Genel Bilgi
Kod | TM0014 |
Ad | Tarım Makinalarında Mekanizma Uygulamaları |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AHMET İNCE |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Tarım makinalarında kullanılan mekanizmaları tanıtarak, tasarıma yönelik parametreler hakkında bilgi vermek ve uygulamalar yaptırmak.
Dersin İçeriği
Tarım Makinalarında kullanılan mekanizmaların tanıtımı, hız ve ivme analizleri, mekanizmaların tasarım örnekleri
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
C. H. Suh, C. W. Radcliffe, Kinematics and Mechanisms Design, J. Wylie Publ. R. L. Norton, Design of Machinery, McGraw-Hill.
Notlar
C. H. Suh, C. W. Radcliffe, Kinematics and Mechanisms Design, J. Wylie Publ.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tarım makinalarında kullanılan mekanizmalar hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ02 | Tarım makinalarında kullanılan mekanizmaların kinematik analizlerini öğrenir. |
ÖÇ03 | Tarım Makinalarında kullanılan mekanizmaların tasarımını yapar. |
ÖÇ04 | Tarım makinalarında kullanılan mekanizmaların sentezini gerçekleştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal bağlamda etkilerini anlama ve doğru bir biçimde yorumlama bilgisi kazanır. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek Lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama bilgisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilmek ve bu bilgileri bilimsel ve toplumsal sorumluluk ile uygulayabilir. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız olarak kendi başına, bir problemin kurgulanmasından başlayarak, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları uygular ve bunları yazılı ve sözlü olarak sunabilir. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki faaliyet ve projelerdeki öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir, sorumluluk alır ve çözüm üretebilir. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki gruplara sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilir. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesinde stratejik karar verme süreçleri ile işlevsel etkileşim kurarak liderlik yapabilir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarım makinaları ve teknolojileri konusunda AR-GE veya uygulama projesi hazırlar, tasarım ve imalat faaliyetlerini gerçekleştirir. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çalışma gruplarının stratejik performanslarını değerlendirir ve gelişmesine katkıda bulunabilir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarım makinaları ve teknolojileri ile ilgili ulusal ve uluslararası yasa ve yönetmelikleri tanır ve uygular. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini paylaşır ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili gerek yurt içi gerekse yurtdışında uzman kişiler ile iletişim kurar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, ve bilimsel değerleri gözetme, öğretme ve denetleme yeterliliğine sahip olur | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlara yönelik hareket eder | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tarım Makinalarında kullanılan mekanizmaların tanıtımı | Konuyla ilgili kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
2 | Mekanizmalarda kinematik analiz ve sentez | Konuyla ilgili kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Mekanizmalarda hız analizi | Konuyla ilgili kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Mekanizmalarda ivme analizi | Konuyla ilgili kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Mekanizmalarda fonksiyon sentezi | Konuyla ilgili kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Mekanizmalarda konum sentezi | Konuyla ilgili kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Mekanizmalarda yörünge sentezi | Konuyla ilgili kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Krank biyel mekanizması tasarım örneği | Konuyla ilgili kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Zincir dişli mekanizması tasarım örneği | Konuyla ilgili kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Kam mekanizması tasarım örneği | Konuyla ilgili kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Kol sarkaç mekanizması tasarım örneği | Konuyla ilgili kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Hızlı geri dönüş mekanizması tasarım örneği | Konuyla ilgili kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Genova mekanizması tasarım örneği | Konuyla ilgili kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | İskoç çatalı mekanizması tasarım örneği | Konuyla ilgili kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 3 | 12 | 36 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |