Genel Bilgi
Kod | UİY744 |
Ad | Siyasi Partiler ve Seçim Sistemleri |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. YÜKSEL ALPER ECEVİT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Siyasi Partiler ve parti sistemlerinin işleyişini ele almak, seçim sistemlerinin nasıl farklılaştığını ve siyasi parti sistemleri ile olan ilişkisini değerlendirmek
Dersin İçeriği
Siyasi partilerin yapısı, kökenleri, parti sistemlerindek değişimler ve seçim sistemlerine dair tüm kuramsal ve deneysel çalışmaları aktaran sunumlar ve okumalar içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
yoktur
Kaynaklar
Çiçek, Atıl Cem. "Siyasal Partiler, Seçim Sistemleri ve Türkiye." (2018).
Notlar
Çiçek, Atıl Cem. "Siyasal Partiler, Seçim Sistemleri ve Türkiye." (2018).
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Siyasi Partilerin Tanımı üzerine olan tartışmaları anlar. |
ÖÇ02 | siyasi partilerin nasıl evrildiğini araştırır. |
ÖÇ03 | Siyasi Parti organizasyonlarını anlar |
ÖÇ04 | Parti içi siyaset hakkında fikir yürütür |
ÖÇ05 | Parti sistemlerini oluşturan toplumsal fay hatlarını anlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içerisindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimler alanında kullanılan temel kavramsal yaklaşımlar konusunda yeterli bilgiye sahip olur. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi elde eder. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplanan verileri sosyal olguları açıklamak için kullanır. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimler alanındaki olgular, olaylar ve kavramlar arasındaki etkileşimi disiplinlerarası bağlamda analiz eder. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışmayı öğrenir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırdığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma yetisi kazanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme yetisine sahip olur ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Siyasi Partilerin Tanımı üzerine olan tartışmaları anlar. | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | siyasi partilerin nasıl evrildiğini araştırır. | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Siyasi Parti organizasyonlarını anlar | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Parti içi siyaset hakkında fikir yürütür | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Parti sistemlerini oluşturan toplumsal fay hatlarını anlar | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Parti sistemlerinde seçim rekabetini araştırır. | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Parti sistemlerindeki değişiklikleri inceler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
|
9 | Koalisyon teorilerini inceler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Duverger'in Kanununu öğrenir | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Aday gösterme süreçlerini ve aday özelliklerinianlar. | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Çoğunlukçu seçim sistemini inceler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Nispi temsil sistemlerini inceler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Hibrit sistemleri öğrenir | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Seçim sistemleri reformlarını inceler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |