Genel Bilgi
Kod | CGP253 |
Ad | Çocukta Sanat ve Yaratıcılık |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Veri Hazırlama ve Kontrol İşletmeni CAFER EMEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Hülya ÇULHAOĞLU İMRAK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders; öğrencilerin sanat ve estetik kavramlarını tanımlama ve açıklama becerisini kazanmalarını, yaratıcılık kavramını ve yaratıcı düşünceyi tanımlamalarını, okul öncesi dönemde yaratıcılığın önemini açıklamalarını, okul öncesi dönemde yaratıcılığı geliştiren eğitim ortamlarını tasarlamalarını amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Yaratıcılık ve yaratıcılık kuramları, önemi, yaratıcı çevrenin özellikleri, yaratıcılık ve sanat eğitimi arasındaki ilişkinin açıklanması, sanat ve estetik kavramları, sanatın tarihsel gelişiminin incelenmesi, okul öncesinde sanat öğretimi, yaratıcılığın geliştirilmesi, çocuğun sanatsal gelişim basamakları.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Çakmak, A. ve Geçmiş, H. (2018).Çocukta Sanat ve Yaratıcılık: Vize Yayıncılık
Notlar
Habibe ÖZER YANARKAYA Ders Notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Estetik ve sanat kuramlarına ilişkin tanımlar. |
ÖÇ02 | Yaratıcılıkla ilgili temel kavramları açıklar. |
ÖÇ03 | Yaratıcılıkla ile ilgili kuramcıları açıklar. |
ÖÇ04 | Yaratıcılığın basamaklarını açıklar. |
ÖÇ05 | Yaratıcı bireyde bulunması gereken özellikleri açıklar. |
ÖÇ06 | Yaratcılığı engelleyen faktörleri açıklar. |
ÖÇ07 | Yaratıcı etkinlikleri planlar. |
ÖÇ08 | Çocuğun sanatsal gelişim düzeyleri, sanat eğitiminin çocuğun gelişimine etkisini açıklar. |
ÖÇ09 | Çocuk resimlerinin karakteristik özelliklerinin inceler. |
ÖÇ10 | Çocuğun sanatsal yaratıcılık özelliklerinin inceler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çocuk gelişimi alanındaki temel güncellenmiş kuramsal bilgileri, uygulama için gerekli bilgileri, gerekli eğitim ve öğretim araçlarını ve kaynakları açıklar | 3 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme ile iletişim teknolojilerini kullanır. | 5 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çocukların Türkçeyi doğru kullanmalarını destekler | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem, etkinlik ve tekniklerini uygular. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alandaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Okul öncesi eğitim kurumlarındaki ve özel eğitim kurumlarındaki çocukların gelişim alanlarını (fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanları) destekleyici eğitsel materyal hazırlar ve eğitim ortamlarını düzenler. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bireysel ve grup çalışmalarına katılır ve grup ile hareket eder | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Matematik ve sosyal bilimler (Tarih, Türkçe) alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleği ile ilgili programların felsefesini, genel özelliklerini ve programın her bir öğesinin gerekliliklerini uygulamalarına yansıtır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma ve iklim bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendini birey olarak tanır; yaratıcılığını ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocuk ve anne-baba başta olmak üzere diğer paydaşlarla etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Özel gereksinimli çocukların özelliklerini bilir bu çocuklar için eğitim sürecini planlar ve uygular. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Araştırma yöntemlerini, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretme becerisini geliştirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Estetik ve sanat kavramları ve kuramları | Konu ile ilgili kaynak kitapların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Yaratıcılık ve yaratıcılık kuramları, önemi, yaratıcı çevrenin özellikleri, yaratıcılık ve sanat eğitimi arasındaki ilişki | Konu ile ilgili kaynak kitapların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Sanatın tarihsel gelişimi ve okul öncesinde sanat öğretimi | Konu ile ilgili kaynak kitapların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Yaratıcılık kavramı ve yaratıcılığın gelişimi | Konu ile ilgili kaynak kitapların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Yaratıcılıkla ile ilgili kuramcıları açıklama | Konu ile ilgili kaynak kitapların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Yaratıcılığın basamaklarını açıklama | Konu ile ilgili kaynak kitapların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Yaratıcı bireyde bulunması gereken özellikleri açıklama | Konu ile ilgili kaynak kitapların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Yaratcılığı engelleyen faktörleri açıklama | Konu ile ilgili kaynak kitapların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Yaratıcı etkinlikleri planlama | Konu ile ilgili kaynak kitapların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Çocuğun sanatsal gelişim düzeyleri, sanat eğitiminin çocuğun gelişimine etkisi | Konu ile ilgili kaynak kitapların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Çocuk resimlerinin karakteristik özellikleri | Konu ile ilgili kaynak kitapların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Çocuğun sanatsal yaratıcılık özellikleri | Konu ile ilgili kaynak kitapların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Proje geliştirme ve sunma | Sunum hazırlığı ve sunumun yapılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Hazırlanan projelerin sunumu | Sunum hazırlığı ve sunumun yapılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |