Genel Bilgi
Kod | CGP254 |
Ad | Okuma Yazmaya Hazırlık |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | HABİBE ÖZER YANARKAYA |
Dersin Öğretim Elemanı |
HABİBE ÖZER YANARKAYA
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Okulöncesi dönemdeki çocuğun ilkokula hazır oluşunu etkileyen faktörleri anlamak, dil ve okuryazarlık arasındaki ilişkiyi öğrenmek, okul olgunluğunu değerlendirerek, eğitimci ve ebeveynlere düşen görevleri açıklamak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Okulöncesi eğitimin ve ilkokulun çocuğun yaşamındaki önemini , ilkokula hazır oluşu ve etkileyen faktörleri, dil ve okuryazarlık ilişkisini, ilkokula geçişte ebeveynlerin ve eğitimcilerin sorumluluklarını, ilkokula hazır bulunuşluğun değerlendirilmesi, okuma yazmaya hazırlık etkinlikleri.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Polat, Ö. (2021). Okula uyum ve Erken Okuryazarlık Eğitimi. Ankara: Anı Yayıncılık
Notlar
Habibe ÖZER YANARKAYA Ders Notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Okul olgunluğu kavramını tanımlar. |
ÖÇ02 | Okulöncesi eğitimin okul olgunluğu için önemini açıklar |
ÖÇ03 | İlkokul eğitimine geçişin önemini açıklar. |
ÖÇ04 | Okula başlama ve uyum sürecinin özelliklerini anlatır. |
ÖÇ05 | Okulöncesi eğitim programında okuma yazmaya hazırlık etkinliklerinin kapsamını açıklar. |
ÖÇ06 | Okulöncesi eğitim programına uygun okuma yazmaya hazırlık etkinlikleri hazırlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çocuk gelişimi alanındaki temel güncellenmiş kuramsal bilgileri, uygulama için gerekli bilgileri, gerekli eğitim ve öğretim araçlarını ve kaynakları açıklar | 4 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme ile iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çocukların Türkçeyi doğru kullanmalarını destekler | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem, etkinlik ve tekniklerini uygular. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alandaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Okul öncesi eğitim kurumlarındaki ve özel eğitim kurumlarındaki çocukların gelişim alanlarını (fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanları) destekleyici eğitsel materyal hazırlar ve eğitim ortamlarını düzenler. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bireysel ve grup çalışmalarına katılır ve grup ile hareket eder | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Matematik ve sosyal bilimler (Tarih, Türkçe) alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleği ile ilgili programların felsefesini, genel özelliklerini ve programın her bir öğesinin gerekliliklerini uygulamalarına yansıtır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma ve iklim bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendini birey olarak tanır; yaratıcılığını ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocuk ve anne-baba başta olmak üzere diğer paydaşlarla etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Özel gereksinimli çocukların özelliklerini bilir bu çocuklar için eğitim sürecini planlar ve uygular. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Araştırma yöntemlerini, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretme becerisini geliştirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Okul öncesi eğitimin çocuğun yaşamındaki yeri | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | İlkokulun çocuğun yaşamındaki yeri | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Okul öncesinde dil ve okuryazarlık eğitimi | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Okul öncesinde okuma yazmaya hazırlık etkinlikleri | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Okul öncesinde okuma yazmaya hazırlık etkinlikleri hazırlama | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Okul öncesi eğitim programlarında ilköğretime hazırlık | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Okul öncesi eğitimden ilkokula geçiş | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Okula başlama ve uyum süreci | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Okula başlama sürecini etkileyen faktörler | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Okul olgunluğu | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Okul olgunluğunu sağlayan etkinlikler hazırlama | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Okul öncesi eğitim programında eğitim akışlarında okuma yazma | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Okuryazarlık ve gelişim alanları | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Okuma yazmaya hazırlık etkinlikleri hazırlama | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |