Genel Bilgi
Kod | MN0033 |
Ad | Organic and Bioorganic Reaction Mechanisms |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. Hacı Ali DÖNDAŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders kapsamında öğrencilere organik ve biyomoleküller ile reaksiyonlarının hangi mekanizmalarla nasıl gerçekleştiğinin öğretilmesi, organik ve biyorganik moleküllerin sentez stratejilerilerinin kavratılması amaçlanmaktadır
Dersin İçeriği
Organik ve biyoorganik yapılardaki fonksiyonel gruplar ve özellikleri, Moleküler biyolojide kullanılan bazı terapotik moleküller, Stereokimya, Organik reaksiyon çeşitleri; biyosentezler, Nükleofilik sübsttüsyon reaksiyonları, Eliminasyon reaksiyonları, Organik ve biyoorganik karbonil kondenzasyon reaksiyonları, Esterleşme ve ester hidroliz mekanizması, Elektrofilik sübsttüsyon reaksyonları, organik ve biyoorganik sentez stratejileri, Frontier orbital teorisi, Perisiklik reaksiyonlar, Organik ve biyoorganik sentezlerde stereoseçicilik, Oksidasyon-redüksiyon-elektron transfer reaksiyonları, Biyomoleküller; aminoasitler, enzimler, proteinler, nükleik asitler, karbonhidratlar, oligoribonükleotitler, ribofosforamitler ve lipitler. Organik Spektroskopi, Heterosiklik Bileşikler. Alkaloidler, Asimetrik sentezler, Peptit sentezleri ve reaksiyon mekanizmaları.
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır
Kaynaklar
McMurry J. Organic Chemistry and Transparancy, Fifth Edition, Brooks Cole, Thomson Learning, 2000 Page, M.I. Williams, A. Organic and Bio-Organic Mechanisms, Prentice Hall 1st edition, 1997 McMurry, J. Begley, T. The Organic Chemistry of Biological Pathways, W.H.Freeman Co Ltd, 2005
Notlar
Ders Notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Organik ve biyorganik yapılardaki fonksiyonel grupları tanır ve bu grupların dönüşümlerini bilir. |
ÖÇ02 | Moleküler biyolojideki terapotik molekülleri bilir |
ÖÇ03 | Organik ve biyorganik reaksiyon mekanizmalarını öğrenir ve uygular. |
ÖÇ04 | Organik ve biyoorganik sentez stratejileri hakkında bilgi sahibi olur ve yorum yapar. |
ÖÇ05 | Organik reaksiyon çeşitlerini bilir ve ilaç molekülleri için sentez planı yapar. |
ÖÇ06 | İlaç ve biyoorganik moleküller hakkında bilgi sahibi olur ve sentez stratejileri geliştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doktora çalışması esnasında kazandığı yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 5 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki çalışmalarda yararlanılan ekipmanları etkin kullanabilir. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çeşitli fiziksel niceliklerin deneysel ölçüm yöntemlerini seçer ve aletleri duyarlılık sınırlarına uygun olarak kullanır. | 3 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Deney ve gözlem sonuçlarını yorumlar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen bilgilerden sonuçlar çıkarabilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili edinilen bilgileri yazılı ve sözlü olarak yorumlayabilir. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışma alanı ile ilgili matematiksel yöntemleri kullanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilimsel araştırmanın mantığı, tasarımı, sonuçlanması ve sonuçların aktarılması hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Malzeme ve nanoteknoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Malzeme bilimi ve nanoteknoloji alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilime yenilik getiren bir bilimsel yöntem geliştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili yeni düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Malzeme ve nanoteknolojiye ilişkin özel bir konuda bağımsız araştırma gerçekleştirebilir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Disiplinlerarası çalışmaların yürütülmesinde liderlik yapabilir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çalışma alanındaki gelişmeleri izler ve kendini sürekli olarak yeniler. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kuramların öngörülerini hesaplayabilir ve deneysel sonuçlarla karşılaştırabilir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çalışma alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çalışma alanındaki problemlere ilişkin kendi fikirlerini ve önerilerini, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplarla paylaşır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki problemlere ilişkin özgün çözüm yolları geliştirebilir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir bilimsel makale hazırlayabilir ve uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayımlayabilir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Organik ve biyoorganik yapılardaki fonksiyonel gruplar ve özellikleri | Kitaplar ve bilimsel veri tabanları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Moleküler biyolojide kullanılan bazı terapotik moleküller | Kitaplar ve bilimsel veri tabanları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Stereokimya | Kitaplar ve bilimsel veri tabanları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Organik reaksiyon çeşitleri ve biyosentezler | Kitaplar ve bilimsel veri tabanları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Nükleofilik sübsttüsyon ve Eliminasyon reaksiyonları | Kitaplar ve bilimsel veri tabanları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Karbonil kondenzasyon reaksyonları | Kitaplar ve bilimsel veri tabanları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
7 | Esterleşme ve ester hidroliz mekanizması, Elektrofilik sübsttüsyon reaksyonları | Kitaplar ve bilimsel veri tabanları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Organik ve biyoorganik sentez stratejileri | Kitaplar ve bilimsel veri tabanları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
9 | Frontier orbital teorisi, Perisiklik ve Asimetrik sentezler reaksiyonlar | Kitaplar ve bilimsel veri tabanları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Organik ve Biyosentezlerde sentezlerde stereoseçicilik | Kitaplar ve bilimsel veri tabanları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Oksidasyon-redüksiyon-elektron transfer reaksiyonları | Kitaplar ve bilimsel veri tabanları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Biyomoleküller; aminoasitler, enzimler, proteinler ve peptit sentezleri | Kitaplar ve bilimsel veri tabanları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Nükleik asitler, karbonhidratlar, oligoribonükleotitler, ribofosforamitler, lipitler | Kitaplar ve bilimsel veri tabanları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Organik Spektroskopi | Kitaplar ve bilimsel veri tabanları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Heterosiklik Bileşikler. Alkaloidler ve reaksiyon mekanizmaları | Kitaplar ve bilimsel veri tabanları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Ara sınav | Kitaplar ve bilimsel veri tabanları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl sonu | Kitaplar ve bilimsel veri tabanları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |