridleşme | ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Etkin Atom Numarası Teorisi | ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Valans Bağ Teorisi | ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Elektrostatik ve Kristal Alan Teorileri | ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Elektrostatik ve Kristal Alan Teorileri , devam | ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | Lewis Formülleri, Oktet Kuralı, Rezonans, VSEPR Kuramı | ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Lewis Formülleri, Oktet Kuralı, Rezonans, VSEPR Kuramı devam | ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Moleküler Orbital ve Ligand Alan Teorileri | ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Moleküler Orbital ve Ligand Alan Teorileri-devam | ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Koordinasyon bileşiklerinin spektroskopik özellikleri | ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Koordinasyon bileşiklerinin spektroskopik özellikleri, devam | ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Genel Tekrar | notlar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |