Genel Bilgi
Kod | PF738 |
Ad | Vergi Yargısı |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SONER YAKAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
vergi yargılama hukukuna ilişkin karşılaşılan sorunları tespit etmek ve çözüm yöntemlerini tartışmaktadır
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında vergi yargılama hukukuna ilişkin karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Turgut CANDAN, Açıklamalı İdari Yargılama Usulü Hakkında Kanunu, Yetkin Yayınları, 9.baskı,2022, Mehmet YÜCE, Vergi Yargılaması Hukuku, Ekin Yayınevi, 2019.
Notlar
2577 Sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yargılama usulüne ilişkin temel kavramları,kavramlar arası ilişkileri ve usul hukukunun temel ilkelerini aciklar |
ÖÇ02 | Vergi uyuşmazlıklarının idari aşamada çözüm yollarını tartışır |
ÖÇ03 | Vergi uyuşmazlıklarının idari aşamada çözüm yollarına ilişkin sorunları aciklar |
ÖÇ04 | Vergi uyuşmazlıklarının yargısal çözüm yolunu açıklar |
ÖÇ05 | Vergi uyuşmazlıklarının yargısal çözüm yoluna ilişkin sorunları tartışır |
ÖÇ06 | Vergi uyuşmazlıklarının çözümünde alternatif çözüm yollarını açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kamu ekonomisi ve kamu maliyesi ile ilgili nitelikli ve ileri düzey bilgilere sahiptir. | |
PÖÇ02 | Belirsiz | Maliye alanı ile ilgili kuramsal bilgileri analiz edebilir ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çağdaş iletişim araç, yöntem ve süreçlerini kullanarak farklı kaynaklardan veri toplar, yorumlar ve /veya analiz eder | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olarak, mesleki alanda bu bilgileri kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sayısal ve istatistiki verileri toplar, analizi ve yorumunu yapar, raporlar | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır, çıktı üretir | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler, değerlendirir ve kendini sürekli yeniler | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mali olaylara ilişkin hukuki düzenlemelerin farkındadır ve mevzuat değerlendirmesi yapar | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak ifade eder | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maliye bilim alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranır | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Türk yargı sisteminin genel değerlendirmesi | İlgili makale ve kitapların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Vergii uyuşmazlıklarının idari aşamada çözüm yolları | İlgili makale ve kitapların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Vergii uyuşmazlıklarının idari aşamada çözüm yollarına ilişkin karşılaşılan sorunlar | İlgili makale ve kitapların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Vergi uyuşmazlıklarının yargısal çözüm yolu | İlgili makale ve kitapların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Türk vergi yargısının tarihi gelişimi | İlgili makale ve kitapların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Vergi davasının hukuki niteligi | İlgili makale ve kitapların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Idari dava türleri | İlgili makale ve kitapların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ara sınav çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | Iptal davası | İlgili makale ve kitapların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Tam yargı davasi | İlgili makale ve kitapların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Olağan kanun yollari | İlgili makale ve kitapların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Istinaf kanun yolu | İlgili makale ve kitapların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Temyiz kanun yolu | İlgili makale ve kitapların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Olağanüstü kanun yolları | İlgili makale ve kitapların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Vergi uyuşmazlıklarında alternatif çözüm yolları | İlgili makale ve kitapların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyil sonu sınav çalışması | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyil sonu sınav çalışması | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |