Genel Bilgi
Kod | BMM013 |
Ad | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda Ölçme Değerlendirme Yöntemleri |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi EMİR İBRAHİM IŞIK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
İnsan vücut sistemlerini tutan hastalıkların etki alanları ve sonuçlarına bağlı olarak yapılan fizyoterapi ve rehabilitasyon temel ölçme-değerlendirme yöntemleri ve tedavi yaklaşımlarına özgü ölçme-değerlendirme yöntemleri hakkında mantık yürütme becerisini geliştirmek
Dersin İçeriği
Fizyoterapide kullanılan temel ölçme ve değerlendirme metotlarına giriş ve terminoloji. Kinesioloji ve nöromüskuler sistem. Fizyoterapi ve rehabilitasyonda kullanılan güncel, yaygın ve teknolojik değerlendirme yöntemlerinin uygulama prensipleri. İnsan vücut sistemlerini tutan hastalıkların etki alanları .Muayene ve teşhis sonuçlarına göre fizyoterapi ve rehabilitasyon teknikleri. Tedavi yaklaşımlarına özgü ölçme-değerlendirme yöntemleri.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notları ve sunumlar
Notlar
1. Hueter-Becker, A., Doelken, M. (2014). Physical Therapy Examination and Assessment. Almanya: Thieme. 2.Petty, N. J. (2011). Neuromusculoskeletal Examination and Assessment, Churchill Livingstone. 3. Dutton, M. (2022). Dutton's Orthopaedic: Examination, Evaluation and Intervention, Sixth Edition. Amerika Birleşik Devletleri: McGraw Hill LLC.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Fizyoterapide kullanılan temel ölçme ve değerlendirme metotlarına ait terminolojiyi açıklar. |
ÖÇ02 | Kas iskelet sistemine yönelik temel ve güncel ölçme ve değerlendirme yöntemlerini sıralar. |
ÖÇ03 | Ölçme ve değerlendirme süreç basamaklarını sayar ve alt parametrelerini açıklar. |
ÖÇ04 | Ölçme ve değerlendirme sürecinde eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikler hakkında bilgi verir |
ÖÇ05 | Temel ölçme ve değerlendirme yöntemlerine ait sonuçları raporlar. |
ÖÇ06 | Farklı ölçme ve değerlendirme sonuçları arasındaki ilişkiyi analiz eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan bilimsel problemlere, matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin güncel ve ileri teknik yaklaşımlarını uygulayarak çözüme ulaştırabilme. | |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliği biliminin bir alt bilim dalı ile ilgili literatüre vakıf olma, güncel problemleri tanımlama ve modelleme. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Verileri çözümleme, deney tasarlama, yapma ve sonuçları yorumlayabilme | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik uygulamaları için araştırılan çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını geliştirme | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve süreç tasarlayabilme. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik bakış açısıyla tıp doktoru ile birlikte bilimsel çalışmalar yapma. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendi bulgularını sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş bilimsel ve sosyal sorunların farkında olma. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ölçme ve değerlendirmenin tanımlanması, terminoloji | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Ölçme ve değerlendirme araçlarının tanımlanması | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Postürün değerlendirilmesi | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Esnekliğin değerlendirilmesi, eklem hareket açıklığı ölçümü | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Kas kuvvetinin değerlendirilmesi, kas testi | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Dengenin ve koordinasyonun değerlendirilmesi, statik ve dinamik yöntemler | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Duyuların değerlendirilmesi, sıcak-soğuk, sivri-künt, iki nokta ayrımı | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ders kaynaklarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Propriyosepsiyonun değerlendirilmesi | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Ağrının değerlendirilmesi | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Antropometrik ölçümler – Çevre, çap, kütle, uzunluk, vücut kütle indeksi | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Fonksiyonel değerlendirme yöntemleri 1 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Fonksiyonel değerlendirme yöntemleri 2 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Vaka tartışması 1 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Vaka tartışması 2 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kaynaklarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kaynaklarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,52 | ||
AKTS | 6 AKTS |